![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitsubishi L-200 1998 Nelikko pulmaTervehdys, tiedustelen tätäkautta josko joku osaisi antaa osviittaa missä vika piilee. Ensimmäinen neliveto rohjo perheessä, ja aika pihalla näistä vehkeistä. Eli Wheel lock valo palaa miten sattuu, käynnistäessä se jää palamaan, jolloin molemmat nelivedot toimivat ihan kuin pitääkin, Pulma on vain siinä että kun kytkee nopean nelikon pääkke, ja laskettelee muutaman minuutin esim soratietä menemään, valo tippuu pois ja neliveto sen myötä. Hidas neliveto sen sijaan toimii pidempään, ja ei ole toistaiseksi katoillut lyhyessä käytössä minnekkään. Eli miksi nopea nelikko katoaa? katoaako sieltä paineet? millä se kehittää painetta? kompura tai vastaava? ja missä hemmetissä se on tuolla autossa jotta sitä pääsisi ropaamaan. Öljyt vähissä laatikossako, voiko johtua siitä? sähkövika? yms Auto on seissyt arviolta vuoden ennenkuin se siirtyi minulle. Ja jos joku tietää mistä tähän malliin voi ostaa huoltoopasta tai vastaavaa niin kiitä ja kumarran. Juha
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olisko tuo valo automaattisille etupyörien napalukoille joiden kuuluukin kait toimia juuri noin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
'98 l200 etuperä kytkeytyy alipainemännällä. On siinä etuperän murikan kyljessä. Kannattaa varmaan ensin tutkia letkutukset ja sähköisen alipaineventtiilin virrat.
Alunperin napalukkoja ei olekaan, vaan tuo kytkin irroittaa toisen vetarin yhteyden perään jolloin lukoton perä pyörii tyhjää.
__________________
Käyttöauto GMC Jimmy 6,2d '82 Maastoauto Unimog U1000 '78 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vastauksesta..ryömitän huomenissa alle ja pähkäillään mitä löytyy tai on löytymättä.
Juha |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Alipaine solenoidit on vähän hankalasti ilmanputsarin alla turbon vieresä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
kiitän vastauksista..juu aika ikävässä paikassa mokomat solenoidit ovat.
Irroittelin letku ja tarkistin, ei pitäisi vuotaa. Oireet ovat kummat. Kun wheel lock valo palaa, vaikka nelikkoa ei ole valittuna, ja kun tuuttaa nelikkoa päälle niin toimii että hep. Muuta jos valo ei pala, ja tuuttaa nelikon päälle vivusta, ei syty valo, eikä toimi myöskään nelikko. Jotain outoa tuossa rohjossa on vialla. Eli mistä tuota wheel lockin valon toimivuutta kannattaisi alkaa pähkäilemään? Koslan matkassa ei tullut ns omistajan käsikirjaa eikä muutakaan, ja semmoinenkin olisi tarkoitus jostain haltuun haalia. J |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään mitsubishi l200 nelikko vm-90 | mutarällä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.05.2014 14:30 |
Myydään Mitsubishi l200 2,5td vm 1998,osina | esahaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.11.2013 09:57 |
Myydään mitsubishi l-200 8300€ | jani s | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 18.10.2011 21:15 |
Myyty mitsubishi l-200 | tuna99 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 16.05.2011 11:39 |
Myydään Mitsubishi L-200 | Armo | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.09.2008 00:22 |