Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2011, 21:12
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Hiluxin murros


LN65 hilu päästää etuperän öljyt kuskinpuolen napaan ja napalukosta tihkuu peräöljyä ulos samaten ku sisäpuolelta kääntöpallon juuresta kusee peräöljyä. Purin navan kannen ja otin murroksesta kiinni...kuuluuko murroksen holkata sisään-ulos n. 1-1.5 cm??Joskus kääntäessä kuuluu kolahdus samasta pyörästä!Jos ja kun siellä on jotain särki niin mitä osia kannattaa hommata ja vaihtaa samalla kertaa???Kaikki laakerit, murros ja stefat+pronssiholkki???Onko paha ottaa auki?????

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.04.2011, 23:57
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

Stefa.


Siinä akselin tumpissa mikä on oikeastaan "samaa puuta" sen murroksen kanssa ni siin pitäs olla lukkorengas, Se estää nivelen lotkahtelun,se öljy vuoto johtuu akseli putken päässä olevan stefan kulumisesta. Asentaessa kiinnitä huomiota siihen et se stefa ei menis vanhaan uraansa vaan hieman eri kohtaan ku tuppaa vetoakselissakin olemaan hieman uraa,Tamgearsilta saa semmosta erikois stefaa siihen,mikä ei oo niin nuuka. Pronssi holkiksi suosittelisin tojon alkuperäistä ku ne vahvistetut vaatii niin suuren käyntivälyksen et on sit valmiiks väljiä. Samal saattaa joutua uusimaan sen kääntöpään tiiviste sarjan,se kans Tamgearsilta edukkaasti. Ennenku purat ni kokeile olkalaakereiden välys vaikka niin et auto pukille ja laudan pätkällä "nostat" pyörän alta ni näkee näkee onko klappia,yleensä kyl kuluu kololle niin et ku on raide tanko sun muut kilkkeet irti ni käsin käännellessä tuntuu selvä pykälä. Tämmöset ny ulkomuistista...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.04.2011, 10:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Muista putsata akselien huohottimet


Sillä jos ne on tukossa, niin vuotaa vaikka olisi uudet stefat.
Ja tuon kääntömaljan alempi laakeri pitäs olla "alkuperäinen", siis
semmonen missä ulkokoolissa laakeripinta noin 45 asteen kulmassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.04.2011, 14:47
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

...


Joo, siinä akselin tumpin päässä oli se lukkorengas mut se lotkahteli silti aika reippaasti ja siitä varmaan kääntäessä se kolahtelukin tulee.Täytyy vielä tarkastaa se olkalaakeri raidetanko irrotettuna.Mitäs mieltä ootte kannattaako vaihtaa se murros samalla vaikkei se isommin oireilekkaan???Onko Tamgearilla osat edukkaampia ku esim. offroadtarvikkeessa???Stefat ja laakerit ja kääntöpallon tiivisteet??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.04.2011, 16:02
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Huomenna etupyörän osat tilaukseen Tamgearsilta ni saadaan etupyörä kuntoon. Mites noi olkalaakerit, ajattelin ne vaihtaa samalla ku kerran pyörä avataan, mut mites niiden vaihto/säätö ku siinä tulee mukana joku säätölevysarja???Tuleeko jotain hyviä vinkkejä mieleen mitä/miten ei kannata tehdä??
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.04.2011, 21:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Russel Näytä viesti
Huomenna etupyörän osat tilaukseen Tamgearsilta ni saadaan etupyörä kuntoon. Mites noi olkalaakerit, ajattelin ne vaihtaa samalla ku kerran pyörä avataan, mut mites niiden vaihto/säätö ku siinä tulee mukana joku säätölevysarja???Tuleeko jotain hyviä vinkkejä mieleen mitä/miten ei kannata tehdä??
Kasatessa laitat niitä shimmi levyjä(niitä peltejä mis on neljä reikää)sen olka tapin väliin et ne olka laakerit ei kiristy liikaa. Jätät kaikki tiivisteet irti ja raide tangot irti ja kun kiristät niitä neljää mutteria ni katot et ei tuu liian jäykäks,pitää liikkua pehmeän jähmeästi ja jos tuntuu et kiristäessä liikkuu jäykästi ni levyä väliin. Vetoakselinkin voi laittaa vasta shimmauksen jälkeen ni ei hämää. Molempiin tappeihin ensin saman verran ku oli ennestäänkin ja sit pelkkään ylempään hienosäätö ohuilla levyillä. Jos laittaa liikaa ni jää väljäks ja sit hakkaa nopeasti uudet laakerit pas2. Jos liian vähän ni laakeri saa siipeensä jo kiristäessä ja kuluu kololle ja sit ratissa tuntuu pykälä ja voi laakeri kirahtaa tuusan paskaksikin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.04.2011, 21:27
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Toi oli kyl tarpeellinen neuvo..kiitoksia!!Mitäs mieltä kokeneemmat on noista Tamgearsin murroksista, jos vaihtais sen samalla vaivalla???Vai kannattaako ottaa jonku muun merkkinen???Vaikuttais olevan ainakin tarvikemurrokseen verrattuna laadukkaampi...!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.04.2011, 22:28
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

En oo kokeillu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Russel Näytä viesti
Toi oli kyl tarpeellinen neuvo..kiitoksia!!Mitäs mieltä kokeneemmat on noista Tamgearsin murroksista, jos vaihtais sen samalla vaivalla???Vai kannattaako ottaa jonku muun merkkinen???Vaikuttais olevan ainakin tarvikemurrokseen verrattuna laadukkaampi...!
En oo Tamgearsin murroksia kokeillu,Offitarvikkeen murroksia on kokeiltu ja saa ne rikki jos haluaa. Toyota orikinaali on hyvä niinku hintakin. Jos ei rahalla oo väliä ni varmaanki Longfield,taitaa olla yli 400E,tosin ei orkkiskaan oo juuri halvempi. Veikkaisin et kokeilemisen arvoinen toi Tamgearsin murroskin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.04.2011, 09:21
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Nyt on Tamgearsin murros tilattu ja loppuviikolla nähdään mitä se sanoo
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.04.2011, 20:43
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Nyt on Tamgearsin kilkkeet paikalla, murros oli aika jykevän tuntunen noihin muihin tarvikemurroksiin verrattuna. Ja vikaakin löyty...oli ylempi olkalaakeri muuttunu pikkupikku osiks...Alempikin oli melkosilla urilla!!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	15042011.jpg‎
Views:	220
Size:	60,5 Kt
ID:	18285  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.04.2011, 22:25
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Onko noi tamgearsin olkalaakerit samanlaiset kun orginellit?
Tarvike olkalaakerit ei oikeen tahdo kestää kun väärä kartio.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.04.2011, 10:37
Russel:n Avatar
Russel Russel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.05
Sijainti: Satakunta, Finland.
Viestit: 144
Perusasetus

Mun mielestä Tamgearsin luettelossa oli kahta laatua olkalaakereita...kalliimmat on alkuperäiset ja halvemmat oli sitte niitä tarvikeosia...!Tamgears.fi sivuilla näkee autotyyppikohtasen luettelon sopivista osista..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan murros hiluksiin hiluxuss O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.08.2010 13:35
HD murros Jari Chit-Chat 1 04.07.2007 18:26
Murros murskaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 11 19.02.2007 08:59
BJ-40 Murros Hunter Tekniikka & Jutustelu 1 02.01.2005 15:37
Murros IironSika O/M/V Muut 0 05.08.2003 14:59


Sivu luotu: 02:31 (GMT +2).