Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2012, 16:15
Juilma Juilma ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.12
Sijainti: Saarijärvi, Suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Jeep Commanderin korotus


Onko palstalaisilla kokemusta Jeep Commanderin tai vastaavan korottamisesta. Itse hankein vuosimallia 2007 Commanderin ja auto on auttamattomasti liian matala vakiona omaan makuun. Löysin jo nettikaupoista parin tuuman korotuspalat malliin mutta onko jotain asioita joita tulisi ottaa huomioon autoa korottaessa. Ilmeisesti homma ei suuren suuri ole mutta tarkoitus teettää tutulla autokorjaajalla.

Toinen haaveilun aihe on astinputket sivuille. eBayssä näyttää olevan jenkkilässä hyvinkin sopuisaan hintaan noita myynnissä. Mutta onko kenelläkään kokemusta mistä kannattaisi ostaa. Olen kuullut että joillakin on tullut pelkät laudat tai putket eikä asennus sarjaa jolloin asentaminen voi tietenkin olla hankalaa.

Kiitoksia etukäteen ja pahoittelut jos aihetta on jo käsitelty. Itse en ainakaan ihan heti haulla tietoja löytänyt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2012, 16:48
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jeep Commandr ylös.


2" palikka korottamisella ei tarvinne juuri muuta vaihtaa, alkuperäiset jouset ja iskari käypi.
Pyöränkulmat kanattaa säädättää korottamisen jälkeen, niin renkaat pyörivät vastakin idealissa asennossa eivätkä kulu oudosti.

Libertyyni ostin halvimmat raudat helmojen suojaksi ja netistä löysinkin videon jossa näytetään kuinka halvimpien rautojen kiinnitysraudat eivät kestä oikeasti auton painoa vaan niitä kiinnityksiä tulisi vahvistaa. Näin myös itse tein ja nyt voipi Libertyä kiven päällä roikottaa tai tunkilla nostaa raudasta kiinnikkeiden vääntymättä.

Eikä nämä halpisraudat oikein istu helman mukaan, tarvis joskus rälläköidä tehtaan hitsaamat kiinnitysraudat irti ja kiinnittää ne oikein.

Commanderejä ei hirvesti näy eikä yhtään korotettua ole vastaan tullut joten taidat olla ensimmäisiä joka moista suunittelee. Hieno juttu.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 17.03.2012 16:50
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2012, 18:28
Juilma Juilma ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.12
Sijainti: Saarijärvi, Suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Kiitti vinkeistä !

Joo ajoin vuosia Mersun ML:llä ja haaveilin "oikeasta" maasturista. Nyt kun sellainen on niin sehän on matalampi kuin entinen citymaasturi. Eihän sellainen peli vetele
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2012, 18:46
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juilma Näytä viesti
Kiitti vinkeistä !

Joo ajoin vuosia Mersun ML:llä ja haaveilin "oikeasta" maasturista. Nyt kun sellainen on niin sehän on matalampi kuin entinen citymaasturi. Eihän sellainen peli vetele
Mistä kohdasta jeeppi on matalampi? Vai vaan taka-akselin alta?

Ei ole kokemusta Commanderin korottamisesta, kun olen koittanut sitä hinkua hillitä... Sitten kun kuitenkin pitäisi isommat renkaatkin laittaa. Ja kun tuo kulutus on muutenkin jo jonkinlaista ja kilsoja tulee aika paljon. Joskus kuitenkin tuota korottamista selvittelin ja ei kai siinä mitään ongelmia tuollaisella pienellä korotuksella. Lähinnähän jotain vaikutusta voisi olla edessä vetoniveliin, kun ne sitten pyörivät eri kulmassa kuin alkujaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.03.2012, 19:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tervetuloa offipalstalle -Juilma-

Vähän ohi alkup aiheen, mutta kun oot ML-mersulla keränny kilometrejä ja kokemuksia, niin tuolla kaivattais sellasesta faktoja...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94349
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2012, 20:44
Juilma Juilma ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.12
Sijainti: Saarijärvi, Suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Virallisten mittojen mukaan molemmat ovat näköjään yhtä korkeita ja maavara on Commanderin hyväksi mutta kun autoja vaihdoin ja autot olivat vierekkäin oli Commander ehkä 5 cm matalampi kokonaiskorkeudeltaan. Tuossa varmaan vaikuttaa se että Commanderin etuosan katto on matalampi ja kokonaiskorkeus epäilemättä mitattu kattokiskoista takaa kun taas mersussa koko katto on yhtä korkea. Ja vaimokin ihmetteli että ompa matala

Varmaan tuohon korkeuteen tottuisi mutta kun kyseessä on kuitenkin iso auto niin ainakin alkuun näyttäisi minusta sopusuhtaisemmalta jos olisi vähän korkeampi. Tosiaan mitään järkiperustetta korotukselle ei ole, muuta kuin että ainahan korkeampi auto on kivempi

e: tuolta jeepcommander.com palstalta katsoin jäsenien autojen kuvia ja aika monta korotus ennen ja jälkeen kuvia oli ja juurikin noilla 2" korotuksilla autot järestään näyttivät sopusuhtaisemmilta.

Viimeksi muokannut Juilma : 17.03.2012 20:47
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Chero KJ korotus jarkko Tekniikka & Jutustelu 34 05.04.2018 20:31
-04 Jeep kj:n korotus Aapo-A Tekniikka & Jutustelu 3 14.09.2009 12:40
Jeep XJ vanne ja korotus kysykyksiä Nemi Tekniikka & Jutustelu 9 17.02.2009 22:53
Ostetaan Jeep XJ korotus jouset Nemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.02.2009 21:02
Jeep Grand cherokee -97 korotus NBRT Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2008 17:13


Sivu luotu: 17:10 (GMT +2).