![]() |
Blazer/Suburban 6.2l startti ja sen kaaveli - pikaasesti
1990 Subikasta prakasi startti, kun on roikkunut vain kahden pultin varassa ja nyt leikannut pultit poikki ja rikkonut startin kaavelin.
Kone on 6.2dsl, joka on vaihdettu -94 vanista vanhan bensan tilalle. onkohan tuo startin kaaveli auto vai kone kohtainen? Olisko kenelläkään mulle Startti moottoria ja kaavelia?!? Eikös tuossa Startin perässä pitäisi olla vielä kolmas kiinnityspaikka?! Kiitos jo avuista |
Lainaus:
|
Kyllä sinne startin perään tulee sellainen lattarauta. Maksaa muutaman euron vauhtikaupassa.
|
Jos alkuperäinen startti on vaihdettu pienempään ja välitettyyn ni se takakiinnike ei sovi...moni jättää sen pois ja tossa on lopputulos. Itselläkin noita pultteja katkesi/irtosi samasta syystä. Koskaan ei kyllä kaavelia rikkonut samalla. Ja katkenneet pultin jämätkin sai aina helposti pois vastakierretapilla.
Miten se kaaveli hajosi? Miten se startti meni rikki? Vai mihin uusi tarvitaan? Uutta starttia kannattaa käydä kyselemässä puutarhakadulta... laturi ja startti vai mikäköhän se oli.... pieni putka puutalonkellarissa. |
Niin ja jotta ei olisi turhan helppoa auto on manuaali, elikkä kaaveli on irtonainen alumiini murikka - näköjään, joka on kiinni koneen perässä - johon starttimoottori on kiinnitetty. Ihan silleen se on rikki, että kummallakin puolella, sekä ylä- että alapuolella, vasemmalla ja oikealla on halkeamia monen sentin matkalta ja leveitä, jotka estävät startin asettumisen oikealle paikalle. Startin pulteista jengat menneet, jotka on nyt aarporattu isommiksi ja pistetty jengan korjaussarja, mutta siitä ei juuri ole apua, kun startti on vinossa ja liian kaukana starttikehään nähden.
Mistäköhän helvatista osaisi ruveta kyselemään tuollaista startin kiinnityskaavelia, tuolle manuaaliaskille. Automaagi ei olisikaan mikään ongelma. Tosin tuon saa kohtuudella purettua alakautta pois, kun pudottaa laatikon alas. löytäis uuden vaan jostain, mistä?!? |
--------------------------------------------------------------------------------
A/C Delco has a part # specifically for the manual transmission: 323-447, this is a probably a direct drive starter. A/C Delco's part number for the auto transmission is: 323-446. I'm pretty sure that your bellhousing will be fine (but other's here may be able to verify that fact), it just that it's shallower on the manual tranny, because the clutch/flywheel assembly doesn't need as much depth, so the starter uses an open nose to match. |
No unohdetaan tuo startti hetkeksi, kun tuo ei näytä mikään ongelma olevan, vaan se millä sen saa kiinni. Toistaiseksi kaikki johon olen soitellut on pyöritellyt huuliaan ja kaikki paikat jossa olen käynyt auton kanssa on ollut ihan ihmeissään ja kummissaan, kun tuo manuaali tuntuu poikkeavan jenkkimentaliteetista jonkun verran ja kun tuo on vielä nelikon yhteydessä. Mitkään varaosakirjasetkaan eivät anna parempaa hakutulosta... Eikä manuaaleja tunnu olevan purettunakaan järin paljon...
|
Puuttuuko siitä kaavelista paloja?
Sitä vaan meinaan että jos ei puutu niin raijaa se tänne Kaarinaan niin hitsuutellaan se kasaan.. Hän rimpauttaa 0407698683 jos kiinnostaa |
Soittaa ja kiinnostaa. Eipä tuosta paloja mun mielestä sen kummemmin puutu, halkeamia vaan. Se on alumiinia, niin sulla on laitteet ja säkö osailet sellaista hitsutella? Se olisi kyllä ihan lottovoitto. täytyy vaan mennä taasen makailemaan auton alle ja ottaa lodju pois, niin saa tuon irti.
|
Jonkinsortin konepajatoimintaa tässä päivisin harrastetaan ja hitsuutteluvehkeet löytyy teräs-, alumiiini- ja muovimateriaaleille.
Itte en kyllä ala kolvaamaan, mutta osaavia seppiä on talo täynnä. |
Oletko käyny kuninkojalla Powershop nimisessä kaupassa?
|
Poweri on tuttu paikka, ja pitäjällä itsellään tuollainen paripyörä pikcari, samaa koppaa kuin tuokin, tosin takavetona vain. Osan hommaaminen ilman osanumeroa tuntuu aika mahdottomalta ja Poweri niin hyvä mesta kuin onkin, niin tuntuu noiden osien toimittaminen olevan aika vaikeaa ja pitkäaikainen projekti.
Nyt on auto Paraisilla Optiwide:lla, ex Nyström Racingin poikien hoivissa, jossa otetaan loota ja kaaveli pois ja laittetaan takaisin kun vanha kaaveli on saatu kuntoon. Siitä pitääkin palailla vähän tarkemmin veejiin kanssa. |
Lainaus:
|
Tuhannet, sadat kiitokset Veejii:lle kaavelin korjauksesta, vaikka ne murheet eivät vielä siihen loppuneetkaan. Vielä pitäisi tehdä hutkia startin kiinnitys kuntoon. Pultinreiät ovat tuhannet hukassa, liian isot ja vinossa, mutta eiköhän tuohon joku kikka vielä keksitä. Työtä vain helpottaisi, jos tuon auton kippaisi kyljelleen. Ja tukiraudat pitäisi tehdä, jotka ovat puuttuneet näemmä alusta asti ja ollut osasyyllinen tuon ko. kaavelin kappaleiksi menemiseen.
|
Sivu luotu: 00:55 (GMT +2). |