![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mogin peltiperistäMitä mahtaa painaa kapeat peltiperät, ja paljon on leveys laipasta laippaan? Volvolaisista löysin vertailun vuoksi tämmöset: Raideleveys 60.6" Etuakseli 330lbs Taka-akseli 286lbs
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Heittäisin lonkalta että tuollaiset 200kg +/-30kg, etuakseli luonnollisesti vähän painavampi kuin takana. Mittasin noita leveyksiä niin napoja kääntämättä oli muistaakseni hyvin lähellä tuota samaa lukemaa, 155cm tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Unimog 406/U900 axles are definitely stronger and newer than the Unimog model 404 axles we use. However, with those advantages come disadvantages. 406 series axles are far heavier (320kg/700lbs front, 280kg/620lbs rear, stripped) Noi painot ilmeisesti valuakselille?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Valuakselit on huomattavasti painavemmat kuin peltiperät.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ootko aivan varma? Aikoinaan vanhan liiton moggi akseli kuskit kehuivat että valu akselit olis pikkusen kevyemmät kuin peltiset kun peltinen tais olla 9mm paksu kun joskus omia akseleita mittailin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Olen ollut katsovinani että valuakselit on painavemmat, mutta voi hyvin olla että muistan väärinpäin
![]() edit: Ainakin tällaisia lukuja löysin; peltiperät etu/ taka 530/ 485 lbs, valuakselit 700/620 lbs. Eli kotimaisittain peltiperät 243/ 223kg, valuperät 322/ 285kg. Aika vaikea oli löytää mistään tietoa, mutta muutamalta sivulta tarkistettuna tuollaisia lukuja näytti..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.02.2013 16:57 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään mogin akselit | Jesseh | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.10.2011 21:43 |
Myyty Mogin osia | Pauli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 22.09.2010 13:59 |
Myydään Mogin PORTAALIT | Offijäbä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 25.10.2009 09:43 |
O: mogin vaihdelaatikko | Jerppa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.03.2006 16:56 |
O: Mogin vanteet | LaaLaa | O/M/V Muut | 3 | 05.11.2004 08:59 |