Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.10.2011, 16:59
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lj akseli + ifs navat


Eli tarkoitus olisi levittää lj 70 etuakselia ja nopealla haulla löytyi että "laita ifs navat levittää 6cm... " Miten satuloiden kiinnitys on toteutettu näissä modauksissa? Muuta huomioon otettavaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2011, 17:44
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Laita 25, 32 tai 38 mm levittävät spacerit niin pääset helpoimmalla. Niitä löytyy http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...egory/152/163/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2011, 17:58
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Tarvii 19mm:n levityspalan navan ja jarrulevyn väliin, satula käy entiselle paikalleen. Tosin käytettävä hj:n tai ifs:n jarrusatulaa, ja luonnollisesti ifs:n jarrulevyä. Luulisin.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.10.2011, 08:46
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

spacerit on viimeinen vaihtoehto.. Toki eteen -44 vanteet ja maltilliset spacerit ja taakse -20 vanteet.. Mukavampi olisi vaan saada akselit suoraan yhtä leveiksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.10.2011, 08:57
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

vaida siihen hj akselit
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.10.2011, 19:15
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k Näytä viesti
vaida siihen hj akselit

Kiitos hyvästä neuvosta....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.10.2011, 20:36
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

ööö... saman asianhan se ajaa spaceri??? ei se olkalaakerin paikka muutu laittoi siihen sitten minkätahansa navan.....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.10.2011, 22:25
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
ööö... saman asianhan se ajaa spaceri??? ei se olkalaakerin paikka muutu laittoi siihen sitten minkätahansa navan.....
Juu tiedostetaan että helpoin tapa on kikkailla vanteilla ja spacereilla mutta homma ei ole siitä kiinni.. Kerran kun käyttää hakua ja saa puolittaisen vastuksen niin toivon saavani vastauksen loppu osan tähän topiciin. Toiset pilkkoo akselia ja levittää koko pakkaa toiset vaihtaa navat ja toiset pistää spacerit väliin. Haen vaan "järkevintä" vaihtoehtoa jotta pärjään esim -20 vanteilla kummassakin päässä..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.10.2011, 22:29
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Ja ifs + lj romut löytyy kummatkin jo.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.10.2011, 22:48
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

Pointti.


Läjässähän taitaa olla 0 offset vakiona,ja jos käytetään 10" vannetta ni -44 et on hyvä. Jos haluut -20etn ni sit8" vanne. Eihän nyt pääse käymään niin et ensin levittää sieltä sun täältä ja sit rengas ottaa kiinni raidetangon päähän ja joutuu laittaa kuitenki -44 vanteet? Riippuu nyt tietysti kuinka paljon tarvii levittää mut kilpien välissä pitäminen rajottaa tota levittämistä niin paljon et jos sul on 10" vanne ja -44et ni kuinka paljon levennys varaa on? Koppaa ei mun tietääkseen saa levittää ku sen 10cm oli akseli mikä hyvänsä. Eikä hyvä homma oo sekään et sul takana eri et ku edessä,ei pysty vaihtaan edestä taakse ja varapyöräki pitää olla sit levittävämmäl offsetil. Mitä oikeestaan haetaa tolla? paljos leveys eroo on läjän etuakselilla ja hilux 110 taka-akselilla?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.10.2011, 23:12
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Läjässähän taitaa olla 0 offset vakiona,ja jos käytetään 10" vannetta ni -44 et on hyvä. Jos haluut -20etn ni sit8" vanne. Eihän nyt pääse käymään niin et ensin levittää sieltä sun täältä ja sit rengas ottaa kiinni raidetangon päähän ja joutuu laittaa kuitenki -44 vanteet? Riippuu nyt tietysti kuinka paljon tarvii levittää mut kilpien välissä pitäminen rajottaa tota levittämistä niin paljon et jos sul on 10" vanne ja -44et ni kuinka paljon levennys varaa on? Koppaa ei mun tietääkseen saa levittää ku sen 10cm oli akseli mikä hyvänsä. Eikä hyvä homma oo sekään et sul takana eri et ku edessä,ei pysty vaihtaan edestä taakse ja varapyöräki pitää olla sit levittävämmäl offsetil. Mitä oikeestaan haetaa tolla? paljos leveys eroo on läjän etuakselilla ja hilux 110 taka-akselilla?

Juu eli eroa on noin 6cm? nopealla mittauksella. Juurikin haen pointtia että voin käyttää olemassa olevia -20 10" vanteita mitkä hilun alla oli jo ( toki sarja -44 vanteita löytyy myös ) eikä tarvi leikkiä eri et.eillä edessä ja takana. edessähän ei läjän akselin kanssa pyöri -20 10" vanne. Eli edelleen haun tuloksella löysin vastuksen käyttää ljn akselin kanssa ifs napoja että saadaan akselit liki saman levysiksi. Tällöin voin siis käyttää samoja vanteita edessa ja takana ja raideleveys pysyy samana. Näin ollen ei tarvi tuupata 30mm spacereita puolellensa mikä ei ainakaan leimalla käy.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.10.2011, 20:44
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

Kokeile.


Eihän tos sit oo muuta vaihtoehtoo ku kokeilla niit IFS napoja tai laittaa se spaceri levyn ja navan välii et ei katsuri hoksaa,ja älä helevetissä vie Kirkkonummen konttorille,ne on täys tahvoja.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.10.2011, 21:53
hobro:n Avatar
hobro hobro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.10
Sijainti: k-nummi
Viestit: 247
Perusasetus

kirkkonummi on nykyisin ollu yllättävän hyvä ladaankin löivät 3 reikää pohjaan ja leima paperiin ennen oli tosiaan asiat toisin mutta eiköhän toikin hilu memene matille ja sehän varmaan on vilassu tätäkin aihetta että että
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.10.2011, 21:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

Kaskas..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hobro Näytä viesti
kirkkonummi on nykyisin ollu yllättävän hyvä ladaankin löivät 3 reikää pohjaan ja leima paperiin ennen oli tosiaan asiat toisin mutta eiköhän toikin hilu memene matille ja sehän varmaan on vilassu tätäkin aihetta että että
no emmäku kysyin hiluksin kiertari muutoksesta taakse ni selittelivät ihan puuta heinää eikä ollu lupia,neuvoivat Hannuksenpellon konttorille joka on samaa firmaa ja siellä olikin sitte täys mu***u eikä hajuakaan asiasta vaikka 24vuotta "tehny näitä hommia". Ja kyrsälän konttorilla ajoivat taannoin jonku Corveten sinne pellolle ei hyvät hyppiäiset... Ja osaa kunnan autoista EI käytetä ko. konttorilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 61 navat (TAKA) PatrolAss Tekniikka & Jutustelu 7 09.11.2014 11:19
hj 60 taka navat ToyotaHj60 Tekniikka & Jutustelu 5 18.10.2009 18:06
Ostettu HJ 60 Etu navat Jazzeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.10.2009 13:06
kempin navat Tekniikka & Jutustelu 3 07.06.2007 09:37
Chevyn navat Tekniikka & Jutustelu 0 07.11.2005 13:41


Sivu luotu: 02:41 (GMT +2).