![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() hj61 ahtopaineet?moi, mikä on hj61 ahtopaineet vakiona? onko normaalia että ne kylmällä koneella on n.1.0bar ja vähän ajan päästä n. puol kiloo?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jotain 0.6 alle se oli. kyllä pitäis kylmänä ja kuumana tulla saman verta!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
mikä tuossa on sitte vikana, joku hukkaportin kello jumissa? paljoko tämmöset kestää ahtoja meneekö rikki normiajossa jos ne käy 1.0barissa?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itseäni toistaen, ei ne ahtopaineet tapa vaan pakopaineet.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
mutta eikös pakopaineesta ole ongelmia vasta 100.0 kovalla kuormituksella ja vähintään yhtä kova haitta on jos kone käy laihalla nousseiden ahtopaineiden takia 0.6->1.0
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
dieselissä ei seossuhteet vaikuta muuhun kuin tehoon.tärpätti kamppeet asia erikseen
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Dieselissä voi seos olla vaikka kuinka laiha, tehoa ei vaan silloin ole ja kone sammuu jos menee niin laihalle ettei jaksa enää käydä ![]() Sitävastoin liian paksu seos tekee taas sitä kuuluisaa lämpöä joka koneen hajoittaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mikähän tuon ahtopaineen noston tekee, kylmänä jos käynnissä niin tyhjäkäynnillä ahtoja 1bar ja vähän ajan päästä laskee n.0.5bar @ 900rpm |
#9
|
||||
|
||||
![]()
siis tyhjäkäynnillä?!?! ahtopainetta 1 baari 900rpm
![]() ![]() Viimeksi muokannut tdi : 18.08.2009 23:34 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Olikohan tarkka vakiahtopaineet 0.52 12h-t moottorille. Itsellä ainakin pysynyt ihan siinä maksimissaan, eli hieman yli 0,5. Jos alkuperäinen turbokone, niin oliskos se n.1bar, kun se sytytti sen vikavalon, punaisen ledin(kierroslukumittarissa on 2 lediä vihreä ja punainen.)
Onko sulla sitten syttynyt tätä vikavaloa? voipi meinaan olla hukkaportti jumissa tms. Mutta ei se kyllä tyhjäkäynnillä CT26:lla ahda mitään... tai siis pitäisi kaiken järjen mukaan. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Se punanen syttyy n.0,7bar.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Tänään testailin ilman hukkista ja punainen sytty vasta n.1,5 bar. Mistä moinen ?
Minkä takia tuo punainen muuten syttyy, kakun vähyydestä vai mistä ? |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mullakin on 0,8 ahdot eikä punanen ledi syty.
Ma luulen et se ois vaan varotusvalo esim. hukkaportin särkyes ettei kuski poleta konetta paskax liian isoilla ahdoilla. Sitä ahtomittarii kun ei vakiona oo....
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 ahtopaineet | JaakkoM | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.07.2009 22:42 |
PATROLLIN AHTOPAINEET! | nizzan | Maasturiprojektit | 4 | 09.02.2007 21:02 |
Ahtopaineet | Ooppeli | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.07.2006 20:54 |
hj 61 ahtopaineet | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.04.2006 21:09 | |
Ahtopaineet | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 06.11.2005 11:28 |