![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hj tyhjäkäynti.Terve! Osaako kukaan sanoa että missä vika kun hj60 tyhjäkäynti huuta 1500r/min lämpimänä? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pumpun säätökalvossa reikä???
Siis jos kaasu ei jätä päälle ym asiat on tarkistettu. Tämän voi todeta siten että irroittaa kaasuläpältä sen yläpuolisen letkun,ja auton käydessä kokeilee tuntuuko siinä letkussa imua. Jos tuntuu ja kierrokset nousee aina kun sen tukkii niin vika on siinä säätökalvossa,eli siinä on reikä. Tai ottaa sen ilmanputsarille menevän imuputken irti ja sormella tukkii sen nipan siitä kaasuläpän yläpuolelta johon se letku menee,sama homma muuten, eikä ehkä ole niin arka hölmöilylle. Ja sitä kaasuläpän alapuolista letkua EI SAA IRROITTAA MOOTTORIN KÄDESSÄ, koska silloin moottori ryntää. Ja huom!!! Kaveri mukaan kun testaatte,siis semmoinen joka vähintäänkin osaa sammuttaa auton jos kone ryntää. Eikä sitten jäädä auton alle jos vaihteella sammutus menee pieleen...Ja nämä on "vain" varotoimia. Uusi kalvo maksaa nelisen kymppiä diesel pajalla. Jos osaa, sen voi vaihtaa itse mutta jos epilee omia taitoja niin sitten korjaamolle mars. Viimeksi muokannut Bj Andy : 13.05.2011 04:19 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuo firman HJ tekee samaa, tosin jotain 1300 huutaa kylmänä, jahka kone lämpenee jonkuverran, kierrokset tippuu sinne 700 hujakoille. Välillä kun maantieajosta lyöt auton parkkipaikalle ja päästää jalan kaasulta, niin sama efekti ku kylmänä, tosin ei niin pitkäkestoinen, jää hetkeks kierrokset korkeemmalle, mutta hetken kuluttua tasottuu. Ei oo sen kummemmin tullu tutkittua vikaa..
edit. jaa en huomannukkaa, että hj60 oli kysymys, hj61 tuo firman pirssi
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiitos,vinkistä. Täytynee lähtä kokeileen josko vika lopultakin löytys. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Tarkista
Minkä ikäinen tuo Hojo on?
Haiseeko pakokaasut kuumana öljynkärylle? ja tuon pumpun syötön säätö kalvon kunnon tarkastus on helpoin todeta ottamalla se pumpum päähän (se takimmainen letku ajosuunnassa)menevä letku irti, ja imemällä "apuletkun" avulla; jos vuotaa (erittän vähää enemmän), niin kalvossa reikä, ja silloin "käryää" Ja itse tarkistasin, ettei pakkosyöttö jää päälle, tekee saman vastaavia oireita. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sehän on -82. juu kokeilin just että imasee siitä letkusta ja suhinahan sieltä kuulu,joten kalvo remonttiin...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jep.
Mites koittiko se nostaa kierroksia hieman kun sen letkun tukki?? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
kuinka lie työläs vaihtaa tuo kalvo?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Saattaa olla ahtaassa paikassa mutta onnistuu jos työkalut kestää käsissä.
Eli se kansi johon menee se toinen letku sieltä kaasuläpältä auki, ja se on muistaakseni 4 ruuvilla kiinni, auki ja kalvo löytyykin heti sieltä alta. Ja kannattaa avata se siten että viimeisenä aukeaa parhaiten esillä oleva ruuvi koska sen kannen takana on jousi joka vastaa siihen kanteen ja painaa sitä aukipäin. Ja tottakai se viimeinen ruuvi sitten putaa lattiakaivoon tms. Kun irroitat sitä kalvoa niin huomaat että se kiinnittyy siellä pumpussa säätötankoon, eli kun laitat uutta paikalleen niin se pitää olla siellä samalla tavalla. Eli muistaakseni se reikä mikä on siinä kalvon keskellä olevassa nupissa menee sivu suunnasta siihen säätötangossa olevaan tappiin.Ja pitäää asentaa siten " välykset jää keskelle" Ja HUOMIO... Pese ja kuivaa se pumpun ympäristö huolella ennenkuin aloitat tekemään yhtään mitään. Ja pieni hylsysatsi pitää olla käytössä. Ja jos epäilyttää niin vie johonkin pajalle koska kyseessä on nopeahko (1-1.5 h) homma joten sen ei pitäisi hirveitä maksaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
jeepin tyhjäkäynti | mad mopar | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 06.02.2009 12:25 |
HJ:n tyhjäkäynti | Kuupo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 31.12.2007 21:01 |
Läjän tyhjäkäynti | Antsa | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.04.2006 15:03 |
TYHJÄKÄYNTI | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 18.06.2003 05:33 | |
Tyhjäkäynti | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 06.05.2003 15:04 |