![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Ajokorttiluokkia? kevyt K-A?Mikäs kortti pitää olla jos jollain kevyt kuorma-autoksi rekisteröidyllä vaikka transshittillä vetää vaunua? tai traileriä? vai saako noilla vetää mitään?
|
|
|||
|
|||
![]()
jos itse olen ymmärtänyt oikein niin pelkkä c kortti oikeuttaa maks 750kg painoista kärryä vetää ja siitä suuremmat kärryt niin pitää olla iso E
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oliskos c1e
|
|||
|
|||
![]()
Ajovarman sivuilya kopioitu teksti.
C1E Ajokorttivaatimus, kun (rekisteröintitodistukseen merkityt massat) C1-luokan vetoauto (kokonaismassa yli 3500 kg ja enintään 7500 kg) ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on yli 750 kg; tai B-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on yli 3500 kg Yhdistelmän kokonaismassa kuitenkin enintään 12 000 kg
|
|||
|
|||
![]()
Jos yhtään muistan niin tuo C ja C1 on periaatteessa sama C1 on pienempi painoinen kuorma auto ja C on rehellinen kuorma auto ja C kortilla voi ajaa kumpaa vain. Käytännössä tarvit E kortin ja siihen riippuu mikä on sun veto autona jolla E korttia suoritat jos vetoauto on pienemmästä päästä oleva kuorma-auto näin korttisi tulee olemaan C1E. Mikäli taas suurempi kuorma-auto kyseessä korttisi tulee olemaan CE ja viimeisellä vaihto ehdolla toki saa ajaa C1E luokkaa myös.
|
|
|||
|
|||
![]() ..
Mulla on ajokortissa merkinnät ABEC1EC
![]() Eli tuolla saa tuollaisella kevytkuorkilla vedellä jarrullista kärriä sekä ajella ihan tavan kuorma-autolla jollaisella töitä myös teen. Eli jos ihan kevytkuorkilla tarkoitus ajella niin tuon viimeisen C:n voi pudottaa pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kevyt K-A:n koukkupainot? | SamiN | Chit-Chat | 6 | 09.12.2013 12:07 |
Myyty Iveco kevyt k-a | tare | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.10.2009 18:24 |
Myyty Iveco kevyt k-a | tare | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 24.08.2009 14:33 |
M:kevyt k-a:n lava | Humu | O/M/V Muut | 2 | 18.03.2006 11:12 |