Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2008, 17:42
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Retuperä-Raisins, keskeytetty toistaiseksi...


Projekti koostuu pitkälti kierrätys osista ja low tech ratkaisuista.

HUOM! aluksi on aika paljon vanhoja kuvia, koska HOMMA on aloitettu vuosia sitten ja on edelleenkin kesken. Edellisillä suzukin omistajilla oli tavoitteena talvieksytys 2011 (HEHheh)... Ei onnistunut meiltäkään

Koittakaa kestää, tässä menee vielä tovi ennenkuin ollaan reaaliajassa

__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 23.09.2012 11:03
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2011, 21:03
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Noniin... tästä onkin hyvä jatkaa.

Aikaa projektin aloittamisesta on jonkinverran, ja vastaavasti "valmistuminen" (=ekat safarit/kisat) on jossain tulevaisuudessa senverran pitkällä että sovittiin velipojan kanssa notta aletaan julkaisemaan kertynyttä materiaalia noin kuva/viikko vauhdilla. Ilman suurempaa kritiikkiä materiaalia on tällä tahdilla useammaksi vuodeksi joten luultavasti projekti saadaan ajokuntoon ennekuin kuvat loppuu

Kipinä tähän projektiin lähti siitä että käytiin ajamassa Rangella jokunen kisa ja todettiin että ajamis-vinssaus -suhde ei Fiatin diisselillä varustetulla Rangella ollut täysin tyydyttävä. (Edit: ei, vinssausta ei ollut liian vähää..) Samoin diisselinkatkusta johtuva kisojen jälkeinen jysäri, silmien helvetillinen kirvely ja päässä kaikuva "traktorin nakutus" siivitti visioita jostain erilaisesta kulkineesta...

Siispä, käytiin hakemassa aihio johon sopivaa tekniikkaa voitaisiin alkaa ripustamaan:
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2011, 20:56
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Niin tosiaan tässä kohtaa oltiin kevättalvessa 2008...

Jo ennen tuon Suzukin kopan ostoa ostettiin tekniikanluovuttajaksi palstalta löytynyt kaadettu range.


Alkuun taisi olla mietinnässä tuon tekniikan istuttaminen vanhan rangen nokalle mutta ajatus V8 suzukista oli varsin kiehtova.

Lumien sulettua päätettiin ottaa uusiokäyttöön meidän vanhan kisapelin alle sovitellut HJ:n akselit ja bokkerit ja niin peruspalaset vision toteuttamiseksi alkoi olla kasassa. Helppo projekti.

(Ensi viikolla taidetaan päästä jo asiaan...)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2011, 21:37
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JaKo Näytä viesti
Niin tosiaan tässä kohtaa oltiin kevättalvessa 2008...

Jo ennen tuon Suzukin kopan ostoa ostettiin tekniikanluovuttajaksi palstalta löytynyt kaadettu range.


Alkuun taisi olla mietinnässä tuon tekniikan istuttaminen vanhan rangen nokalle mutta ajatus V8 suzukista oli varsin kiehtova.

Lumien sulettua päätettiin ottaa uusiokäyttöön meidän vanhan kisapelin alle sovitellut HJ:n akselit ja bokkerit ja niin peruspalaset vision toteuttamiseksi alkoi olla kasassa. Helppo projekti.

(Ensi viikolla taidetaan päästä jo asiaan...)
Olikos tää se mänttilän harjakatto Range mitä aikonaan tyrkyttelin palstalla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.11.2011, 09:37
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Samaa minäkin epäilen, on niin "harjakaton" näköinen. Makasihan se siellä kuusen alla pitkän tovin, että ei siitä ihan heti enää laittoon olisi ollut. Tekniikkahan tässä piti olla aika hyvä ja jotakin oli aika tavalla laitettukin (konetta?)

TT
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.11.2011, 00:04
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Vai että harjakattoinen range... no kyllä tuo design kieltämättä oli vielä normaali rangea särmikkäämpi ja vuosimalli -88 joten sama tapaus saattoi hyvinkin olla. Me haettiin tämä Tuusulasta, en kyllä muista myyjän niciä tms...

No, siinä menikin sitten hetki ennenkuin luomistyö pääsi alkamaan... piti ihan arkistoja kaivella ja varmistella päivämääriä kun ei meinannu itsekkään uskoa että sehän oli vasta reilua vuotta myöhemmin eli toukokuun alussa 2009 kun kun pistettiin tekniikanluovuttaja kappaleiksi.

Ensin otettiin ehjät osat kuorista talteen, sitten irroiteltiin alusta pois... tässä sitten jo kangetaan koria irti jotta pääsee koneeseen käsiksi...


Tämä siitä sitten jäi romu-ukolle... tosin tuosta rungosta taidettiin vielä laikata talteen koneen kiinnikkeet ja jousien paikat.


Ja tässä (kuvassa etualalla) se miksi tähän hommaan lähdettiin...


No, ensi viikolla sitten päästään näkemään akselien ensimmäiset sovitukset.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.12.2011, 18:10
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Noh, tältähän se sitten näytti kun pyöriteltiin HJ:n akselit pihalle ja nostettiin suzukin runko siihen päälle.
Kuvassa näkyy jousia, iskareita jne jotka irtosi vanhasta akseleiden mukana ja joita ei ehditty irrotella kun oli kiire sovitella


Akseleihin oli rakenneltu jo edelliseen laitokseen sovitukset Rangen tukivarsille ja alettiiin kattelemaan miten nuo rangen rungosta irroitellut käikäleet asetellaan paikalleen. Keula ajateltiin rakentaa Rangen jousille ja taakse laittaa jotain ohuempaa tavaraa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.12.2011, 21:53
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

ei oo reiluu. lapsena vitutti ku muumit ja alfred j kvakit tul vaa kerran viikossa. vähä sama on tässäkin.. mut silti sit ku ne tul niiku nämäki päivitykset nii mukavaahan se on

vaikuttaa mielenkiintoselta rojektilta
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.12.2011, 01:26
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
ei oo reiluu. lapsena vitutti ku muumit ja alfred j kvakit tul vaa kerran viikossa. vähä sama on tässäkin.. mut silti sit ku ne tul niiku nämäki päivitykset nii mukavaahan se on

vaikuttaa mielenkiintoselta rojektilta
Mie oon ihan samaa mieltä, ettei sais tälleen pitää hulluja jännityksessä. Tehtaan Arska sais julkasta oita kuvia joka päivä yhen. Alfred J kvak oli kyl hyvä ettei tullu ku kerran viikossa ettei tarvinnu useammin kattoa ku paimensi nuorempia sisaruksia.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.12.2011, 12:23
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

2009 kesä kun oli kaunis (vaikkakin sateinen) niin alustageometria hiottiin kuntoon pihamaalla. Onneksi ranchilla oli muutakin puuhattavaa katon alla, niin ei käyny aika pitkäksi


Armottomman sunnittelun, mittaamisen ja muutaman kokeilun jälkeen projekti seisoi omilla tasuilla, vaikkakin jokusen tuuman turhan korkealla. (Jos alusta saisi projektin aloittaa, niin tässä kohtaa olisi coiloverit valmiina. Olisi säästynyt paljon aikaa... no siitä myöhemmin, ehkä.)


Noh, korkeutta ehtii säätämään myöhemminkin, joten seuraavaksi potilas siirrettiin laboratorioon sydämen asennusta varten.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.12.2011, 21:23
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Vähän tuo alkuun jänskätti että miten tuo mjoottori sopii normi ompelukoneen paikalle. Ei muuta kuin tekniikkapaketti roikkumaan laboratorion kattoon...


ja sopivat työkalut käyttöön..


Jaa, saas nähdä tuleeko päivitystä ensi viikolla, vai viekö normi joulunajanhömppä tämänkin kirjoittamisen ajan. Sitäpaitsi, täähän etenee aivan liian nopeasti, joten voisi olla väliviikko paikallaan
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.12.2011, 20:36
mxä mxä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.09
Sijainti: vantaa finland
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JaKo Näytä viesti
Niin tosiaan tässä kohtaa oltiin kevättalvessa 2008...

Jo ennen tuon Suzukin kopan ostoa ostettiin tekniikanluovuttajaksi palstalta löytynyt kaadettu range.


Alkuun taisi olla mietinnässä tuon tekniikan istuttaminen vanhan rangen nokalle mutta ajatus V8 suzukista oli varsin kiehtova.

Lumien sulettua päätettiin ottaa uusiokäyttöön meidän vanhan kisapelin alle sovitellut HJ:n akselit ja bokkerit ja niin peruspalaset vision toteuttamiseksi alkoi olla kasassa. Helppo projekti.

(Ensi viikolla taidetaan päästä jo asiaan...)
on muuten varsinkin mäntsälästä(nummisista)ks peli.tunnen ex omistajan.kone tehty uusiksi hieman ennen "harjakatoksi"muuttumista(oli avaimet kotiin hukassa ja ulkona kylmä baarista palattua-uninen jalka painoi lappua lattiaan kunnes kajahti... )
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.12.2011, 09:16
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mxä Näytä viesti
on muuten varsinkin mäntsälästä(nummisista)ks peli.tunnen ex omistajan.kone tehty uusiksi hieman ennen "harjakatoksi"muuttumista(oli avaimet kotiin hukassa ja ulkona kylmä baarista palattua-uninen jalka painoi lappua lattiaan kunnes kajahti... )
Uusiks ei losahtanutta konetta tehty. Apulaitteet siittä otettiin seuraavaan koneeseen. Kannet mä siittä hyötykäytin omaan autoon ja lohkosta tuli loppuviimen pöydän jalka. Täällä kuvaus vanhan koneen viimeisestä purkamisesta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=41630
Aika monta eri tarinaa oon kuullut lisää, siittä miksi tuo kone leipo.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.01.2012, 21:04
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Mitäs prkl... sehän mahtu runkoaisojen väliin... vielä jäi pakosarjan ja rungon väliin melkeen sentti per puoli. Päämekaanikko silmäilee että miten sen pituuden kanssa kävi - mahtuuko takakardaania vai pitääkö tehdä pelkkä etuveto?

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.01.2012, 18:37
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

No hitto, alkaa lipsua päivitystiheys heti kättelyssä. No joululomalla tapahtui pientä edistymistä reaalimaailmassakin niin laitetaan tää konehomma nyt pakettiin ja koeajolle.

Sopii se.. päältä...


ja sivulta


Kannakkeet sovellettiin osin rangen koneenkannakkeiosta (jotain ihme romua hitsattu rungon kylkeen. No, plasma laulaa myöhemmin.)


ja osin omaa lattarauta designia.


Sitten pellolle räppäämään (14.7.2009):


Mitäs seuraavaksi?

Viimeksi muokannut JaKo : 24.01.2012 08:14
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.01.2012, 19:29
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Aika vihreet on teijän pellot ollu joululomilla
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.01.2012, 17:36
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Joo, kyllä tuolla retuperällä on aina vehreät niityt.

Sitten kokeiltiin naittaa koppaa rungon kanssa (15.8.2009):


(on muuten korkean näköinen kötöstys vielä tässä vaiheessa, järki voitti vasta myöhemmin)

Viimeksi muokannut JaKo : 24.01.2012 08:12
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.01.2012, 20:55
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

(15.8.2009)


Ei ihan vielä kohdillaan... kymmenisen senttiä piti vielä saada eteenpäin...


Hieman lisää tilaa, nyt alkoi mahtua:
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.02.2012, 12:35
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Laatikot mahtuu hyvin, ei ahdista yhtään.


Lopulta koppa paikallaan ja vähän nurkista kiinni. Tämmönen poseeraus löytyi broidin albumeista.


Tästä sitten auto siirrettiin lämpimään talliin odottamaan syksyn pimeitä iltoja ja inspiraation heräämistä.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 14.02.2012, 19:42
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Lokakuu 2009.


Lokakuu 2009: Aloitettiin työstämään koppaa...

Ensin porailtiin tulipellin rippeet irti pistehitseistä..

Sitten maalarinteipillä vähän hahmoja kylkeen ja rälläköintiä...

..lisää rälläköintiä...

ja helma on irti.


Siihen sitten sovittaamaan palkkia tilalle.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 19.02.2012, 22:24
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

2009-10


Uusi tulipelti valmisteilla:


ja sovituksessa.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 28.02.2012, 23:07
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

2009-10


Suzukin sivuprofiilia.
Suunnitelma tulipellin osalta muutui hieman. Uudet leikkauslinjat teippailtu kylkeen.
Tuo takapää näytti tässä vaiheessa melko sekasikiöltä.


Ei muuta kun mutkat suoraksi ja pelti kiinni


Sisäpuolelta nätti tältä.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 28.02.2012, 23:43
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Täs on kyl mielenkiintoinen konsepti projektikertomukselle... =) Millos on tavoite ottaa nykyaika kiinni? On kyl niin luonnoton peli tuollanen et voi muuta ku peukkua nostaa =)
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 10.03.2012, 18:52
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Nykypäivään päästään suurinpiirtein samaan aikaan kun auto on kisakunnossa.
Tavoiteaikoja on asetettu mutta mikään niistä ei ole toistaiseksi pitänyt

Njoo, takapyöräkotelojen uudelleenasemointi lähti tästä.


Ja sama sisältä.


Ja vielä kerta ulkoa... eikun uutta tekemään?


Edit: ja tää oli 11/2009

Viimeksi muokannut JaKo : 10.03.2012 18:54
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.03.2012, 13:36
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

2010-01


Seuraavaksi sovitettiin parlokkia..


Sitten mallaamaan pyöräkoteloa


Sitten tarkistettiin miten homma toimii joustoissa


Noh, tuon verran pitäisi loveta luukkua... ei taida pysyä hanuri ryhdissä(?)


Sitten tulikin luova tauko, päämekaanikon "EXTREME urheiluharrastus" vaati veronsa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 16:33 (GMT +2).