![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jeep cherokee vm-89 budjettivehkeen tekoa...Tuli hommattua tollanen vehje kun halvalla sai taas pihan täytteeks.. sen verta mätää takapäässä ettei jaksa ruveta hitsilee leima kuntoon ainakaan nyt heti, mutta mettässä sitä vois käydä kokeilee vähäsen.. onko ideoita miten ja mistä ja millein toteuttaisin siihen korotutusta pikkasen että saa isommat fillarit alle.. ?? ajatuksena oli että eteen laittaisi kierrejousiin jonku korotuspalan ja sama takalehdille.. (takalehdet kyllä aikas väsähtäneet) ja ottais vakaajat pois.. ja tosiaan jos 2" nostais ni varmaan tarvii iskaritkin laittaa pidemmät.. sen verta selaillu tätä sivua että 2" on vissiin mahdollista nostella vakio tukivarsilla?? jos on tarjota halvalla tähän hommaan osia nii ihmeessä tarjoamaan tosiaan yritettän mennä mahdollisimman pienellä budjetilla.. (renkaat ja-tai vanteita myös haussa).
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vakiotukivarsilla voi korotella 4,5" asti ja jotkut on ainakin jenkkifoorumeiden mukaan rakentanu niillä yli 5" korotuksiakin. Alkaa vaan tulemaan kaikenlaisia ongelmia, joihin tarvitsee runsaasti lisäosia, joiden hinta kiipeää äkkiä kunnollisen korotussarjan tasolle.
3" korotus on aika turvallinen tehdä muuten täysin vakion alustan kanssa. Mitään muita osia ei välttämättä tarvitse, kuin ne korotuspalat. Alustan toimivuuden parantamiseksi voi kyllä sitten tehdä paljonkin sitä mukaa kun budjetti antaa periksi. Jos takajouset on väsyt, niin hommaa suosiolla uudet lehdet taakse (vaikka ne 3" korottavat, niin ei heti tarvitse uusia)! Väsyneet ei kauaa rymytystä kestä eikä pelkät lisälehdet niistä enää toimivia saa. Vakaajat voi ottaa pois, kunhan säästää sen etuvakaajan katsurin ihmeteltäväksi kun leimalle viet. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kun modaa takaa iskareiden kiinnitykset akselista ylemmas ja tekee eteen iskareillekin spacerit rhs-palkista ni saastyy nekin rahat... (sori skandi nappis viela hukassa kiinan halpis tabletissa)
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Varmasti voi, mutta vakiotukivarsien kanssa tuollaisella korotuksella ei voi kyllä olettaa minkään osa- alueen toimivan oikein mitenkään kunnolla. Maantiekäytös on kamala niin mukavuuden kuin ajettavuuden osalta, metsässä ulosjoustot jää pahasti vajaaksi kun alatukivarret ottaa jousipetiin kiinni, etuakseli on aivan liian takana, caster- ja pinion- kulmat on aivan päin helvettiä ja tukivarsien jyrkkien kulmien takia auto ei oikeintahdo kiivetä kivien yms. yli
![]() ![]() ![]() Toisin sanoen, jos budjetilla menee, niin pitämällä korotuksen siinä 2" huitteilla ja leikkelemällä peltejä että saa isommille renkaille tilaa toimii helvetisti paremmin ![]() Lainaus:
Kuten tuossa yllä todettiin, jo valmiiksi väsähtäneisiin ja heikkoihin Xj:n takajousiin EI kannata korotuspaloja laittaa. Ota suosiolla taakse uudet korottavat pakat, edessä korotuspaloilla pärjää ihan hyvin kun ei älyttömiä paloja pistä yläpuolelle ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta: http://jeep-xj.info/
...löytyy vinkkejä erilaisiin budjettikorotuksiin, ainakin jos on rautaa ja sähköliimain käytössä. Tonnilla taitaa vieläkin saada 3" korotusta uusilla jousilla ja iskareilla.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa linkissä on sitä jotain.. kiitoksia siitä...
eteen on nyt tulossa 2" palikat ja suunnittelinkin jo tuossa että nosta iskarin paikkaa vaan akselissa edessä.. vai mahtaako olla tarvista???? n. 60cm oli vakio iskari pitkä.. vakio jousi oli N. 45cm pitkä.. poikien kanssa pähkäiltiin jottaTaakse kanssa tuossa on nyt kaksi vaihtoehtoa.. tuo iskari nosto näytti sen verta hyvälle että tehdään se sinne varmaan riittää nuo vakioiskarit tuolla muutaman tuuman nostolla.. ?? mutta jousitukseen.. joko 60mm palikka kylmästi siihen väliin (vaikka se näyttääkin olevan surkea idea) tai sitten heräsi sellanen jos ottais lehtiä pois ja laittais kierrejouset ja hakis sen noston niillä... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
niin ja tuolla 2" nostolla luulisi mahtuvan 31" fillarit pyörimään??
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Videon tekoa ja kokoamista? | ImacInnes | Chit-Chat | 18 | 24.04.2014 07:55 |
kestävää tekoa | k81 | Linkit | 0 | 18.02.2009 17:34 |
safarireitin tekoa eestissä | myllis | Tapahtumat | 9 | 01.06.2006 16:45 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
Patrollin soa tekoa | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.04.2005 18:56 |