Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hdj:ssä imupuolella öljyä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=86985)

_jOhE_ 07.08.2011 16:57

hdj:ssä imupuolella öljyä
 
elikkäs öljyä tulee jostain imutilaan jonka kautta sitten palotilaan ja savuuttaa hyvästi sinistä. onko kellään ollut kyseistä ongelmaa? näytti että ei se ainkaan venttiilivarren kumeista voi johtua, kun purin kannen/ venttiilit

bj45lava 07.08.2011 17:56

Kyl siel imuputkissa kuuluu vähän ollakkin, sehän huohottaa imuputkeen ennen turboa, ietllä ainakin putket öljyisiä sisäpinnoistaan ja moness muussakin turbodieselissä sama asia, osa jopa työntää sitä ahtopuolelta putkien liitoksista hieman läpi.

Ei se sinisen savuttaminen välttis siitä johdu, jos ei sitä sit ole siellä paljon...

harrim3 07.08.2011 19:31

auttaisko jos kokeilis eri öljyjä..:rolleyes::confused:

Jappi 07.08.2011 23:18

Savuttaako ajossa sinistä? Vaiko vain lämpimänä kevyellä kuormalla/tyhjäkäynnillä?

Imupuolen öljyisyys on normaalin rajoissa jos imusarja ei näytä puhtaaksi pestyltä.

Mika_T 08.08.2011 07:12

Turbokin voi vuotaa öljyä ahtoputkistoon/imusarjaan.

-MaTTi- 08.08.2011 08:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 788424)
Turbokin voi vuotaa öljyä ahtoputkistoon/imusarjaan.

Ja kuuluu aina vähän vuotaakkin, siis sen verran että putket on kosteat muttei valu.

bj45lava 08.08.2011 17:27

Niin turbohan ei öljyjä itsessään pidä 100%:sti vaan vuotaa aina pyöriessään, vanhempana hieman enemmän kuin uutena, mut ei koskaan täysin kuiva ole se imupuoli noissa koneissa.

_jOhE_ 08.08.2011 20:51

juu noi imu puolen venttiilit olli kyllä hyvästi karstassa.. ja sitten sen verran tiukassa että vasaralla sai irroitella osaa..käsittääkseni ne pitäisi liikkua ihan käsivoimilla??

_jOhE_ 08.08.2011 21:04

mitä öljyä muuten ootte käyttäny motissa?

bj45lava 08.08.2011 22:52

Teboilin shpd 10W40 tai 15W40 noissa perushodareissa (joita muutama ollut tuossa ajossa). Vaihtovälinä 5000 km. 30€/10 litraa

Ja omissa varsinaisissa kulkineissa vain ja ainoastaan Castrol TWS Motorsport 10W60 ja vaihtoväli 1000-2500 km. Kallista on ja suodattimenkin vaihdan aina samalla, edellinen räjähtänyt lj:n kone oli sisältä täysin puhdas kun tuota kamaa käyttää.

Mietin kyllä tän hdj:n kanssa siirtymistä johonkin muuhun öljyyn, kun pitää ostaa aina 3 kannua et saa koneen täyteen se 8 litraa kun ei riitä...

H_Nietu 08.08.2011 23:15

No onhan se toikin tapa kuluttaa öljyä.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 788727)
Ja omissa varsinaisissa kulkineissa vain ja ainoastaan Castrol TWS Motorsport 10W60 ja vaihtoväli 1000-2500 km.

Paljon sulla vie öljyä / 1000km. Toinen vastaa 0,5l ja toinen 8l.

Jos öljy on hyvää niin onko tossa mitään järkee? Kestää varmaan pidemmänkin vaihtovälin.
Joka toisella tai kolmannella tankillisella öljynvaihtoon???????

Aikaisemmin olen kuullut seuraavat versiot huoltoasemalla käynnistä:
1. Lisätään polttoaine ja tarkistetaan öljy.
2. Lisätään öljy ja tarkistetaan polttoaine.

Tää on varman se kolmas.

Lisätään polttoaine ja vaihdetaan öljy. :D

Noilla kilometreillä kyse on varmaan huippuviritetystä kilpurista tai typosta. :D
ps. Voihan sitä rahansa käyttää huonomminkinkin kuin öljyyn. :D

bj45lava 08.08.2011 23:23

No ei kuluta mitään ainakaan viimeiset 1500 km ei pinta muuttunut mulla miksikään, mut yleensä kun mulla noi kilometrit/auto vaatii sen 2 vuotta niin siinäpä se tärkein syy onkin tohon vaihtoväliin.

Toki tolla hodarilla oon ajanu jo kuukaudessa nyt sen 3500 km eli siinä venytetään väliksi sit 5000 km, mut muilla vehkeillä se ajelu on muutama viikko/vuosi.

Ja varmaan tolla 5tkm välillä halpiskamakin kävisi.

H_Nietu 08.08.2011 23:31

Eli kondensio on sun pahin vihollinen öljyn tappajana
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 788737)
No ei kuluta mitään ainakaan viimeiset 1500 km ei pinta muuttunut mulla miksikään, mut yleensä kun mulla noi kilometrit/auto vaatii sen 2 vuotta niin siinäpä se tärkein syy onkin tohon vaihtoväliin.

Toki tolla hodarilla oon ajanu jo kuukaudessa nyt sen 3500 km eli siinä venytetään väliksi sit 5000 km, mut muilla vehkeillä se ajelu on muutama viikko/vuosi.

Ja varmaan tolla 5tkm välillä halpiskamakin kävisi.

Hyväksytään peruste vähille kilometreille.
Itse en edes tullut ajatelleksi ajallisesti pitkää ajanjaksoa vaihtovälinä.

bj45lava 08.08.2011 23:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu (Viesti 788742)
Hyväksytään peruste vähille kilometreille.
Itse en edes tullut ajatelleksi ajallisesti pitkää ajanjaksoa vaihtovälinä.

Joo tos mun twinturbo suprassakin kilometrejä on tullu vuoden 2007 syyskuun jälkeen peräti 5000 km ja öljyt vaihettu jo ainakin 3 kertaa, viime lokakuunkin jälkeen kilometrit taitaa olla alle 200...


Sivu luotu: 09:57 (GMT +2).