![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Poistaisitko tiivisteen toyotan vaihdelaatikon laakerista?Alkuperäisessä laakerissa ei tiivistettä toisella puolella, vaihteistoöljy voitelee. Uudessa marmoritilskiltä haetussa tiivisteet molemilla puolilla. Marmoritiskin myyjä oli sitä mieltä ettei tarvi poistaa tiivistettä. Alkoi mietityttää pitäisikö sittenkin poistaa? Toisaalta Alkuperäinen laakeri väljä ja kuulien pidäkemuovi jo yhdestä kohtaa poikki alle 150 tkm (ollu itellä uudesta asti) laakerissa lukee england uudessa laakerissa japan. Kyseessä farmari corolla 1.4 d4d 2005 turkissa tehty.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä Se öljy sinne ajan mittaan menee, moskat ei. Ainaki hdj laatikossa vastaavat suojat kii, ja öljyä oli vanhoihin menny.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itse ainakin ottaisin pois ja laittaisin lisäksi vaihteistoöljyn poistoropuksi sellaisen magneetillisen version. (ainakaan -06 mallisessa ei ollut magneettia propussa) Ja noissa ei japanissa valmistetuissa versioissa ollut noita 5- vaihteen laakerivikoja. Ilmeisesti laatu laskenut, kun valmistus euroopan markkinoille(tietyissä malleissa) siirtyi turkkiin ja englantiin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mä en korjais ite enempää päivitettyä versiota, jonka tehdas lienee tuollaiseks tarkottanut, etenkin jos on made in Japonia ja alkup Toyo osa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]() Jospa olisi päivitetty paremmaksi, kun ei kestänyt "sisäänajoa"
Siis minäkin asentaisin tuon laakerin merkkiliikkeen ohjeiden mukaan.
Siis tuo "sisäistäminen EU-alueelle, siis turkkiin tms." on aiheuttanut ongelmia? ja jos noita "aivopieruja" "parsitaan kasaan" esim. laakereilla joissa voiteluaineet on sisällä, niin tuo voiteluaine lienee aika hyvää.... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Asensin tiivisteineen
Tilasin myös magneetillisen öljytulpan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
No mie olisin ottanu öljytilan puolelta suojan pois.
Öljy toki pääsee laakeriin ajan myötä,vaikka suojat olis paikoillaan,mutta laakerista kulumisen myötä irtoava metalli ei pääse huuhtoutumaan öljyn mukana pois,vaan pyörii jatkuvasti laakerin sisällä ja nopeuttaa kulumista. Normaalisti suurin osa laakereista ja rattaista irtoavasta metallista poistuu esim.vaihteistosta öljynvaihdon yhteydessä,paitsi nyt tuosta kyseisestä laakerista. Ei toki tässä tapauksessa juurikaan vaikuta laitteen käyttöikään,koska eihän nykyautojen vaihtestoöljyjä ole monessakaan merkissä tarkoitettu vaihdettaviksi. Samat öljyt menettelee koko auton laskennallisen käyttöiän. Ei vaan välttämättä toimi meikäläisittäin,ku autojen käyttöikä on hiukan jotain muuta mitä valmistaja on kaavaillu.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ehkä turhaan. Laatikossa lienee jossainpäin sisällä pultattuna magneetti kiinni, jos orkkispropussa ei magneettia ole.
Mikäs laakeri se tuo porsinut oli? Olitko vaihtanu lootaöljyjä koskaan? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron laatikon häntäpään laakerista | rewas | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.06.2014 21:37 |
suuttimen tiivisteen irrotus ongelma | hopeahuoli | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 27.01.2014 22:41 |
Toyotan vaihdelaatikon tunnistusta | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.07.2013 13:03 |
Suzukin taka-akselin laakerista | sako | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.03.2009 13:27 |
samurain kingpin laakerista? | -teemu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.05.2005 20:24 |