Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.12.2009, 21:43
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Patrol kytkin ja öljypumppu kysymystä


Velipojalla tuossa pikku patukka rojekti ja sellasta alkoi miettiin et onkohan vapari sd33:a koneessa sama öljypumppu kuin turbo versiossa!?Arveli sellasta et riittääkö vakio pumpun tuotto kun laittaa suht isoilla öljykanavilla olevan turbon vai meneekö kierto liian väljäksi ja paine putoaa varsinkin tyhjäkäynnillä liian alas!... turbo on garretin gt 40!

Ja sit sellasta et mistäkähän löytys patukkaa sopiva sintteri kytkin joka pitäs varmasti vähintään +200hv:ssa ja mahdollisesti enemmänkin!!?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2009, 22:04
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

http://www.xtremeclutch.com.au//file...009%20ver2.pdf
Tuolta varmaan ja voihan niitä sintteri paloja itsekkin niitata kiinni jos sellaisen haluaa niin tehtiin 80 luvun lopulla mut turbon vauhti pyörä ja isompi kytkin kun 240mm niin pitää paremmin.Öljypumppu pitäis olla sama
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2009, 22:15
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.810
Perusasetus

Öljy pumppu on sama.

300zx turbon kytkin on muistaakseni ihan sama kuin vapari patrollissa ja siihen malliin saa centerforcen kytkintä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2009, 10:51
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

tuommonen pitäs pitää aika hyvin... eikä mielestäni hinnalla pilattu..

http://www.racersplace.fi/cart.php?a...id=19131&qty=1

on semmone härski kakstoiminen levy, toisella puolella sintteripalat ja toinen puoli massa.. asetelmassa joku keskipakojisäjousisysteemi, ->mitä enempi jengaa, sen jäykempi asetelma

ite en oo saanu viel luistamaa vaik o yritetty tosin eipä oo tehojakaa....

olipa kuvaki..
__________________
WUOKSI OFFROAD

Viimeksi muokannut aslakki : 30.12.2009 10:57
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2009, 18:06
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISO-A Näytä viesti
Velipojalla tuossa pikku patukka rojekti ja sellasta alkoi miettiin et onkohan vapari sd33:a koneessa sama öljypumppu kuin turbo versiossa!?Arveli sellasta et riittääkö vakio pumpun tuotto kun laittaa suht isoilla öljykanavilla olevan turbon vai meneekö kierto liian väljäksi ja paine putoaa varsinkin tyhjäkäynnillä liian alas!... turbo on garretin gt 40!

Ja sit sellasta et mistäkähän löytys patukkaa sopiva sintteri kytkin joka pitäs varmasti vähintään +200hv:ssa ja mahdollisesti enemmänkin!!?
Minkälaisella syöttöpumpulla meinaatte saada gt40:sen hereille? Ja jos tosissaan tulee yli 200 heppainen pate niin laittakaahan raporttia kestävyydestä, kuten tiedätte niin on neljän runkolaakerin kone. Mullakin on hiukan piristetty pate ja ainakin se on vielä pysyny ehjänä.
Onko minkä ikäisestä tuo vaparin kone?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2009, 18:32
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Pumppu joku boschin tekele,customin koneesta ja vakiona 9mm elementeillä.sen tarkemmin en ny pumpun speksejä muista mut pitäs se garretti tuolla herätä! joo voihan se olla et se ei jatkuvalla ajolla sitä 200hv tai yli,kestä mut ei oo tarkoituskaan maksimeilla kokoajan ajella! 83:sta on tuo kone kuten koko autokin ja pitkä versio.
Olihan tuossa ainaki se hyvä puoli et on männän pohjaan öljyruutat.
Ja alkaahan nuita vanhoja pateja sen verran olla jo pehmeenä et eiköhän noita varakoneita löydy!..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2009, 21:00
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Mulla oli orkkis turbosa isompi öljypumppu vai onko ero vaan vanhemman ja uudemman moottorin välillä. Moottorit erottaa tieten parhaiten öljysuodattimesta ja taitaa vanhemmasa huohotin olla suoraan ulkoilmaan.

Onks tuo syöttöpumppu rimmattu malli vai tulleeko matalakierrosmoottori? Ihtekki joskus aatellu vastaavaa mutta aattelin että ei taia patrollin konekaan enempääsä kestää.

Viimeksi muokannut swamber : 30.12.2009 21:06 Perustelu: kysymys
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2009, 21:04
MehtäSika MehtäSika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: Nilsiä
Viestit: 171
Perusasetus

Mielenkiintoista olisi kuulla minkalaisiin tehoihin ja vääntöihin porukka on päässyt eri variaatiolla!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2009, 22:27
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja swamber Näytä viesti
Mulla oli orkkis turbosa isompi öljypumppu vai onko ero vaan vanhemman ja uudemman moottorin välillä. Moottorit erottaa tieten parhaiten öljysuodattimesta ja taitaa vanhemmasa huohotin olla suoraan ulkoilmaan.

Onks tuo syöttöpumppu rimmattu malli vai tulleeko matalakierrosmoottori? Ihtekki joskus aatellu vastaavaa mutta aattelin että ei taia patrollin konekaan enempääsä kestää.

Joo uudemmassa vaparissa on sama öljypumppu ku turbossa, samoin männät. Eikös vanhassa vaparissa oo ne 5 renkaiset männät? Onko vanhassa öljyruiskut?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.12.2009, 08:01
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.810
Perusasetus

-84 ja uudemmissa on mulla ollut aina sama öljypumppu ja öljy ruutta mäntien alle oli turbolla tai ilman.

-88 orkis turbo koneella ,ahdin oli holsetin h1d ,3/2,5 " pakoputki,omavalmiste cooleri,vakio pumpulla.kone oli ajettu 550tkm,ja suuttimet samanverran,ahdistavalla vapaavirtaus suodattimella. Kansipahvi oli penkityksessä jo hajalla.

Oli taka pyörä teho 156hv, nm en muista mut jotain pikkusen yli 360nm

Kytkimenä oli turbon 285mm kytkin eikä ainakaan noilla tehoilla luistanut vaikka aika paljon piiskaa sai,pois ottaessa levy rupes olemaan aika silee mutta ei luistanut,oli alkuperäinen nissanin levy ja asetelma.

Porttaalipatrolliin vaihdettiin joulunpyhinä kytkin kun rupes yht äkkiä luistamaan helvetisti,oli noin vuoden vanha schahin asetelma kuollut täysin?mitää vaurioiden merkkejä ei näkynyt ja kytkin levy oli vielä ihan hyvä, eikä kytkimessä ollut mitään paskaa.

Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 31.12.2009 08:18
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.01.2010, 14:05
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja swamber Näytä viesti
Mulla oli orkkis turbosa isompi öljypumppu vai onko ero vaan vanhemman ja uudemman moottorin välillä. Moottorit erottaa tieten parhaiten öljysuodattimesta ja taitaa vanhemmasa huohotin olla suoraan ulkoilmaan.

Onks tuo syöttöpumppu rimmattu malli vai tulleeko matalakierrosmoottori? Ihtekki joskus aatellu vastaavaa mutta aattelin että ei taia patrollin konekaan enempääsä kestää.

Velikossi tuossa just männä viikolla penkitti pumpun ja oli vähä pettymys milli määrä mikä siitä tuli ulos vaik on 9mm elementit,ei saanu ulos ku 145-150milliä per sylinteri!mut siihen selvis syykin ku pumppu olikin niin lyhyt iskuinen ettei kertalaakilla enempää voi saada!! Isommilla elementeillä asiaa vois tietenki parantaa mut kokeillaa nyt tällä määrällä.
Ihan normi kierroskone tulee ei mikään tyhjäkäynnillä murisija!



Kiitoksia kaikille öljypumppu ja kytkin probleeman selventämisestä!!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.06.2011, 13:52
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Mitä olette mieltä tuosta motonetin kytkimistä?
Pitäis tohon omaan vaihtaa uusi.(3.3td)
Vai kannattaako vain käydä kysymässä nissanilta?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Patrol 3.3 turbo kytkin sarja Offijäbä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.06.2008 16:00
LJ.n öljypumppu Micco Tekniikka & Jutustelu 0 07.04.2008 06:56
Rangen öljypumppu Range-79 Tekniikka & Jutustelu 2 26.06.2006 04:27
Rover V8 öljypumppu Traveler Tekniikka & Jutustelu 0 13.05.2006 21:12
öljypumppu Vuosimallit 1968-1982 2 04.04.2003 03:01


Sivu luotu: 00:41 (GMT +2).