![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() VM-Diesel / Range 2.5TDMinkäslaisia kokemuksia näistä koneista on ?? Käsittääkseni Italialainen tuote. Onko minkälaisia "perus" vikoja (kuten monissa italialaisissa)?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sylinterin kannet. Vähäinen teho.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Olis vaan tutulla myynnissä tuollainen ja on harkinnan alla jospa ostais pois.
Tai sitten joku muu 4sylinterinen pikku TD-kone. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kansivikaisen maineessaa toi VM kiisseli?Ei omakohtaista kokemusta ku rankun ainoa oikea kone mun mielestä on V8!Jos kiisselii haluu niinn lantikan oma 200Tdi on kai pop?
T:Nyybi Jukkis,RR92Efi Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jepulis
Oma kohtainen kokemus ko koneesta on suht positiivinen. Ajoin n. 25000km VM rangella ja ainoa koneeseen kohdistunut murhe oli katkennut hehkutulppa, jonka takia piti yksi kansi irroittaa. Koneessahan on jokaiselle pytylle oma kansi, niinkuin oikeissa Isoissa moottoreissa. Osien saatavuus on hieman hankalampaa. Kuulin huhua, että Telvalla (veneliike) olisi jotain osia. Mutta jos kone toimii, niin eihän siihen tarvii mitään varaosia... Sata heppaisena diesel ranke kyllä on hieman laiska verrattuna V8:iin, mutta arki liikenteessä ei ongelmaa. Kerran haettiin PEE:lle landy "projekti" lännemmästä Suomea, yhdistelmän paino oli lähemmäs 5ton, niin turkkusen tien nousuissa piti jo kolmoselle heittää. Huippuja kerää (ilman kärryä) jotain 140 mutta meteli on sen verran kova jo 120 nopeudessa, että mieluiten ajelee vähän hitaammin. Osta pois jos halvalla saat, varsinkin jos on paku! Koneita on helpompi vaihaa, kuin paku papereita. Niin kulutus pyörii jossain 9-11l tuntumassa. TEMÄ ranke |
#6
|
|||
|
|||
![]()
mun toyotalla on ajettu yli 500tkm kantta avaamatta.
eli 20 kertaa pidemälle! toyotan kone ja akselit rangeen niin hyvin menee.. Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Dodge, maailman eniten myyty 4x4 auto ! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jep
Onko ketään ajanut yli 600 000tkm millään vehkeellä, jossa on toyotan kori, VM kone ja dartin startti??? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois- ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
VM:n yksi tyyppivika on se että työntötanko tippuu pois keinusta ja tulee venttiilikopasta läpi.
Konetta käytetään ainakin Jeep Cherokeessa, Chrysler Grand Voyagerissä ja oli niitä muitakin, mutta nyt ei muista...... Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
-Melkein kaikilla moottoreilla voidaan ajaa varmasti
miljuunaa kilometriä ja enempiki, jos ne vaan huoltaa eikä eikä ota enempää ku on tarvis. -mikä ristus o kunei aharista... |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Milijuunahan tarttoo kyllä pitää jonkulaanen roti tuan käytönkin kans, ainakin esikammio vehkehis ja miksei joka lajin röpöttimes. Jäläkikäyttö on aika pontevaa nualle, nottei aina oo nii kiirus sinne kaffe paarihin istumaha. Harvoon kannet itteksensä hajoaa, kyllä siihen useenaijjoon joku syyki on.
Tua veliipoijjan pystylyhtyki laukes ku tulivat 5 päällä kauhavalta kajaanin kautta kuapiohon ja mersuraukka sammutettihin kaikkensa antanehena yhtäkkiä... Vähemmästäki kammiot halakee. -- Patrol 3.3 4x4 Honda XL600 2x1 Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi) |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Jep jep... Kyllä taidan tuon VM-dieselin hylätä (jos ei saa puoli ilman) jaa taidan hakea tojon tai ford:in dieselin...
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä niissä VM-dieseleissä kannet tuppaa halkeamaan. Esikammion kohdalta menee säröille, ilmeisesti raskaammassa käytössä tulee lämpökuormitusta liikaa varsinkin jos ei käytetä konetta tyhjäkäynnillä ennen sammutusta. Osia lähinnä kansia ja tiivisteitä saa kyllä aika monesta paikasta Suomessakin. AMC:n kannet ovat 350 e /kpl venttiineineen ja Englannista alkuperäisiä 166£/kpl muutenhan koneen laittaminen on ensikertalaisellekin suht helppoa. Itsellä oli henkilöautossa samainen kone ja kansien vaihdon jälkeen ajelin n. 225 tkm. ilman ongelmia ja vielä matka jatkuu seuraavalla omistajalla. Työntötangoissa ei ole ollut ongelmia, ainakaan hydraulisilla nostimilla varustetussa koneessa, joka minulla oli. Mikäli käyttö on normaali ajoa, eikä hirveän raskasta vetohommaa niin kyllä koneen pitäisi nipussa pysyä. Moottoria oli Opel Fonterassa, Ford Scorpionissa, Alfa Romeossa ja Chryslerin autoissa ja tietysti Roverissa.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
En voi kehua VM:ää. Jotkut ovat menestyksekkääsi ajaneet 500tkm, minä en edes 50 tkm. Ostaessani RR oli ajettu 198tkm ja vettä tihkui ulos. Ajelin noin 25 tkm vettä lisäillen ja tein kannentiivisteiden vaihdon ja kaikki oli kunnossa. Takana nyt noin 25 tkm lisää ja taas menee vettä. Mistään ei tule ulos, glykoli ei lämpinänä haise, mutta nesteet häviää pikku hiljaa (noin 0,5 l/1000km), eikä alle jää lätäkköä kylmänä eikä kuumana. Yhden viikon aikana pimeni pari hehkua, mutta ne nyt on vähän kulutustavaraa. Silloin käyntiinlähtö otti jo aika lujille. Vähän tehoton se on 106 /112 hp mittaustavasta riippuen, sillä pärjäilee, mutta enemmän kaipailen lisää alakierrosvääntöä, sitä siitä ei todellakaan löydy. Kulutus on kuitenkin melko kelvollinen 10l/100km. Kova nokivasaramainen kalkuttava traktorin ääni tuli vielä kaupanpäälle. Tekniikka pitkälti 60-70 -luvulta, kone kovin korkean mallinen ja paikoin todella ahdas ruuvata ja rempata (pakosarja, öljynsuodatin, hehkut ym.). Moottorinlämmittimen joutuu rakentelemaan pumpun avustamana kun vedenkiertoa ei muuten saa kunnolla tai pitää tyytyä öljypohjanlämmittimeen, mulla on molemmat. Tai webasto toki olisi tässä tapauksessa järkevin. Osia kyllä saa, eikä ne ole ihan pahan kalliita kun vain tietä mistä hankkia. Onneksi Turussa on joku liike jossa yksi pitkä mies niitä kyllä myy. Osat ei kuitenkaan ole edullisuudessaan V8:n hinnoissa kuitenkaan. Suodattimet sopii mallia Massey Ferguson / Valtra. Kylmäkäynnistys on ihan ok, mutta hyytyy kohtalaisen helpolla kovilla pakkasilla. Jakopää on rattailla, jos jotakin positiivista haluaa sanoa. Kaaveli on V8 koneesta, joten TDI200 koneen vaihto ei mene heittämällä. Kone on kuitenkin muuten todella hyväkuntoinen ja uskon sen menevän pitkälle kun vain kannet saa pitämään nesteet. En kuitenkaan suosittele, en missään autossa, enkä kenellekään. Tarkan kuljettajan kone se on ja siitä pitää pitää kovasti huolta. No, onhan näitä heikon maineen moottoreita muissakin autoissa ja mainitakseni sen erityisesti että missään LR/RR tuotteessa ei koskaan ole ollut vielä HYVÄÄ moottoria. Ehkä TDi200 on yksi parhaita mutta sekin on loppuviimeksi keskimäärin melko heikko esitys. Jos LR/RR -tuotteissa nyt muutenkaan niin kovin paljoa hyvää loppuviimeksi on...paljon sähkövikaa, ruoste kuppaa alumiinipeltien alla ja voimansiirto ei ole ihan järeimmästä päästä... ei sillä en aio kyllä kehua Tojotiakaan, sillä tässä kuitenkin oli tarkoitus kirjoittaa oikeista autoista ;-) TT |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on grandcherokeessa toi kone ja ollaan ajettu sillä yli 80000 km. Kampiakselin stefat doin siihen 200000km ja huollatin turbon, muuta vikaa siinä ei ole ollut. Aikomuksena ajaa vielä toiset 80000.
Voimaahan siinä ei ole liikaa. Niin ja VM:n osat www.jamant.fi J
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos JERKKU taas!!
Joo, löytyy osia noihin aina vaan enemmän varastosta (tilaillaan sitä, mitä kysellään)!! Muihinkin autoihin kuin Jeeppiin, löytyy varaosakuvat melkein kaikkiin vehkeisiin, missä tota konetta käytetään (jopa harjakoneissa käytetään, hyvä työkonemoottori se onkin, ei vaan kestä autoissa)!!! Ja tietoakin on saatu lisää noista tyyppivioista ja niiden korjaamisesta!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m.diesel range vm75 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 04.12.2007 21:26 | |
M: Range Rover 3.0.DIESEL -77 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.11.2007 22:29 | |
M: "Diesel Range" | Traveler | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.08.2006 22:19 |
M: Diesel Range -75 | O/M/V Muut | 0 | 14.12.2005 07:19 | |
Diesel Range kulutus | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.12.2003 14:21 |