![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Siimuri/raivuri, mielipiteitäNyt meni hermot tohon vanhaan polttissiimuriin, aiemminkin ajellessa on tarvinnut ruuvaria pitää taskussa että saa keskenkaiken puskassa säädellä käymään mutta nyt se vithuili tänään jo sen verran että riitti. Ei kestä selkä kiskoa tommosta käyntiin, eikä hermo enää sitä kun mokoma sammuu kun saan heitettyä sen valjaisiin ja läppästyä visiirin naamalle... PRKL!!! Arvelin ihan uuden koneen ostaa. Mielessä kävi akkusähkösellainen, mutta aika hinnakkailta tuntuvat näin vähävaraisen mielestä kun ainakin jotkut laatumerkkeinä pitämäni myydään ilman akkua ja laturia... Koneen kun pitää olla vielä sellainen ihan kunnollinen jolla pystyy tuolla tontin joutomaalla rymyämään ja siiman lisäksi jotain risukkoterääkin pitää välillä pyöritellä. Eli polttiksessa täytynee pysyä kuitenkin? Tilhi olis mieleinen merkki kun ketjusahakin on sellainen, eikä ole valittamista tässä kotimetsurin hommissa ollut. Nyt saa kertoa omia ajatuksiaan, täällä kun on kuitenkin kyttäämässä ukkoja jotka moisilla veheksillä ajelee enemmänkin. Joku 400-500e olis ajatuksena upottaa tähän tarkoitukseen.
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
|||
|
|||
![]()
Raivaussahaluokan peli on minusta turhan raskas siimaleikkuuseen.
Ja siimaa kuuluu paljon, jos ei ole tarkkana leikatessa. Itselle tuli hankittua ketjuraivauspää mutta vähemmän raju ja yhtä kestävä olisi varmaan se letkupää. FR343 husqvarna ollut jotain 5 vuotta, toiminut ihan hyvin, raivaus,vesakko,siima ja ketjupäillä. Pihasiimakäyttöön olisi kyllä hyvä olla toinen pienempi vaikka akkumalli, paljo kevyempi olisi kun usein käyttää. |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on Tilhin FS450, joka oli ekaks aktiivikäytössä linjaraivauksessa ja viettää nyt eläkepäiviään pihojen ja mökkitontin siivouksessa. Enpä voisi olla tyytyväisempi. Ei mulla siimaakaan mene kauheesti, käytän sitä keltaista viisisakaraista. Tai menee sitä mutta en ole pitänyt kirjaa kun siimapaali on sellainen 9litran ämpärin kokoinen... Nyt tosin mustaa koekäytössä muutama kymmenen metriä. Menee rannasta kaislatkin kun vetää kahdessa kerroksessa alas. Siimapäällä tulee tehtyä naapureidenkin tontit kun on hyvä kone tehdä. Stihlillä on uudempaa mallistoa (fs250) joka on köykäsempää ja fiinimmällä tekniikalla (saaste- ja äänirajat..), kaveri osti tuommosen, hyvin pelannut.
Jotkut sanoo että "Stihlin raivuri ja Husun (balance xt) valjaat".
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 08.06.2015 00:02 |
|
||||
|
||||
![]() Itse vähään tyytyväinen
Joku kiinan ihme itsellä käytössä, 4 tahtinen kolmiolapaterällä oon heinät ja samalla risukot raivannu pihapiiristä... Siimaleikkuria en tykkee käyttee kun saa jatkuvaan säätää ja vaihtaa siimaa...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
mul on husqvarnan pikku siimaleikkuri polttomoottorilla..vaik husku onkin mieluisa merkki mulle,en kyl ole tähän tyytyväinen..vähän samoilla linjoilla ku sulla..just ku saa nakattua valjaskoukkuun kii,ni hiljenee..on käyny huollossaki,muttei toivottua vaikutusta,,tyhjäkäyntipuolen ruuvista taitaa olla kohta kierteet mennyttä,ku niin tiuhaan saa säätää..pikkasen ku jättää ryypyn pääl,ni pysyy joten kuten käynnis.ottaa tosiaan toisinaan tolkusti pattiin..
Itse katselisin vaik vähän käytettyä raivaus sahaa..oli vuosikaudet huskun raivuri,jonka käytettynä itsekin ostin..joku aivopieru sai antaan sen kaverille ja ostaan ton ku oli nii kätevän kokone ja painone..ei hyvä..
|
|||
|
|||
![]()
Pista kalavot uusiks ja koeta taas. Halapa arpa jos kone muuton hyvä.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut -Jallu- : 20.07.2015 10:50 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Myydään husgvarna saha ja raivuri... | Ripe24 | O/M/V Muut | 2 | 20.03.2014 07:58 |
Renkaista mielipiteitä? | Eräjore | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.09.2013 13:32 |
kipinä mielipiteitä? | aslakki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.08.2011 10:54 |
Ostetaan Mielipiteitä renkaasta | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 06.04.2009 12:17 |
mielipiteitä cuulerista | jv | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.10.2008 05:24 |