Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2009, 18:59
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nissan vai Mitsubishi


Kumpi kannaattaa ostaa Nissan Pick-Up vai Mtsubishi L200 vuosimallit 2000 ja siitä ylöspäin ja miksi. Nissanissa taitaa olla sitä laakeri vikaa ja Mitsussa kytkin/vaihdelaatikko vikaa.Onko muita tyyppivikoja?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.10.2009, 19:54
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kyllä luulisi nissanin jo poikineen tähän mennessä jos on poikiakseen...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.10.2009, 19:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nissani ois 2003vm 130 tkm ajettu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.10.2009, 21:05
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Nissani ois 2003vm 130 tkm ajettu
Paree jättää väliin. Itse koeajoin 2003 vajaa 200tkm ajeltua aikoinaan. Myyjä sanoi samat sanat, että "olis tuo jo poikinu" ja papereista ei selvinnyt mitään. No soitto edelliselle omistajalle, niin sanoi olevan koneenvaihtovehje. Sen hetkisellä koneella pyyhkitty menemään 50tkm. En uskaltanut ostaa, kun meinasin, että jos on konetta vaihtaessa vaan paska vaihettu paskaan, niin poikii taas piakkoin. No tuli d21 sillon ostettua, kerran tehtiin kansipoka ja toisen kerran kun meni paineet korjaamolla teetetyn rempan jälkeen vesitilaan, niin lähti vahinko kiertoon ja hommasin tojotan. Tälläkin foorumilla tosin ollut tarinaa noista d22:sen laakereiden ja pulttien vaihdosta kestävempiin, eli pienellä viitseliäisyydellä tuon saa kestämään.

Kaverilla on vuosikaudet ollut tuollanen L200 magnumi olisko joku 02-03 vuosimalli. Ajeltukin kai kohta kolmisensataa tonnia ilman kummempia vikoja. Soppa kuulemma maistuu hyvin, jopa paremmin kun kingcapille. Tuolla tojotan d4d:lla oon päässyt nyt kulmakunnan 4x4 pikuppejen vertailussa kirkkaasti pienimpiin kulutuslukemiin. Mitsussa ja tojotan hiluks N170:ssa plussana ihan huomattavasti isompi takatila penkkien takana verrattuna nissaniin, jos sille mitään arvoa laskee...

Viimeksi muokannut AnttiH : 01.10.2009 21:08
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2009, 19:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kuinka paljon kestää mitsubishin koneet ajaa,onko 280 tkm jo liikaa vai ajeleekö vielä ilman isompia remontteja?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2009, 20:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei niissä mitään muuta ongelmaa ole, kuin kansi. Mutta hyvällä pidolla sekin kestää pitkään. Ja kansihan ei ole mitenkään vain Mitsujen ongelma, vaan kaikkien alumiinikantisten tuon ajan dieseliden, myös Hiluxissa täysin sama juttu. Se riippuu paljon käytöstä milloin se menee. Siinä n. 400-500tkm paikkeilla sen voi joutua uusimaan. Tosin on niitäkin jotka ovat menneet reilusti yli 600tkm avaamatta konetta, ja jatkavat edeleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.10.2009, 20:08
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Kaikkihan nuo 2000 malliset ja siinä nurkilla ovat teknisesti aika samanlaisia. Etupää erillisjousitettu ja vääntösauvat, takana on lehtijouset. Moottorina kaikissa 2.5L esikammio turbodiisseli ja tehoa suunnilleen 100hp. Ohjaamotkin on suunnilleen samankokoiset, paitsi rangerissa/mazda b2500, jossa on lyhyt hytti ja 225cm pitkä lava.

Varmasti kaikista merkeistä löytyy jotain vikaa ja kaikki sanovat jotain merkkiä huonommaksi kuin toista. Itsellä ollut tuollainen -99 mallin rangeri reilun kaksi vuotta ja siitä ei ainakaan ole mitään negatiivista sanottavaa. Lavan pituus ollut eduksi, kun olen motocross pyörää kuljettanut, niin sopii hyvin kyytiin. Lisäksi polttoaineen kulutus ollut varsin kohtuullista varsinkin nyt pienen piristyksen jälkeen, kun menovettä palaa n.9,5l/100km 31x10,5-15 m/t renkailla. Reilu viikko aikaa tuli uusi pick-up taloon ja merkki pysyi samana. Tällä kertaa tuollainen -09 mallinen rangeri super cab ohjaamolla ja limited varusteilla. Siitä ei vielä juuri ole kokemuksia kertoa, kun olen vasta 400km ehtinyt ajaa sillä. Piti käydä koittaan myös muita merkkejä, mutta ei sit tullut käytyä, kun koeajon jälkeen tehtiin samantien kauppa tuosta.

Muista merkeistä ei ole tuon lisäksi ole itsellä kokemuksia. -99 mallinen L200 oli kaverilla tuossa reilun viisi vuotta ja 145tkm kohdalla tuli kiertokanki koneen kyljestä kurkistaan. Korjaamolla laittoivat silloin koko alakerran uuden ja sen jälkeen toimi ihan hyvin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mitsubishi L-200 Armo O/M/V Ajoneuvot 0 30.09.2008 00:22
M: Mitsubishi Pajero 2.8 TDI -99 Pasi66 O/M/V Ajoneuvot 3 13.04.2007 21:40
Mitsubishi lancer RR82 O/M/V Ajoneuvot 1 25.01.2007 23:53
Mitsubishi Pajeroko? -MaTTi- Chit-Chat 14 12.09.2005 21:46
M: Mitsubishi 2.6 Avo O/M/V Muut 1 22.06.2004 07:41


Sivu luotu: 20:53 (GMT +2).