Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2006, 10:10
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Viestit: 385
Perusasetus

iskarin kiinnitys?


taoin tuossa patrollin jousia ja jäi iskarit lyhyeks.saako iskunvaimentajan kiinnikkeitä muuttaa,kun ois iskarit valmiina mutta on kiinnitykset eripäin mitä alkuperäisessä,ja katsastus lähenee.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2006, 10:35
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Saa

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2006, 11:03
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

mutta muista millasia voimia sielä on... ja edes takasin.

-Team rattopojat-
ahdin määrää tahdin ja neliveto suunnan...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2009, 23:52
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus



Kestääkö tuo iskarin alapään kiinnitys samalla pultilla kun alavarsi?
Ei ihan noin pitkällä pultilla tuu mutta lykkäsin väliin mitä käteen sattu että sain hollille.
Tai pitäsko laittaa 3 lappu mutterin päähän vielä? Pultti on 16mm

haittaako jos alhaalla tappi poikittain ja ylhäällä pitkittäin?


Ei oikeen jääny järkevästi tilaa kun piti se perkeleen mekaaninenkin tunkea tonne väliin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.10.2009, 01:41
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

muuten kestäis takuuvarmasti, MUTTA molemmat tapit pitkittäin! noin saat iskarit hajalle..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.10.2009, 10:24
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Ei muuta kuin nippuun vaan ja testailemaan.

Nyt kun sulla on iskarin molemmat päät on erisuuntiin, niin silloin iskarin taipuminen banaaniksi on tehokkaasti estetty.
Toinen pää antaa iskarin kiertyä pitkittäin ja toinen pää poikittain. Tosin antaahan se vapaasti pyörivä mäntäkin siellä iskarin sisällä vähän pelivaraa.

Ajatellaanpa nyt sitä tilannetta, että iskarin molemmat kiinnityspultit on pitkittäin:

Akseli nousee ja laskee ihan normaalisti, mutta iskariin tulee joka liikahduksessa kovat taivutusvoimat ja se pyrkii taipumaan kaarelle (tai taivuttamaan kiinnityspulttejaan).
Varsinkin silloin, kun iskarit ovat pystyasennossa. Jokin paikka pettää ihan varmasti.

Yleensä se on tuo liikkuva männän varsi, joka vääntyy niin paljon,
että ei enää mene iskarin sisään ja sen jälkeen ratkee iskarin kiinnitykset heikoimmasta kohtaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.10.2009, 21:52
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Tuli sitten laitettua pultit pitkittäin, yläkiinnitykset jäi vielä kiinnittämättä.
Näytti että menis aika vinoon mutta ei se nyt niin vinossa ollu.
Huomenna täytyy tehdä yläpäähän kunnon tuet vielä.

Tollaset kiinnikkeet alhaalla 16mm pultti joka holkitettu niin että iskari sopivassa kohdassa eikä ota kiinni mihkää, ylhääl kans 16mm pultti


Ei niin vinossa kun näytti


Tuli samalla vahvistettuu panhardin kiinnike, kai se pysyy.
Jousikiinnike ei tullu jäädäkseen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.08.2014, 13:30
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Jatketaas tätä säijettä. Eli pitäis tehdä iskarin kiinnitykset taakse uusiksi. Iskarit on lenkki-lenkki mallia. Ja asennus tulee siten, että iskarit ovat hieman etuviistoon (30 astetta tai jotain, alle 45 astetta kuitenkin) ja auton keskipistettä kohti kallellaan myös. Iskarin iskunpituus on n. 26cm.

Kumminpäin nuo korvakot oikeen laitetaan? Eli laitetaanko kiinnityspultit ns. akselin suuntaisesti eli auton menosuuntaan nähden "poikittain" (alkuperäinen alakiinnitys on näin, ylhäällä on tappikiinnitys). Vaiko poikittain kuten tässä säikeessä on laitettu? ja ylä ja alapää tieten saman suuntaisesti. Onko näillä kovin iso seksuaalinen merkitys joustoihin tai kestävyyteen.

Mitään megajoustoja ei ole tarkoitus hakea.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
o: iskarin jalka bj:hin kala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 19.02.2007 20:02
Ohjausvarren iskarin vaihto SKO Tekniikka & Jutustelu 5 28.08.2006 17:35
hj:n iskarin pituus? jaiksis Tekniikka & Jutustelu 0 14.06.2006 15:54
HJ iskarin kiinnikkeet? HJ85 Tekniikka & Jutustelu 6 22.05.2006 22:13
Iskarin hitsaaminen? baxxter Tekniikka & Jutustelu 14 27.04.2004 14:29


Sivu luotu: 01:00 (GMT +2).