Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2011, 23:06
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Pikaprojekti - Runkkupallero


Tollanen pajatso eksyi pihaan.
Hieman tutkimustyötä oli tehty etukäteen, mutta pääosin laitos oli aamulla perus pakupallero. 15 tuntia myöhemmin on jo tilanne ehtinyt hieman elämään ja autosta on riisuttu vähän turhaa osaa ja tinattu helmapalkit. Vielä takalukko jumiin, vähän suojarautaa ja vinssi keilalle, niin ollaan taisteluvalmiudessa..

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Pallero 001.jpg‎
Views:	753
Size:	84,1 Kt
ID:	19262   Click image for larger version

Name:	Pallero 002.jpg‎
Views:	667
Size:	85,7 Kt
ID:	19263   Click image for larger version

Name:	Pallero 003.jpg‎
Views:	738
Size:	85,2 Kt
ID:	19264  
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2011, 23:07
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Ja tässä tilanne illalla
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Pallero 014.jpg‎
Views:	1285
Size:	83,7 Kt
ID:	19267   Click image for larger version

Name:	Pallero 016.jpg‎
Views:	1227
Size:	84,4 Kt
ID:	19268   Click image for larger version

Name:	Pallero 019.jpg‎
Views:	1315
Size:	83,3 Kt
ID:	19269   Click image for larger version

Name:	Pallero 023.jpg‎
Views:	1476
Size:	84,4 Kt
ID:	19270  
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.05.2011, 23:18
jep:n Avatar
jep jep ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: orimattila
Viestit: 206
Perusasetus

On muutes sen näköset renkaat, että niiden edellinen omistaja oli varmaa uskomattoman komea herrasmies...

Tuleekos tohonkin volvo-tyyliset kipinäakut ja repeytyvät "vinssipuskurit"?
__________________
jeppiskamaa, pukinkonttiin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.06.2011, 12:21
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Joo, kyllä renkaat ulkonäöllisesti muistuttavat edellistä omistajaansa.. Ei ku..

Mutään ihmeellistähän ei ole tarkoitus tehdä vaan tuollainen yhden safarin budjetti-härveli, johan saan harjoitella ja visioida ilman sen suurempia paineita.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.06.2011, 16:09
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Kait sää sitte kempitit taka-akselin ettei rupee ekakerralla jo vituttaa
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.06.2011, 19:00
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Asiallista,minkä korkuset pyörät laitoit?Paljonko meni olutta projektissa?Lisää tarinaa&kuvia aiheesta!
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.06.2011, 21:07
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Kiristelemällä ajattelin ensin yrittää, en tosin vielä ole sen enempää ehtinyt perehtymään palleron perän sielunelämään. Renkaan on 37" Pittbullit, välitykset on varmaan riittävän pitkät, mutta ei tällä ole hiljaa tarkoitus ajella.
Kaljaa ei poikkeuksellisesti mennyt yhtään, en malttanut lähteä kauppaan ja varaston kanssa oli käynyt amatöörimäinen moka..

Eipä tuosta paljoa tarinaa aikaiseksi saa.

Pulttipyssyllä luukut vesieläimille, plasmalla katto irti, jauhesammuttimella sammuteltiin välillä suurimmat liekit kun ei enää paineilmalla sammunut, etuloksut pois, sisäloksuun jalkatilan kohdalle isolekaa, takakaariin rälläkällä viisteet, lekaa, rungosta päät plasmalla poikki niin että puskurit tippui. Eteen runkon tynkiin 10 mm levyn pätkä voimaliimalla kiinni ja vinssipeti siihen

Suurin aika meni noihin palkkihelmoihin, kun halusin kokeilla visioita käytännössä.

Kuvat on toisella koneella, koitan laittaa jossain välissä.

Tosta perän jumittamisesta voi laittaa vinkkiä. Toyotan huumelukon kirraamisesta mulla joku ohje onkin, mutta en tiedä onko toi samanlainen.
Jos ei muu onnistu niin sitten voimavirtapikaliimaa kehiin.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.06.2011, 21:13
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Pitäis olla samantyyppinen kitkalukko takana kuin toyossa. Kuulema lisäämällä 0,75mm pellistä yhden laikan lisää sinne kitka pakettiin saa perästä liki 100%,tätä vois joku viisaampi valottaa että kuinka tehdään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.06.2011, 21:57
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

jos ei ole yhtään alkuperäistä kitkalevyä rikki niin varmaan 2x0,75 lisälevyä riittää.mut eikait sillä niin väliä ole, laitat vaan niin paljon niitä lisälevyjä että juuri ja juuri saat sen paketin takasin kasaan niin saattaa jonku aikaa pysyäkki lukossa!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.06.2011, 23:40
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Pitäis olla samantyyppinen kitkalukko takana kuin toyossa. Kuulema lisäämällä 0,75mm pellistä yhden laikan lisää sinne kitka pakettiin saa perästä liki 100%,tätä vois joku viisaampi valottaa että kuinka tehdään.
Se on liki 100rosenttia vaan sen yhen kerran ja sitte keljuttaa kun ei pidä, tällasessa rojektissa kyllä "kareksen pulteilla" kasattu lukko on omiaan, ei tarvii kahta kertaa avata ku kerran hitssaa kunnolla
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.06.2011, 00:32
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Tuossa hieman kuvatusta siitä miten noi helmat on toteutettu.
Tuolla tavalla pelti on aiha helppo tinata putken kylkeen kiinni, eikä pellin reunan tarvitse olla millilleen suora ja paketista tulee melko kestävä ja matala.

Alunperin suunnittelin tuollaista laitokseen, jossa palkkirakennelma lähtisi huomattavasti keskemmältä ja nousisi huomattavasti ylemmäs, mutta en tässä jaksanut alkaa muuttelemaan korin kannakkeita/ovi aukkoja.

Eli tää oli tällanen testikappale aika näyttää kestääkö.

Edit: Niin ja noi L mallisten rautojen päät on jätetty pitkiksi ja lopuksi nuijittu lekalla ylös.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Pallero 005.jpg‎
Views:	909
Size:	84,4 Kt
ID:	19288   Click image for larger version

Name:	Pallero 008.jpg‎
Views:	920
Size:	84,0 Kt
ID:	19289   Click image for larger version

Name:	Pallero 010.jpg‎
Views:	1025
Size:	84,6 Kt
ID:	19290  
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory

Viimeksi muokannut FunJam : 02.06.2011 00:40
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.06.2011, 10:27
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offipiru Näytä viesti
Se on liki 100rosenttia vaan sen yhen kerran ja sitte keljuttaa kun ei pidä, tällasessa rojektissa kyllä "kareksen pulteilla" kasattu lukko on omiaan, ei tarvii kahta kertaa avata ku kerran hitssaa kunnolla
Tämä on kyllä tosi myöskin,muistelisin että tältä foorumilta tuon ohjeen luin ja siinäkin oli heti perään mainittu että kun kerran lipsahtaa niin silloin se lipsuu aina. Varmaan tuollaiseen metsäautoon se kempin yleisliima on paras vaihtoehto.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.06.2011, 21:50
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Kallistuksen vakaimet on varmaan siivottu jo pois molemmista päistä. Polttoainetankki, ja pakoputken loppu osa kannattaa poistaa myös. Ilman äänenvaimenninta voi hyvin ajaa, ahdin vaimentaa melko hyvin. Sen jälkeen alustassa ei ole mitään törröttämässä, saa vapaasti kolistella kivillä.

Takarungosta voi ottaa 10 cm pois, auttaa vähän pitkän perän kanssa. Itse ajattelin omasta siirtää takimmaista rungon poikkitukea eteenpäin, ja katkaista runko heti jousien takaa. Kai se kori mukana tulee ilman viimeisiä korvakkeita.

Mulla on koskematon takalukko pitänyt melko hyvin, niin en ole raaskinut kempittää sitä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.06.2011, 00:48
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Vakaimet on poistettu, pakoputken loppu on poistettu,takarunko on katkaistu sen poikkiputken jälkeen, tankkia en alkanut siirtelemään tämän projektin puitteissa, kaikkea ei kerkee, kun aikaa on aika rajallisesti. Voi se vähän kiinni raapia, mutta koitetaan varoa, ettei reikää sentään tule

Perän kaivoin tänään pöydälle ja renkaalta toiselle menevälle jarruputkelle käyn turailemassa korvaajan huomenna. Kemppi perään päädyin koska perä alkaa olla aika kevyt, eli kokolukon kanssakin kai pystyy elämään ja toisaalta kun ton 37" pitpullin saa johonkin hyvin jumiin, niin voi kitka huutaa hoosiannaa (ja nyt menee sitten kai vetarit..) Ja en ole tollasta vielä mihinkään laitokseen tehnyt, niin sitäkin pitää kokeilla.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory

Viimeksi muokannut FunJam : 03.06.2011 00:51
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.06.2011, 23:07
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Siinä kikkara pöydällä.
Tuo lienee kelvollinen tapa toteuttaa Kemppilukko?
Muistin käyttää nimenomaan Kemppiä, tämä ei siis ole mikään halpa kopio, kuten Walliuslukko tai Esablukko

Noihin kuvassa näkyviin kohtiin siis napautin pisteet ja kun en paremmin tiennyt niin virtaa laitoin tietysti täysille
Sitten kansi päälle (piti muuten hetken odottaa lämmön tasaantumista, ennenkuin sopi) ja ympäri ja sama toiselle puolelle. On siis yhteensä 16 pisteellä nipussa tuo paketti, eli litkaa on lisätty huomattavasti..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Pallero 028.jpg‎
Views:	852
Size:	85,4 Kt
ID:	19320   Click image for larger version

Name:	Pallero 029.jpg‎
Views:	906
Size:	80,7 Kt
ID:	19321   Click image for larger version

Name:	Pallero 031.jpg‎
Views:	950
Size:	83,9 Kt
ID:	19322  
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.06.2011, 23:39
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Huomasinpa nyt kun perä on ylhäällä, että aika törkeen alas tulee tuo vinssi..
Sille väkästelin uuden pedin ja vähän hahmottelin kaaria siinä samalla.
Kohtauskulmakin parani samalla pari piirua.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pallero 033.jpg‎
Views:	752
Size:	84,5 Kt
ID:	19394   Click image for larger version

Name:	pallero 034.jpg‎
Views:	767
Size:	83,1 Kt
ID:	19395   Click image for larger version

Name:	pallero 036.jpg‎
Views:	761
Size:	83,3 Kt
ID:	19396   Click image for larger version

Name:	pallero 037.jpg‎
Views:	757
Size:	84,9 Kt
ID:	19397   Click image for larger version

Name:	pallero 039.jpg‎
Views:	804
Size:	84,7 Kt
ID:	19398  

__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.06.2011, 23:51
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Perä tuli niputettua. Siitäkin vielä muutama kuvatus, jos vaikka joku muukin aloittelija innostuisi moiseen projektin aloittamaan. Päättelin, että levyt on helpompi saada takaisin sisään, kun niputtaa ne tasauspyörästön päälle ja tiputtaa kopan sen päälle ja ohjailee sitten koloista kitkalevyjen nastat uriinsa. Sitten vaan kääntää kasan ympäri ja tipauttelee toisen puolen kitkalevyt paikoilleen ja kannen päälle.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pallero 040.jpg‎
Views:	544
Size:	82,1 Kt
ID:	19399   Click image for larger version

Name:	pallero 041.jpg‎
Views:	512
Size:	85,0 Kt
ID:	19400   Click image for larger version

Name:	pallero 042.jpg‎
Views:	523
Size:	87,4 Kt
ID:	19401   Click image for larger version

Name:	pallero 043.jpg‎
Views:	538
Size:	83,3 Kt
ID:	19402  
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory

Viimeksi muokannut FunJam : 05.06.2011 23:54
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.06.2011, 16:09
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tulee niin Pussy Wagon mieleen, ku näitä kuvia katselee

Mä jätin noi kitkalevyt sieltä murikan sisältä kokonaan pois, ku eihän se niitä enään tarvii, ku on kemppi.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.06.2011, 16:40
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FunJam Näytä viesti
Huomasinpa nyt kun perä on ylhäällä, että aika törkeen alas tulee tuo vinssi..


Minä sepitin pedin ihan suoraan runkopalkkien päälle. Puskurin kiinnitys "kävyt" vaan leikkasin pois.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 06.06.2011, 19:54
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Mulla oli ensin peti palkkien ALLA... Sitten totesin, että jos vinssi (supervinturan Husky) maksaa oheislaitteineen X kertaa auton arvo, niin ei viitsi sitä heti ekaan kuraläpeen tunkea. Nyt peti on korkeuden puolesta sen syylärin edessä olevan palkin yläreunan tasolla. Tää kun on niin matala, ettei sitä ihan äkkiä nurinkaan saa vinssattua vaikka vinssi olisikin vähän korkeammalla.. Eihän...

Noista kitkalevyistä sen verran, että ne tosiaan olisi kai voinut jättää pois ja mietinkin sitä, mutta toisaalta halusin kasata perän levyjen kanssa ihan harjoituksen vuoksi, jos joskus vaikka tulee kiristeltyä levyjen kanssa tuollainen.

Hämmästyttävää, että kesälomallakin työt haittaavat harrastuksia. Ei niinkään päivätyöt, mutta lupauduin kiireavuksi Faijapuolen firmaan, eli putkimiehenä ollaan taas..
Pari täyttä päivää on tuon rotiskon kanssa tehokasta työaikaa päästy turailemaan ja perjantaina pitäisi lähteä safaroimaan. Huomisen lupasin olla vielä töissä ja sitten taas tehokkaasti pajoittamaan.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.06.2011, 11:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Tulee niin Pussy Wagon mieleen, ku näitä kuvia katselee

Mä jätin noi kitkalevyt sieltä murikan sisältä kokonaan pois, ku eihän se niitä enään tarvii, ku on kemppi.
Paremmin taitaa kestää noiden kitkalevyjen kanssa, sillä jos nuo levyt puuttuu,
niin silloinhan siellä on enempi välystä?

joku vois hioa noiden ristitappien ja "lukkomaljojen" välisiä loivemmaksi, sais tuota lukitusta tehokkaammaksi, mutta tuohan ei auta noiden levyjen tuhoutumiseen suditettaessa toispuoleisesti
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 07.06.2011, 16:46
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Paremmin taitaa kestää noiden kitkalevyjen kanssa, sillä jos nuo levyt puuttuu,
niin silloinhan siellä on enempi välystä?

joku vois hioa noiden ristitappien ja "lukkomaljojen" välisiä loivemmaksi, sais tuota lukitusta tehokkaammaksi, mutta tuohan ei auta noiden levyjen tuhoutumiseen suditettaessa toispuoleisesti
Aika sikaa tuntu kestävän ilman levyjäkin En kyl nyt musita, että teinkö sinne jotkuu pulikat millä pääsi välyksistä eroon, mut jokatapauksessa, yllättävän kovaa käyttöä tuollaiset Pajeron osat kestää
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.06.2011, 09:41
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Eilen oli taas turailupäivä.
Metallia lisättiin ja poisteltiin. Jonkin näköiset kaaret turailin, kun ei tuo alkuperäinen kori enää kovin jäykkä ole. Etuloksut tuli mallia helppo, eli pelti heppiin, plasmalla kaarta myöden pois ja kaareen kiinni. Kestää nostaa liftillä. Jonkun verran noi plasman jäämät ja esiruostutettu pelti nostivat vaikeustasoa hitsaamiseen
Perämurikan tungin paikalleen ja vinssikin on jo hakenut paikkansa.

Edit:typoja
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pallero 051.jpg‎
Views:	537
Size:	82,6 Kt
ID:	19452   Click image for larger version

Name:	pallero 046.jpg‎
Views:	566
Size:	84,1 Kt
ID:	19453   Click image for larger version

Name:	pallero 048.jpg‎
Views:	531
Size:	83,9 Kt
ID:	19454   Click image for larger version

Name:	pallero 047.jpg‎
Views:	587
Size:	84,6 Kt
ID:	19455   Click image for larger version

Name:	pallero 049.jpg‎
Views:	541
Size:	87,0 Kt
ID:	19456  

__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory

Viimeksi muokannut FunJam : 09.06.2011 10:05
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 09.06.2011, 09:57
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Takaa poistin vähän ylimääräistä peltiä ja tinasin putken lavan reunaa vahvistamaan ja matkustajien suojaksi. Vinssin sovitus oli hieman tiukka, kun vinssi oli KooPeellä hoidettavana kun tuota paikkaa väsäiltiin. Mahtuu kun otin kaukosäädön töpselistä korkin pois ja laitoin jeesusteippiä tilalle.
Takaovien aukkoon leikkelin tuollaiset pellit kun halusin harjoitella pahvimallin käyttöä. Eli pahvi oviaukon taakse, spraymaalilla reunat ja niitä pitkin leikkelin mallin jonka piirtelin pellille ja leikkelin plasmalla ja heppailin kiinni. Pysyypähän tyhjät kaljatölkit lavalla (jostain syystä jalkamiehet on safarilla paiskoneet kaljatölkit mun lavalle. Parempi niin, ettei jää metsään) .
Alkaa jo muistuttaa maastokulkuneuvoa. Parempi niin huomenna pitäisi lähteä safaroimaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pallero 055.jpg‎
Views:	599
Size:	86,6 Kt
ID:	19457   Click image for larger version

Name:	pallero 056.jpg‎
Views:	570
Size:	85,1 Kt
ID:	19458   Click image for larger version

Name:	pallero 053.jpg‎
Views:	640
Size:	84,5 Kt
ID:	19459   Click image for larger version

Name:	pallero 058.jpg‎
Views:	676
Size:	85,2 Kt
ID:	19460   Click image for larger version

Name:	pallero 057.jpg‎
Views:	673
Size:	85,9 Kt
ID:	19461  

__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 13.06.2011, 00:28
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Ja näin..

Eka safari takana ja yllätti kyllä positiivisesti. Ei tarvinnut hävetä, vaikka ei ihan vakioauto safari ollutkaan.

Viimeisiä turauksia perjantai aamuna ennen lähtöä
Polttoaineletku
neljännen akun maakaapeli
vinssin narun pleissaaminen
snorkkeli loppuun
orkkis panssari, joka tuli vähän vakiota jyrkempään kulmaan, repesi kiinnikkeistään ja on kai nyt Ravijoella metri kuraa päällä
Takakaarien kuralärpäkkeet
akkujen kiinnitys
yhden akunkengän vaihto
safarivarustuksen lastaaminen

Muuta damagea panssarin lisäksi mitä ei reissun aikana saatu korjattua:
Jakiksen öljyvuoto
aurauskulmat pikkasen ketuillaani, ohjaustehostin valutti mehut pihalle
Käyntihäiriö ( putsari luultavasti vaan niin tukossa)
Lataus /lämpöongelma lopussa (lavalla huomattiin että laturin hihna oli vaan karannut)
Vaihteiston palkki rullalla
sontaa riittävästi joka paikassa
mittaristo pimeä.

Kaiken kaikkiaan oli kyllä kiva reissu!!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pallero 065.jpg‎
Views:	516
Size:	85,4 Kt
ID:	19505   Click image for larger version

Name:	pallero 062.jpg‎
Views:	479
Size:	84,7 Kt
ID:	19506   Click image for larger version

Name:	pallero 060.jpg‎
Views:	535
Size:	81,7 Kt
ID:	19507   Click image for larger version

Name:	pallero 061.jpg‎
Views:	541
Size:	86,2 Kt
ID:	19508   Click image for larger version

Name:	pallero 066.jpg‎
Views:	527
Size:	84,5 Kt
ID:	19509  

__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 02:18 (GMT +2).