Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2012, 15:57
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

hj:n lukkoperään laakerit


Mistäs löytyy edullisimmin laakerit hj:n lukolliseen perään??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2012, 16:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii-Jii Näytä viesti
Mistäs löytyy edullisimmin laakerit hj:n lukolliseen perään??
Tamgearsilta, jos tarvit nopeaa, ja jos kytkettävällä 100% lukolla, niin ulkomailta ei tahdo löytyä tuota kalikan puoleista laakeria.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2012, 21:10
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Vai uskaltaako kasata vanhoilla laakereilla uuden välityksen jos ei ole ihan paskat...?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2012, 22:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mitä haluat?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii-Jii Näytä viesti
Vai uskaltaako kasata vanhoilla laakereilla uuden välityksen jos ei ole ihan paskat...?
Mitä tarkottaa ei ole ihan paskat?

siis rullissa eikä kooleissa ole rokkoa/pahoja naarmuja, vaan pelkästään vähän tummentumaa, joka ei tunnu kynnellä?
pyörii tasaisesti aksiaalisesti kuormitettuna sormissa?

Ja mihin käyttöön? siis jos metsäpeli, niin huonommillakin pärjää?

Ja jos katukäyttöön ja ei siedä pienintäkään ulinaa/vinkunaa niin aika paljon herkemmin uutta

Toki uudet laakerit kestää enemmän kilometrejä, mutta hyvät vanhat ovat vasta 1/2 välissä elämää?

Ja sitten mistä laakerista nimenomaan kyse?, esim etuperän pinjonin isompi laakeri kulutuskestävyydeltään lähes ikuinen,
kun tuo pienempi etuperässä tahtoo antautua jo puolen miljoonan jälkeen...

-> hyvät käytetyt, ja magneettiroppu perässä, ja semmoiset avarat huohottimet jotka eivät päästä vettä perään, ja öljynvaihto uusilla välityksillä
ensimmäisen kerran alta 12kk/20 tkm, niin kestää varmasti paremmin kuin uudet laakerit ilman ed. mainittua, mutta pieni vihellys voi kuulua...

Ja tuo perän välityksen säätö, ja laakerien esijännityksen säätö vaatii tietoa, taitoa, väriainetta, kalavaakaa/pientä momenttiavainta
ja shimmilevyjä, (hj:n kytkettävällä lukkoperällä noin 3x enemmän kuin kitkalukolla.)
Ja murikalle olis hyvä olla asennusteline, ja kardaanilaipalle pitotyökalu.
Nuo siis normaalien autatallityökalujen lisäksi.

Toki jotku tekee nuo välitysten vaihdot melkein muurahaismättäällä, ja bilteman työkalusalkulla, mutta ....

--> jos ensimmäistä kertaa tutustumassa aiheeseen, niin kannattaa opiskella aihetta teoriassa, ja ehkä sittenkin vielä pyytää kokeneempaa kaveriksi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2012, 17:24
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Siis mettäpeli/trial käyttöön näillä näkymin. Ei ole kilvellinen auto ja en ole itse vaihtamassa välityksiä vaan "ammattilainen".
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2012, 17:46
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii-Jii Näytä viesti
Vai uskaltaako kasata vanhoilla laakereilla uuden välityksen jos ei ole ihan paskat...?
pinjonin laakerit ostin laakerikaupasta ja poskilaakereita saa toyotalta oliko ollu 90e kpl ja lipposella 60e kpl(kannattaa kysyä myös laakeriakupasta jos niitä kiinnostaa ettiä) lipposen laakerit on jotain mm kapeempia laakereita joten simmejä menee enemmän..
poskilaakerit on todella isot ihan kuoma-auto kokoluokkaa ja 500tkm hyvillä öljyillä ajettuna hyvä kuntoisia. muistaakseni 2 kpl hj 61 murikoita uusittuna ja uusilla välityksillä maksoi noin 2000 euroa.700e 2kpl 61 murikoita + 1300e tais olla laakerit välitykset+työ niin joo ne simmit maksaa myös..mutta ne sisälty simmauksen hintaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj 80 kk laakerit _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 2 14.07.2011 22:11
O: HJ-61 lukkoperään varaosaa Eskimo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 20 16.04.2007 20:33
HDJ--HZJ kk-laakerit? Tekniikka & Jutustelu 4 23.03.2007 10:20
BJ:n PTO:n laakerit Eskimo Tekniikka & Jutustelu 1 01.03.2007 12:45
hdj 80 kk-laakerit HJ60 Linkit 0 27.11.2006 23:51


Sivu luotu: 00:43 (GMT +2).