Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.08.2011, 16:57
_jOhE_ _jOhE_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.09
Sijainti: pyhäselkä
Viestit: 103
Perusasetus

hdj:ssä imupuolella öljyä


elikkäs öljyä tulee jostain imutilaan jonka kautta sitten palotilaan ja savuuttaa hyvästi sinistä. onko kellään ollut kyseistä ongelmaa? näytti että ei se ainkaan venttiilivarren kumeista voi johtua, kun purin kannen/ venttiilit

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.08.2011, 17:56
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Kyl siel imuputkissa kuuluu vähän ollakkin, sehän huohottaa imuputkeen ennen turboa, ietllä ainakin putket öljyisiä sisäpinnoistaan ja moness muussakin turbodieselissä sama asia, osa jopa työntää sitä ahtopuolelta putkien liitoksista hieman läpi.

Ei se sinisen savuttaminen välttis siitä johdu, jos ei sitä sit ole siellä paljon...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.08.2011, 19:31
harrim3:n Avatar
harrim3 harrim3 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: etelä-savo
Viestit: 565
Perusasetus

auttaisko jos kokeilis eri öljyjä..
__________________
Toyota LJ70
Suzuki sj410
pätkä pajero 2.5td
2gen pajero 2.5tdic
Blazer K5 350tbi+sm465+np208+10bolt+14ff
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.08.2011, 23:18
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Savuttaako ajossa sinistä? Vaiko vain lämpimänä kevyellä kuormalla/tyhjäkäynnillä?

Imupuolen öljyisyys on normaalin rajoissa jos imusarja ei näytä puhtaaksi pestyltä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.08.2011, 07:12
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Turbokin voi vuotaa öljyä ahtoputkistoon/imusarjaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.08.2011, 08:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Turbokin voi vuotaa öljyä ahtoputkistoon/imusarjaan.
Ja kuuluu aina vähän vuotaakkin, siis sen verran että putket on kosteat muttei valu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.08.2011, 17:27
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Niin turbohan ei öljyjä itsessään pidä 100%:sti vaan vuotaa aina pyöriessään, vanhempana hieman enemmän kuin uutena, mut ei koskaan täysin kuiva ole se imupuoli noissa koneissa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.08.2011, 20:51
_jOhE_ _jOhE_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.09
Sijainti: pyhäselkä
Viestit: 103
Perusasetus

juu noi imu puolen venttiilit olli kyllä hyvästi karstassa.. ja sitten sen verran tiukassa että vasaralla sai irroitella osaa..käsittääkseni ne pitäisi liikkua ihan käsivoimilla??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.08.2011, 21:04
_jOhE_ _jOhE_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.09
Sijainti: pyhäselkä
Viestit: 103
Perusasetus

mitä öljyä muuten ootte käyttäny motissa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.08.2011, 22:52
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Teboilin shpd 10W40 tai 15W40 noissa perushodareissa (joita muutama ollut tuossa ajossa). Vaihtovälinä 5000 km. 30€/10 litraa

Ja omissa varsinaisissa kulkineissa vain ja ainoastaan Castrol TWS Motorsport 10W60 ja vaihtoväli 1000-2500 km. Kallista on ja suodattimenkin vaihdan aina samalla, edellinen räjähtänyt lj:n kone oli sisältä täysin puhdas kun tuota kamaa käyttää.

Mietin kyllä tän hdj:n kanssa siirtymistä johonkin muuhun öljyyn, kun pitää ostaa aina 3 kannua et saa koneen täyteen se 8 litraa kun ei riitä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.08.2011, 23:15
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

No onhan se toikin tapa kuluttaa öljyä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Ja omissa varsinaisissa kulkineissa vain ja ainoastaan Castrol TWS Motorsport 10W60 ja vaihtoväli 1000-2500 km.
Paljon sulla vie öljyä / 1000km. Toinen vastaa 0,5l ja toinen 8l.

Jos öljy on hyvää niin onko tossa mitään järkee? Kestää varmaan pidemmänkin vaihtovälin.
Joka toisella tai kolmannella tankillisella öljynvaihtoon???????

Aikaisemmin olen kuullut seuraavat versiot huoltoasemalla käynnistä:
1. Lisätään polttoaine ja tarkistetaan öljy.
2. Lisätään öljy ja tarkistetaan polttoaine.

Tää on varman se kolmas.

Lisätään polttoaine ja vaihdetaan öljy.

Noilla kilometreillä kyse on varmaan huippuviritetystä kilpurista tai typosta.
ps. Voihan sitä rahansa käyttää huonomminkinkin kuin öljyyn.

Viimeksi muokannut H_Nietu : 08.08.2011 23:18
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.08.2011, 23:23
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

No ei kuluta mitään ainakaan viimeiset 1500 km ei pinta muuttunut mulla miksikään, mut yleensä kun mulla noi kilometrit/auto vaatii sen 2 vuotta niin siinäpä se tärkein syy onkin tohon vaihtoväliin.

Toki tolla hodarilla oon ajanu jo kuukaudessa nyt sen 3500 km eli siinä venytetään väliksi sit 5000 km, mut muilla vehkeillä se ajelu on muutama viikko/vuosi.

Ja varmaan tolla 5tkm välillä halpiskamakin kävisi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.08.2011, 23:31
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Eli kondensio on sun pahin vihollinen öljyn tappajana


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
No ei kuluta mitään ainakaan viimeiset 1500 km ei pinta muuttunut mulla miksikään, mut yleensä kun mulla noi kilometrit/auto vaatii sen 2 vuotta niin siinäpä se tärkein syy onkin tohon vaihtoväliin.

Toki tolla hodarilla oon ajanu jo kuukaudessa nyt sen 3500 km eli siinä venytetään väliksi sit 5000 km, mut muilla vehkeillä se ajelu on muutama viikko/vuosi.

Ja varmaan tolla 5tkm välillä halpiskamakin kävisi.
Hyväksytään peruste vähille kilometreille.
Itse en edes tullut ajatelleksi ajallisesti pitkää ajanjaksoa vaihtovälinä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.08.2011, 23:33
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Hyväksytään peruste vähille kilometreille.
Itse en edes tullut ajatelleksi ajallisesti pitkää ajanjaksoa vaihtovälinä.
Joo tos mun twinturbo suprassakin kilometrejä on tullu vuoden 2007 syyskuun jälkeen peräti 5000 km ja öljyt vaihettu jo ainakin 3 kertaa, viime lokakuunkin jälkeen kilometrit taitaa olla alle 200...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään MTF-94 vaihteisto-öljyä Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.05.2011 17:59
Öljyä pihalle räkä-ykä Tekniikka & Jutustelu 5 29.12.2010 18:59
öljyä Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 18.07.2010 21:41
Myydään Castrol R40 öljyä 8 ltr mikebelker O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.06.2009 12:57
Roiskii öljyä? jansku Tekniikka & Jutustelu 4 29.03.2004 19:09


Sivu luotu: 03:23 (GMT +2).