Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2011, 14:43
leeman leeman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.10.11
Sijainti: Järvenpää Finland
Viestit: 19
Perusasetus

Cherokee XJ -87 syylari possahti.


Joulumetsäajelu loppui kun alkoi nesteet poistua reiästä syylarissa. Aloinkin sitten ihmettelemään Jamantin sivuilta syylareita ja huomasin että vanhemman xj:n syylaria ei olisi myynnissä.
Kysymys siis kuuluu, käykö uudemman HO mallin syylari vanhan tilalle suht helpolla vai oletteko vaihtaneet jotain parempaa?

Vaihdelaatikon jäähdytyshän on nyt integroitu tuohon nykyiseen jäähdyttimeen.

Hyvää Joulua kanssa harrastajille!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2011, 14:47
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Eipä noissa ole erona muuta kuin että HO:ssa on täyttökorkki syylärissä, Kun Renixissä se on paisuntasäiliössä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.12.2011, 14:52
leeman leeman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.10.11
Sijainti: Järvenpää Finland
Viestit: 19
Perusasetus

Näin ajattelinkin, eli semmosta vaan sitten tilalle. Tattista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2011, 14:56
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Tollainen löytyi googlella:

http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdyt...4432_g470.html
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2011, 15:03
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Saksan ebayn tarjontaa:

http://www.ebay.de/sch/?LH_BIN=1&_nk...&_stpos=&gbr=1
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2011, 15:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Eipä noissa ole erona muuta kuin että HO:ssa on täyttökorkki syylärissä, Kun Renixissä se on paisuntasäiliössä.
Onhan niissä muutakin, renixeissä on suljettu järjestelmä ja ho:ssa avoin. Jos vaihtaa toisentyyppiseen syylariin niin pitääpaisarikin vaihtaa sekä katsoa että syylarissa on oikea korkki että pysyy sopiva paine.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja leeman Näytä viesti
Näin ajattelinkin, eli semmosta vaan sitten tilalle. Tattista.
Huollon helpottamiseksi ja hintojen puolesta laita HO:n syylari. Tarttet pikkupätkän ohutta putkea paisarille ja uuden paisarin jostain. Itelle aikanaan ostin romikselta muistaakseni jonkun vanhan pikku- mazdan paisarin

Renixeissä noi paisarit välillä räjähtelee vanhuuttaan, kun on suljettu järjestelmä ja muovi hapertuu lämmössä.

Noi eBay/ nettipuljujen halpissyylarit tuntuu kestävän ihan ok, jos et jotain täysalumiiinista hiposyylaria ota niin muovipäädyillä ne kaikki halvemmat on kuitenkin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.12.2011, 15:48
leeman leeman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.10.11
Sijainti: Järvenpää Finland
Viestit: 19
Perusasetus

Ostin Jeepin syksyllä projektikuntoisena ja jäähdytyksen sain pelaamaan vaihtamalla juuri paisarin ja vesipumpun. Nyt tuli vaan vanhalla syylärillä tunnit täyteen. Nykyinen paisari on vanhasta transitista ja nyt tilasin ho-mallin syylärin niin saan täyttöaukon parempaan paikkaan. Tuo transitin paisari pelaa varmaan myös sen kanssa.

Kiitokset vaan Nopeista vinkeistä.

Viimeksi muokannut leeman : 24.12.2011 15:49 Perustelu: Typo
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.12.2011, 16:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Jaa perhana muuten, HO:n syylarissa ei sitten ole sähköflektin anturille paikkaa. Jos oot joskus vaihtanut termarikopan niin siinä on tod.näk. tulpattu reikä mihin sen saa soviteltua. Ei pysty enää muistaa miten sen aikanaan itse tein
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.12.2011, 16:33
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jaa perhana muuten, HO:n syylarissa ei sitten ole sähköflektin anturille paikkaa.
Kyllä mulla oli yks tälläinen HO:n syyläri jossa on anturille paikka. Se oli "tow package" versio.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.12.2011, 17:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Kyllä mulla oli yks tälläinen HO:n syyläri jossa on anturille paikka. Se oli "tow package" versio.
Hassua.. kun eikös HO:ssa se flektin anturi ole termarikopassa ihan tehtaalta lähtiessä? Vai muistanko ihan väärin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.12.2011, 17:51
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Hassua.. kun eikös HO:ssa se flektin anturi ole termarikopassa ihan tehtaalta lähtiessä? Vai muistanko ihan väärin

Joo, Tai siis eikö siitä termarin kopassa olevasta anturista moottorinohjaus mittaile lämpöä ja kytke sitten tarvittaessa flektin päälle.
Tossa mun syylärissä oli tulpattu se anturin paikka, Mutta siihen sopi suoraan sama anturi kuin Renixissä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.12.2011, 18:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Jeps, jotenkin noinhan se menee. Mulla ei parissa HO:n syylarissa ole ollut muita vapaita paikkoja kun öljynjäähdyttimen paikat. Kaitpa noissakin on eroja, hyvä vaan jos löytyy Renixin anturillekin kolo.

Siinähän se taisi olla että sinne termarikoppaan ei Renixin anturi mene suoraan, kun kierre ei täsmää. Itelle taisin laittaa jonkun vanhemman Corveten lämpöanturin, joka osaa suoraan kertoa Renixin flektille että nyt tarttis ylimääräistä hönkäystä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.03.2012, 15:08
leeman leeman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.10.11
Sijainti: Järvenpää Finland
Viestit: 19
Perusasetus

Hieman on projekti venynyt töiden haitatessa harrastuksia. Jokatapauksessa nyt on tilanne se, että vanha syylari on pois ja uutta sovitellessa hokasin että laatikon öljyputken kiinnitys syylariin on erilainen. Toisessa ikäänkuin naaras ja toisessa uroskierteellä, siis se ylempi öljyputken kiinnitys.

Onko kukaan paininut saman asian kanssa, mistäpäin kannattaisi lähteä asiaa ratkaisemaan. Alkuperäistä HO:n putkea kyselin maahantuojan edustajalta, mutta ei ainakaan puhelimessa saatu tolkkua pulmaan.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.03.2012, 15:14
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja leeman Näytä viesti
Hieman on projekti venynyt töiden haitatessa harrastuksia. Jokatapauksessa nyt on tilanne se, että vanha syylari on pois ja uutta sovitellessa hokasin että laatikon öljyputken kiinnitys syylariin on erilainen. Toisessa ikäänkuin naaras ja toisessa uroskierteellä, siis se ylempi öljyputken kiinnitys.

Onko kukaan paininut saman asian kanssa, mistäpäin kannattaisi lähteä asiaa ratkaisemaan. Alkuperäistä HO:n putkea kyselin maahantuojan edustajalta, mutta ei ainakaan puhelimessa saatu tolkkua pulmaan.
Tossa ylempi putki: http://www.jamant.fi/jaahdytinputki-...28-p-1404.html ja tuosta alempi putki (tuotetta ei varastossa, mutta tästä näkee, että sama putki/letku sopii 87-96) : http://www.jamant.fi/jaahdytinputki-...66-p-1390.html !! Sulta puuttuu se adapteri siitä jäähdyttäjästä, eli uusi putki ei auta yhtään!! Mun myymissä jäähdyttäjissä tulee sopiva adapteri mukana!! Jos olis se sun jäähdytin mallina, vois katsoa löytyykö multa siihen sopivaa adapteria...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.03.2012, 15:24
leeman leeman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.10.11
Sijainti: Järvenpää Finland
Viestit: 19
Perusasetus

Ok, ylempi putkenpätkä on se mikä ei nyt sovi kiinni syylariin. Koitan ottaa illalla kuvia josko saataisiin asiaan selkoa.
Tosin putken tiedoissakin mainitaan 88-99 vuosimallit, mutta nyt on 87 yksilö kyseessä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.03.2012, 15:58
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja leeman Näytä viesti
Ok, ylempi putkenpätkä on se mikä ei nyt sovi kiinni syylariin. Koitan ottaa illalla kuvia josko saataisiin asiaan selkoa.
Tosin putken tiedoissakin mainitaan 88-99 vuosimallit, mutta nyt on 87 yksilö kyseessä.
No pitäis sen sopia -87:aankin!! Ei siellä pitäis olla mitään eroja...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.03.2012, 20:42
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja leeman Näytä viesti
Hieman on projekti venynyt töiden haitatessa harrastuksia. Jokatapauksessa nyt on tilanne se, että vanha syylari on pois ja uutta sovitellessa hokasin että laatikon öljyputken kiinnitys syylariin on erilainen. Toisessa ikäänkuin naaras ja toisessa uroskierteellä, siis se ylempi öljyputken kiinnitys.

Onko kukaan paininut saman asian kanssa, mistäpäin kannattaisi lähteä asiaa ratkaisemaan. Alkuperäistä HO:n putkea kyselin maahantuojan edustajalta, mutta ei ainakaan puhelimessa saatu tolkkua pulmaan.
Laitoin 3-rivisen alumiinisyylärin ja siinä oli erilaiset öljyputkien liittimet. Tein niin että käytin mukana tulleet putken natsat jotka kävi syyläriin ja katkaisin orkkis putket jotka liitin paineletkun pätkillä + tupla klemmareilla mukana tulleisiin putken natsoihin. Oli helppo ratkaisu ja tuntuu pysyvän.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.03.2012, 20:45
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

ja minä laittasin laatikon öljyille ihan erillisen jäähdyttimen, ei maksa paljoa.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.03.2012, 21:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
ja minä laittasin laatikon öljyille ihan erillisen jäähdyttimen, ei maksa paljoa.
Tosin jos kylmässä ajaa enemmänkin, niin tuo kierto syylarin kautta on ihan hyvä pitää. Voi muuten olla öljyt liian kylmät. Itse huomasin joskus kun oli lämpömittari laatikossa ja pelkkä öljynjäähdytin syylarin edessä, niin ei tahtonut kylmässä laatikon lämmöt juuri nousta sopiviksi.

Mutta kandee tosiaan laittaa erillinen jäähdytin laatikolle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.03.2012, 08:11
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tosin jos kylmässä ajaa enemmänkin, niin tuo kierto syylarin kautta on ihan hyvä pitää.
No mie nyt lähinnä käsitin tämän rälläysautona joten kyllä ne lämmöt nousee vaikka olis vähän pakkastakin
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 02.03.2012, 08:54
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tosin jos kylmässä ajaa enemmänkin, niin tuo kierto syylarin kautta on ihan hyvä pitää.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
No mie nyt lähinnä käsitin tämän rälläysautona joten kyllä ne lämmöt nousee vaikka olis vähän pakkastakin
alunperinkin se jäähdytin tulee lisäksi, eli öljynkierto jäähdyttimessä säilyy.
Rolling Jeepistä se jäähdytinkierto on poistettu, koska siinä ei sitä tarvi ja samalla vaihtui isompi laatikon jäähdytin

onko se ns, alkuperäinen lisäjäähdytin joku kärrynvetopakettiin kuuluva lisävaruste, jos sitä ei kaikissa ole?

Viimeksi muokannut tare : 02.03.2012 08:57
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 02.03.2012, 12:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
No mie nyt lähinnä käsitin tämän rälläysautona joten kyllä ne lämmöt nousee vaikka olis vähän pakkastakin
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
alunperinkin se jäähdytin tulee lisäksi, eli öljynkierto jäähdyttimessä säilyy.
Rolling Jeepistä se jäähdytinkierto on poistettu, koska siinä ei sitä tarvi ja samalla vaihtui isompi laatikon jäähdytin

onko se ns, alkuperäinen lisäjäähdytin joku kärrynvetopakettiin kuuluva lisävaruste, jos sitä ei kaikissa ole?
Ei pelkästään, kyllä sitä on muutenkin asennettu. Mulla on molemmissa XJ:ssä ollut se orkkisrimpula lisäjäähy, vaikkei ollut "Tow pack"- versioita. Optionahan se on ollut saatavana tomaatteihin, joihinkin sitten kai asennettu ihan vakiona? Ei näistä Jeepeistä ota selvää

Ja juu, jos pelkästään metsäajossa on auto niin ihan suosiolla voi ohittaa syylarikierron. Minäkin ohitin tosiaan kokonaan syylarin ja käytin vain isoa alumiinijäähyä laatikolle sitten kun enempi tuli metsässä rymyttyä autolla vaikka oli vielä katukilvissä. Metsässä ei ollut millään säällä lämpöongelmia
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Automaatin syylari awd O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.11.2010 05:52
Ostetaan hj 61 syylari taika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 07.10.2009 17:18
O ,Patrol syylari Bruno O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 07.07.2007 00:12
O:Hojoon syylari AnttiH O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 30.06.2006 19:10
Rankun uus syylari AVRO Tekniikka & Jutustelu 2 30.10.2003 21:30


Sivu luotu: 12:54 (GMT +2).