![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() hj:n lukkoperään laakeritMistäs löytyy edullisimmin laakerit hj:n lukolliseen perään??
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tamgearsilta, jos tarvit nopeaa, ja jos kytkettävällä 100% lukolla, niin ulkomailta ei tahdo löytyä tuota kalikan puoleista laakeria.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vai uskaltaako kasata vanhoilla laakereilla uuden välityksen jos ei ole ihan paskat...?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Mitä haluat?Lainaus:
siis rullissa eikä kooleissa ole rokkoa/pahoja naarmuja, vaan pelkästään vähän tummentumaa, joka ei tunnu kynnellä? pyörii tasaisesti aksiaalisesti kuormitettuna sormissa? Ja mihin käyttöön? siis jos metsäpeli, niin huonommillakin pärjää? Ja jos katukäyttöön ja ei siedä pienintäkään ulinaa/vinkunaa niin aika paljon herkemmin uutta ![]() Toki uudet laakerit kestää enemmän kilometrejä, mutta hyvät vanhat ovat vasta 1/2 välissä elämää? Ja sitten mistä laakerista nimenomaan kyse?, esim etuperän pinjonin isompi laakeri kulutuskestävyydeltään lähes ikuinen, kun tuo pienempi etuperässä tahtoo antautua jo puolen miljoonan jälkeen... -> hyvät käytetyt, ja magneettiroppu perässä, ja semmoiset avarat huohottimet jotka eivät päästä vettä perään, ja öljynvaihto uusilla välityksillä ensimmäisen kerran alta 12kk/20 tkm, niin kestää varmasti paremmin kuin uudet laakerit ilman ed. mainittua, mutta pieni vihellys voi kuulua... Ja tuo perän välityksen säätö, ja laakerien esijännityksen säätö vaatii tietoa, taitoa, väriainetta, kalavaakaa/pientä momenttiavainta ja shimmilevyjä, (hj:n kytkettävällä lukkoperällä noin 3x enemmän kuin kitkalukolla.) Ja murikalle olis hyvä olla asennusteline, ja kardaanilaipalle pitotyökalu. Nuo siis normaalien autatallityökalujen lisäksi. Toki jotku tekee nuo välitysten vaihdot melkein muurahaismättäällä, ja bilteman työkalusalkulla, mutta .... --> jos ensimmäistä kertaa tutustumassa aiheeseen, niin kannattaa opiskella aihetta teoriassa, ja ehkä sittenkin vielä pyytää kokeneempaa kaveriksi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siis mettäpeli/trial käyttöön näillä näkymin. Ei ole kilvellinen auto ja en ole itse vaihtamassa välityksiä vaan "ammattilainen".
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
poskilaakerit on todella isot ihan kuoma-auto kokoluokkaa ja 500tkm hyvillä öljyillä ajettuna hyvä kuntoisia. muistaakseni 2 kpl hj 61 murikoita uusittuna ja uusilla välityksillä maksoi noin 2000 euroa.700e 2kpl 61 murikoita + 1300e tais olla laakerit välitykset+työ niin joo ne simmit maksaa myös..mutta ne sisälty simmauksen hintaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj 80 kk laakerit | _jOhE_ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.07.2011 22:11 |
O: HJ-61 lukkoperään varaosaa | Eskimo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 20 | 16.04.2007 20:33 |
HDJ--HZJ kk-laakerit? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.03.2007 10:20 | |
BJ:n PTO:n laakerit | Eskimo | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.03.2007 12:45 |
hdj 80 kk-laakerit | HJ60 | Linkit | 0 | 27.11.2006 23:51 |