![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() panhard asento?eli kysymys olisi että onko suurta väliä panhardilla nyt että onko se kiinnitetty runkoon vasemmalta vai oikealta? kun kerkisin jo patrollin taka-akselille hitsata panhardin paikoilleen hyväksikäyttäen rangen etupanhardia, eli runkoon vasemmalta ja kun panhardissa on mutka kohta murikalle, niin se on laitettu nyt niin lähelle akselia kuin on mahdolista. ei kai siinä muuta mut jos tulee tehtyä eteenkin kierteet niin onko väliä kun ei tuolla paljoa ajeta tiellä mutta askarrutti vaan?
Viimeksi muokannut MotorPsycho : 29.12.2008 00:18 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Edessä ohjausvarren suuntaisesti, ja takana toisinpäin.
__________________
-Pauli- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne panhardit tiedä kumminpäin ne siellä on. Edessä se kyllä pitää olla ohjausvarren kanssa samaan suuntaan, mutta jos etupää jää lehdille, käytät nelilinkkiä tai käytät orbitroolia, niin sitten ei ole väliä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
joo jää lehtijousille toistaiseksi eli ainakin vuodeksi ja jos tulee kierteet eteen ja vaivaa itseä niin käännän sitten panhardin toiselle puolen
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Minkälaiseen kulmaan panhardin voi asentaa?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
mitä jyrkempään tulee sen enemmän vetää akselia joustossa sivuun. Mahollisimman vaakatasoon...
(Tämäkin asia todettu monta kertaa kantapään kautta, turha varmaan sanoa mutta L-mallinen panhardi ei toimi ![]() Onhan ne autoissa jo alunperinkin muutaman asteen kulmassa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mitä enemmän vaaterissa sitä parempi.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onkos mitään nyrkkisääntöä panhardin pituudesta?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mahdollisimman pitkä.
__________________
-Pauli- |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se on tärkeetä et menevät ristiin! Silloin ne kumoaa parhaiten toinen toisensa. Jos molemmat ovat samalla tulee kaatuma herkäks toiselle puolelle!!!
N. 5 Astetta on aikaste hyvä kulma. Ja jos pystyy viel laittamaan niin että rungonpuoleinen panhardinpää on akselikiinnikettä alempana niin paljon joustavan auton akseli siirtymä sivuttain jää pienemmäks JA niin sanottu "antisquote" tai miten se per....le kirjoitetaankin on parempi!! Pohjaan lyönti kumien oikeaalla mitoituksella pysyy caara paremmin pystyssä,, mielipiteeni kulkee siinä 8-12cm paikkeeilla silloin matalemmallakin pyöräkotelollakin pärjää...syvyyttä tietysti kaipaa hiukan enemmän ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
no nyt on tehty patrolliin kierrejousitus eteenkin ja en ole päässyt vielä ajamaan mutta se takapanhard on edelleen ns. väärin takana niin onko sillä nyt sitten paljon väliä jos on noin päin? on lähes vaaterissa panhard.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
aja nyt sillä ensin ennenkun meet muuttelemaan jos on jo valmiina. et välttämättä huomaa mitään eroa että kumminkopäin se putki siellä auton alla on. etupäästä tulee varmasti omituinen jos tanko ei ole simpukalta lähtevä tangon kans saman suuntainen, takapää kyllä tulee mukana kun ajat.
jos ei sulla ole siinä ihan monsterijoustoja niin akseli saattaa liikkua panhadrin siirtelemänä ehkä 50-60mm sivusuunnassa, ja kun olet varmaan asetellut akselin keskelle autoa silloin kun se on jousillaan niin liike äärijoustojen välillä on aika pieni että tuskin huomaat eroa. näissä vermeissä hienot teoriat ei ihan joka kerran ole suhteessa todellisuuteen.... |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuinka paljon akselin kiinnityspistettä uskaltaa nostaa korkeammalle?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"Kassit tyhjänä ton verran alaviistoon, vähän painetta pusseihin niin rupeaa olemaan melko vaaterissa" |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Oikealta kiinni rungossa, vasemmalta kiinni akselissa. Kuvassa pohjaanlyönti kumeja vasten, ajoasennossa vaaterissa.
Tossa on muistaakseni panhardin kiinnitys akselissa n.10 cm akselia korkeammalla. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Panhard rod LR/RR | T€€MU | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.04.2008 16:15 |
panhard | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 10.06.2007 20:21 | |
Panhard & Auverland | Ahosensetä | Linkit | 8 | 25.12.2006 11:00 |
Iskareiden asento | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.02.2006 14:17 |