No nyt on kaksi reissu heitetty jeepillä jossa OM605.960 turbo moniventtiili kone. Koneessa on ppd:n tekemä 7mm tapeilla oleva ruiskupumppu ja turbona OM606 ahdin. Ruiskupumpusta ennakko säädetty 22 astetta JYKK, eli pumpun tekijän antamiin asetuksiin. Ennakkoa on tullut kokeiltua 24-21 asteen väliltä mutta parannusta ei ole vielä löytynyt.
Eli ongelma on todella heikko alavääntö. Kone lähtee vetämään vasta 2800 rpm jälkeen ja todellinen veto piikki tulee 3000rpm kohdalla ja kiertää sinne 5500rpm asti. Jos pitkällä puolella lähtee normaalisti kytkimen löysäten kone sammuu. Olen kokeillut ajaa siten että sammutin vipu on maksimi asennossa ( tässä pumpussa syötöt säädetään vain sammutin vivun liikerataa muuttamalla) kokoajan mutta väännön puute vaivaa. Kone kyllä lähtee ahtamaan noin 0,3 bar jo 1500rpm kohdalla mutta ei vedä ennenkuin lähellä 3000rpm.
Soittelin jo pumppupajalle ja jotain vinkkiä sain, mutta jos jollain mersu gurulla on vinkkiä miten tämän moottorin saa toimimaan alhaalta.