Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.05.2011, 23:49
Tepi_p Tepi_p ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.05.11
Sijainti: Kiiminki,Suomi
Viestit: 55
Unhappy

hj tyhjäkäynti.


Terve!
Osaako kukaan sanoa että missä vika kun hj60 tyhjäkäynti huuta 1500r/min lämpimänä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2011, 04:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Pumpun säätökalvossa reikä???

Siis jos kaasu ei jätä päälle ym asiat on tarkistettu.

Tämän voi todeta siten että irroittaa kaasuläpältä sen yläpuolisen letkun,ja auton käydessä kokeilee tuntuuko siinä letkussa imua. Jos tuntuu ja kierrokset nousee aina kun sen tukkii niin vika on siinä säätökalvossa,eli siinä on reikä.

Tai ottaa sen ilmanputsarille menevän imuputken irti ja sormella tukkii sen nipan siitä kaasuläpän yläpuolelta johon se letku menee,sama homma muuten, eikä ehkä ole niin arka hölmöilylle.

Ja sitä kaasuläpän alapuolista letkua EI SAA IRROITTAA MOOTTORIN KÄDESSÄ, koska silloin moottori ryntää.

Ja huom!!! Kaveri mukaan kun testaatte,siis semmoinen joka vähintäänkin osaa sammuttaa auton jos kone ryntää. Eikä sitten jäädä auton alle jos vaihteella sammutus menee pieleen...Ja nämä on "vain" varotoimia.

Uusi kalvo maksaa nelisen kymppiä diesel pajalla. Jos osaa, sen voi vaihtaa itse mutta jos epilee omia taitoja niin sitten korjaamolle mars.

Viimeksi muokannut Bj Andy : 13.05.2011 04:19
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.05.2011, 10:36
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Tuo firman HJ tekee samaa, tosin jotain 1300 huutaa kylmänä, jahka kone lämpenee jonkuverran, kierrokset tippuu sinne 700 hujakoille. Välillä kun maantieajosta lyöt auton parkkipaikalle ja päästää jalan kaasulta, niin sama efekti ku kylmänä, tosin ei niin pitkäkestoinen, jää hetkeks kierrokset korkeemmalle, mutta hetken kuluttua tasottuu. Ei oo sen kummemmin tullu tutkittua vikaa..

edit. jaa en huomannukkaa, että hj60 oli kysymys, hj61 tuo firman pirssi
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.05.2011, 15:47
Tepi_p Tepi_p ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.05.11
Sijainti: Kiiminki,Suomi
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Pumpun säätökalvossa reikä???

Siis jos kaasu ei jätä päälle ym asiat on tarkistettu.

Tämän voi todeta siten että irroittaa kaasuläpältä sen yläpuolisen letkun,ja auton käydessä kokeilee tuntuuko siinä letkussa imua. Jos tuntuu ja kierrokset nousee aina kun sen tukkii niin vika on siinä säätökalvossa,eli siinä on reikä.

Tai ottaa sen ilmanputsarille menevän imuputken irti ja sormella tukkii sen nipan siitä kaasuläpän yläpuolelta johon se letku menee,sama homma muuten, eikä ehkä ole niin arka hölmöilylle.

Ja sitä kaasuläpän alapuolista letkua EI SAA IRROITTAA MOOTTORIN KÄDESSÄ, koska silloin moottori ryntää.

Ja huom!!! Kaveri mukaan kun testaatte,siis semmoinen joka vähintäänkin osaa sammuttaa auton jos kone ryntää. Eikä sitten jäädä auton alle jos vaihteella sammutus menee pieleen...Ja nämä on "vain" varotoimia.

Uusi kalvo maksaa nelisen kymppiä diesel pajalla. Jos osaa, sen voi vaihtaa itse mutta jos epilee omia taitoja niin sitten korjaamolle mars.

Kiitos,vinkistä. Täytynee lähtä kokeileen josko vika lopultakin löytys.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.05.2011, 21:43
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tarkista


Minkä ikäinen tuo Hojo on?

Haiseeko pakokaasut kuumana öljynkärylle?
ja tuon pumpun syötön säätö kalvon kunnon tarkastus on helpoin
todeta ottamalla se pumpum päähän (se takimmainen letku ajosuunnassa)menevä letku irti,
ja imemällä "apuletkun" avulla; jos vuotaa (erittän vähää enemmän),
niin kalvossa reikä, ja silloin "käryää"
Ja itse tarkistasin, ettei pakkosyöttö jää päälle, tekee saman vastaavia oireita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.05.2011, 23:00
Tepi_p Tepi_p ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.05.11
Sijainti: Kiiminki,Suomi
Viestit: 55
Post

Sehän on -82. juu kokeilin just että imasee siitä letkusta ja suhinahan sieltä kuulu,joten kalvo remonttiin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.05.2011, 23:16
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Jep.

Mites koittiko se nostaa kierroksia hieman kun sen letkun tukki??
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.05.2011, 23:06
Tepi_p Tepi_p ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.05.11
Sijainti: Kiiminki,Suomi
Viestit: 55
Perusasetus

kuinka lie työläs vaihtaa tuo kalvo?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.05.2011, 10:32
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Saattaa olla ahtaassa paikassa mutta onnistuu jos työkalut kestää käsissä.

Eli se kansi johon menee se toinen letku sieltä kaasuläpältä auki, ja se on muistaakseni 4 ruuvilla kiinni, auki ja kalvo löytyykin heti sieltä alta.

Ja kannattaa avata se siten että viimeisenä aukeaa parhaiten esillä oleva ruuvi koska sen kannen takana on jousi joka vastaa siihen kanteen ja painaa sitä aukipäin. Ja tottakai se viimeinen ruuvi sitten putaa lattiakaivoon tms.

Kun irroitat sitä kalvoa niin huomaat että se kiinnittyy siellä pumpussa säätötankoon, eli kun laitat uutta paikalleen niin se pitää olla siellä samalla tavalla. Eli muistaakseni se reikä mikä on siinä kalvon keskellä olevassa nupissa menee sivu suunnasta siihen säätötangossa olevaan tappiin.Ja pitäää asentaa siten " välykset jää keskelle"

Ja HUOMIO... Pese ja kuivaa se pumpun ympäristö huolella ennenkuin aloitat tekemään yhtään mitään.

Ja pieni hylsysatsi pitää olla käytössä.

Ja jos epäilyttää niin vie johonkin pajalle koska kyseessä on nopeahko (1-1.5 h) homma joten sen ei pitäisi hirveitä maksaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jeepin tyhjäkäynti mad mopar Tekniikka & Jutustelu 37 06.02.2009 12:25
HJ:n tyhjäkäynti Kuupo Tekniikka & Jutustelu 3 31.12.2007 21:01
Läjän tyhjäkäynti Antsa Tekniikka & Jutustelu 5 04.04.2006 15:03
TYHJÄKÄYNTI Vuosimallit 1984-1996 2 18.06.2003 05:33
Tyhjäkäynti Vuosimallit 1984-1996 1 06.05.2003 15:04


Sivu luotu: 19:14 (GMT +2).