Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.06.2012, 16:46
waffen waffen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.08.11
Sijainti: helsinki
Viestit: 170
Perusasetus

krymppi sovite


kestääkö 0.090 krymppi alennus vaihteen rattaassa vai tarvisko vielä tapittaa tai hitsata??? eli lämpö sovitteella tehy "uusi" pinta rattaaseen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.06.2012, 18:34
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

millanen halkaisia ja leveys osissa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.06.2012, 22:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

vähän asian vierestä.....


kun itse suunnittelin noita LC 40/60 jakiksen välityksiä, niin yritin homman helpottamiseksi tehdä lämpösovitteella, mutta silloin muuttujia oli niin paljon, että tuo M10 lujuus 12,9 lukitus lujalla kierrelukitteella oli ainut tapa, millä varmasti tarttui.

Muistaakseni silloin yritettiin laskea sovitteen optimihalkaisijaa (jos hammaskehä liian ohut, niin "venyy" ja alkaa lipsumaan, vinohampaisessa vielä suurempi ongelma....
Mitä suurempi hammas, sitä helpommin....

Ja olikohan vielä jotain muita isoja ongelmia, en muista, koska tuo 12.9 Pultti "liima" ratkaisi ongelmat harrastaja tasolla

-> Laskettiin lujuuksia, ja hammaspyörien kiinnitys kesti noin 1,5-2x sen mitä molemmat kardaanin laipat voivat kestää... -> kaikki on vissiin pysynyt nipussa, kun muuta ei ole kuulunut? (toki ainakin 2 sarjaa saanut hammassärkyä, mutta mistä palat lähti ensiksi.....)

p.s Jos minulla olisi jo valmiiksi tuommoinen 9 satikan krymppi liitos, niin kun ammattihitsari tekee testihitsauksen jämäpalaan tms, ja hajottaa sen; niin voi kertoa että kannattaako hitsata.

Nuo hammaspyorävärkit, mistä saadaan hiilettämällä/karkaisemalla/päästämällä hyviä ja lujia jakiksen rattaita, ovat yleensä hankalasti hitsattavia noihin jakiksen alkuperäisiin hammaspyöriin.

Ja jos ei kestä, niin se lohtu on, ettei kaikki muutkaan ole pysynyt nipussa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.06.2012, 21:02
waffen waffen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.08.11
Sijainti: helsinki
Viestit: 170
Perusasetus

elikkä liitoksen kohdalla on leveys 20mm ja halkaisija 75mm ja kumpikin ratas on itseassi vanhasta jakolaatikosta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.06.2012, 21:11
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Rymppirattaita jouduin joskus 4wd Cossun askiin hitsailee; oli rympillä muttei kestäny. Eka kierros meni lämmitellessä tikillä (halkes heti perään), mutta toka kiekalla oli jo sen verta lämmintä rautaa että saatiin vahva liitos aikaiseksi.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan O: landcruiser HJ61 radion 1din sovite ja soitinkehys + muuta tiemus O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 01.04.2012 23:08
Ostetaan O: landcruiser HJ60/61 radion 1din sovite ja soitinkehys + muuta tiemus O/M/V Muut 0 29.03.2012 16:36
Ostetaan Suzukiin kone;1.9 td v.a.g, laatikko tai sovite oska80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.11.2010 10:41
m:kone myyty ja sovite laippa th700:seen tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 21.01.2007 13:02


Sivu luotu: 11:08 (GMT +2).