![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Patrol kytkin ja öljypumppu kysymystäVelipojalla tuossa pikku patukka rojekti ja sellasta alkoi miettiin et onkohan vapari sd33:a koneessa sama öljypumppu kuin turbo versiossa!?Arveli sellasta et riittääkö vakio pumpun tuotto kun laittaa suht isoilla öljykanavilla olevan turbon vai meneekö kierto liian väljäksi ja paine putoaa varsinkin tyhjäkäynnillä liian alas!... ![]() Ja sit sellasta et mistäkähän löytys patukkaa sopiva sintteri kytkin joka pitäs varmasti vähintään +200hv:ssa ja mahdollisesti enemmänkin!!? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
http://www.xtremeclutch.com.au//file...009%20ver2.pdf
Tuolta varmaan ja voihan niitä sintteri paloja itsekkin niitata kiinni jos sellaisen haluaa niin tehtiin 80 luvun lopulla mut turbon vauhti pyörä ja isompi kytkin kun 240mm niin pitää paremmin.Öljypumppu pitäis olla sama |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Öljy pumppu on sama.
300zx turbon kytkin on muistaakseni ihan sama kuin vapari patrollissa ja siihen malliin saa centerforcen kytkintä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tuommonen pitäs pitää aika hyvin... eikä mielestäni hinnalla pilattu..
http://www.racersplace.fi/cart.php?a...id=19131&qty=1 on semmone härski kakstoiminen levy, toisella puolella sintteripalat ja toinen puoli massa.. asetelmassa joku keskipakojisäjousisysteemi, ->mitä enempi jengaa, sen jäykempi asetelma ![]() ite en oo saanu viel luistamaa vaik o yritetty ![]() olipa kuvaki.. ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut aslakki : 30.12.2009 10:57 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onko minkä ikäisestä tuo vaparin kone? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pumppu joku boschin tekele,customin koneesta ja vakiona 9mm elementeillä.sen tarkemmin en ny pumpun speksejä muista mut pitäs se garretti tuolla herätä! joo voihan se olla et se ei jatkuvalla ajolla sitä 200hv tai yli,kestä mut ei oo tarkoituskaan maksimeilla kokoajan ajella! 83:sta on tuo kone kuten koko autokin ja pitkä versio.
Olihan tuossa ainaki se hyvä puoli et on männän pohjaan öljyruutat. Ja alkaahan nuita vanhoja pateja sen verran olla jo pehmeenä et eiköhän noita varakoneita löydy!.. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli orkkis turbosa isompi öljypumppu vai onko ero vaan vanhemman ja uudemman moottorin välillä. Moottorit erottaa tieten parhaiten öljysuodattimesta ja taitaa vanhemmasa huohotin olla suoraan ulkoilmaan.
Onks tuo syöttöpumppu rimmattu malli vai tulleeko matalakierrosmoottori? Ihtekki joskus aatellu vastaavaa mutta aattelin että ei taia patrollin konekaan enempääsä kestää. Viimeksi muokannut swamber : 30.12.2009 21:06 Perustelu: kysymys |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mielenkiintoista olisi kuulla minkalaisiin tehoihin ja vääntöihin porukka on päässyt eri variaatiolla!
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joo uudemmassa vaparissa on sama öljypumppu ku turbossa, samoin männät. Eikös vanhassa vaparissa oo ne 5 renkaiset männät? Onko vanhassa öljyruiskut? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
-84 ja uudemmissa on mulla ollut aina sama öljypumppu ja öljy ruutta mäntien alle oli turbolla tai ilman.
-88 orkis turbo koneella ,ahdin oli holsetin h1d ,3/2,5 " pakoputki,omavalmiste cooleri,vakio pumpulla.kone oli ajettu 550tkm,ja suuttimet samanverran,ahdistavalla vapaavirtaus suodattimella. Kansipahvi oli penkityksessä jo hajalla. Oli taka pyörä teho 156hv, nm en muista mut jotain pikkusen yli 360nm Kytkimenä oli turbon 285mm kytkin eikä ainakaan noilla tehoilla luistanut vaikka aika paljon piiskaa sai,pois ottaessa levy rupes olemaan aika silee mutta ei luistanut,oli alkuperäinen nissanin levy ja asetelma. Porttaalipatrolliin vaihdettiin joulunpyhinä kytkin kun rupes yht äkkiä luistamaan helvetisti,oli noin vuoden vanha schahin asetelma kuollut täysin?mitää vaurioiden merkkejä ei näkynyt ja kytkin levy oli vielä ihan hyvä, eikä kytkimessä ollut mitään paskaa. Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 31.12.2009 08:18 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Velikossi tuossa just männä viikolla penkitti pumpun ja oli vähä pettymys milli määrä mikä siitä tuli ulos vaik on 9mm elementit,ei saanu ulos ku 145-150milliä per sylinteri!mut siihen selvis syykin ku pumppu olikin niin lyhyt iskuinen ettei kertalaakilla enempää voi saada!! Isommilla elementeillä asiaa vois tietenki parantaa mut kokeillaa nyt tällä määrällä. Ihan normi kierroskone tulee ei mikään tyhjäkäynnillä murisija! Kiitoksia kaikille öljypumppu ja kytkin probleeman selventämisestä!! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mitä olette mieltä tuosta motonetin kytkimistä?
Pitäis tohon omaan vaihtaa uusi.(3.3td) Vai kannattaako vain käydä kysymässä nissanilta? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Patrol 3.3 turbo kytkin sarja | Offijäbä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.06.2008 16:00 |
LJ.n öljypumppu | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 07.04.2008 06:56 |
Rangen öljypumppu | Range-79 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.06.2006 04:27 |
Rover V8 öljypumppu | Traveler | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 13.05.2006 21:12 |
öljypumppu | Vuosimallit 1968-1982 | 2 | 04.04.2003 03:01 |