Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2009, 08:15
kawatus:n Avatar
kawatus kawatus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 126
Perusasetus

TD25 syötön säätö ja vaihteiston öljyroppu


Ei mennyt kingi savuista läpi arvo 5.0 joten syöttöä pitäs saada pienemmälle mutta missä on ruuvi ? Kestääkö myös kierroksia rajoittaa vai tuleeko siitä herkästi mainintaa kun meni rajoittajalle niin komeesti ?

Ihmettelin myös kun tarkistin että onko laatikossa öljyä niin olihan sitä mutta näytti että sitä on vähän turhankin reilusti kun tulvi koko ropun mitalta pois. Onko tarkistus roppu keulasta katsoen oikealla puolella puolessa välissä laatikkoa vai onko siellä vielä joku muukin ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2009, 10:17
Kelkkakurko Kelkkakurko ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 18
Perusasetus

laatikosta


On se roppu siinä puolessa välissä laatikkoa...puolen tuuman räikkä sopii siihen suoraan. Jos haluat että laatikko kestää tulevaisuudessa paremmin, niin vaihdekeppi irti, ja täytä yläkautta laatikko soveliaalla öljyllä niin, että ylimmät vaihteensiirtovivut peittyy!! Menee noin 7-8 litraa lämmintä öljyä!!! Kirunan kaivoksella täytetään kaikki tunnelivehkeet tuolla lailla, joilla ajetaan paljon ylä-alamäkiajoa, ja loppui ainakin nissaneista laakeriviat!! Itse tankkasin terranoon 8 litraa, ja on pysynyt sisällä kovillakin pakkasilla!! Vanhemmissa kinkuissa alkaa pukkaan nopeusmittarin vaijeria pitkin öljyä kabiiniin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2009, 14:41
kawatus:n Avatar
kawatus kawatus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 126
Perusasetus

Eikö "ylitäytöstä" ole mitään haittaa muutako että vaijeria myöten voi tulla pois ?
Osaisko joku kuvailla sen syötön säätö ruuvin paikan ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2009, 22:36
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Syöttöruuvin paikka löytyy ilmaputsarin alapuolelta, läheltä moottoriöljyn mittatikkua, pikkusen piilossa jos ei ole syöttöpumppua tarkastellut, itellä on polttoaine letku ainakin aika pahasti edessä, mutta olen saanu säädettyä syötön koneen käydessäkin, liekköhän sinulla ruuvin päällä vielä sellainen kuparinen "sinetti" joka pitää kammeta pois edestä, syötön säätö onnistuu pitkällä 13mm hylsyllä jolla löysätään lukitusruuvvi ja 6mm lenkillä jolla säädetään syöttöä ja kiinni= syöttöä enemmän, kuulee koneen kierrosluvun noususta ja löysälle= syöttöä vähemmän. Mutta malttia siinä ruuvailussa sitten, ei välttämättä tee hyvää koneelle liiallinen ruuvvailu . Sori jos meinas mennä vaikeeksi, mutta koitan ottaa kuvan jos ei selvinnyt
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2009, 10:33
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

jos siellä sinetti on niin tuskin sitten kukaan syöttöön on koskenut. ja aika paljon saa syöttöä kääntää ja vielä menee leimasta,saa aika kunnolla mustaa pölläyttää kyllä.
eli jos et ole itse siihen koskenut eikä edellinen omistajakaan ole niin sanojensa mukaan tehnyt, niin äläpä vielä koske. vaihda ilman putsari ja lähde kurmuuttamaan konetta. kolmosella vaan reilusti kierroksia 10-15km et noet palaa ja sit leimalle. tuo savutusarvo kertoo myöskin jos pumppu tai suihkut paskana, ei se välttämättä tolla syötäön pienentämisellä korjaannu. miten kun pität kylmänä käyntiin niin savuttaako pahasti ja rötköttääkö, entä käykö heti kaikilla sylintereillä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2009, 12:07
kawatus:n Avatar
kawatus kawatus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 126
Post

Just tuota kuvailemaasi ruuvia mää joskus katsoinkin että se se taitaa olla. Kuvahan olis kyllä enemmän kun sata jänestä

Mustaa ei tule niin paljon että ajossa huomais peileistä.
Kylmäkäynnistys on kyllä melko karun kuuloista kun ei kaikilla heti suoraa lähde mutta kun lisää kaasua niin 3s sisään on kaikki mukana.Hyvin silti lähtee liki -20c pakkasistakin vaikka imusarjassa oleva hehku ei olekkaan kytkettynä vielä mihinkään,pitäs vissiin laittaa sille oma nappinsa.

Tuntuis että tuon saa syöttöä pienemtämällä vielä arvoihin .... Kestääkö niitä kierroksia rajoittaa yhtään?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2009, 17:15
kawatus:n Avatar
kawatus kawatus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 126
Perusasetus

ilmeisesti tämä on syöttö ruuvi ?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrollin syötön säätö? AUH Tekniikka & Jutustelu 6 06.01.2009 13:08
2l2 syötön säätö Holle Tekniikka & Jutustelu 4 24.03.2008 13:09
Syötön säätö ohjaamosta Micco Tekniikka & Jutustelu 12 04.03.2008 06:50
patrollin syötön säätö patrol88 Tekniikka & Jutustelu 19 29.01.2007 00:05
Bj40 syötön säätö Tekniikka & Jutustelu 22 07.07.2005 15:42


Sivu luotu: 16:20 (GMT +2).