Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hiluxin murros (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82917)

Russel 05.04.2011 21:12

Hiluxin murros
 
LN65 hilu päästää etuperän öljyt kuskinpuolen napaan ja napalukosta tihkuu peräöljyä ulos samaten ku sisäpuolelta kääntöpallon juuresta kusee peräöljyä. Purin navan kannen ja otin murroksesta kiinni...kuuluuko murroksen holkata sisään-ulos n. 1-1.5 cm??Joskus kääntäessä kuuluu kolahdus samasta pyörästä!Jos ja kun siellä on jotain särki niin mitä osia kannattaa hommata ja vaihtaa samalla kertaa???Kaikki laakerit, murros ja stefat+pronssiholkki???Onko paha ottaa auki?????

RIPAX 06.04.2011 23:57

Stefa.
 
Siinä akselin tumpissa mikä on oikeastaan "samaa puuta" sen murroksen kanssa ni siin pitäs olla lukkorengas, Se estää nivelen lotkahtelun,se öljy vuoto johtuu akseli putken päässä olevan stefan kulumisesta. Asentaessa kiinnitä huomiota siihen et se stefa ei menis vanhaan uraansa vaan hieman eri kohtaan ku tuppaa vetoakselissakin olemaan hieman uraa,Tamgearsilta saa semmosta erikois stefaa siihen,mikä ei oo niin nuuka. Pronssi holkiksi suosittelisin tojon alkuperäistä ku ne vahvistetut vaatii niin suuren käyntivälyksen et on sit valmiiks väljiä. Samal saattaa joutua uusimaan sen kääntöpään tiiviste sarjan,se kans Tamgearsilta edukkaasti. Ennenku purat ni kokeile olkalaakereiden välys vaikka niin et auto pukille ja laudan pätkällä "nostat" pyörän alta ni näkee näkee onko klappia,yleensä kyl kuluu kololle niin et ku on raide tanko sun muut kilkkeet irti ni käsin käännellessä tuntuu selvä pykälä. Tämmöset ny ulkomuistista...

BJ-40/76 07.04.2011 10:08

Muista putsata akselien huohottimet
 
Sillä jos ne on tukossa, niin vuotaa vaikka olisi uudet stefat.
Ja tuon kääntömaljan alempi laakeri pitäs olla "alkuperäinen", siis
semmonen missä ulkokoolissa laakeripinta noin 45 asteen kulmassa.

Russel 07.04.2011 14:47

...
 
Joo, siinä akselin tumpin päässä oli se lukkorengas mut se lotkahteli silti aika reippaasti ja siitä varmaan kääntäessä se kolahtelukin tulee.Täytyy vielä tarkastaa se olkalaakeri raidetanko irrotettuna.Mitäs mieltä ootte kannattaako vaihtaa se murros samalla vaikkei se isommin oireilekkaan???Onko Tamgearilla osat edukkaampia ku esim. offroadtarvikkeessa???Stefat ja laakerit ja kääntöpallon tiivisteet??

Russel 10.04.2011 16:02

Huomenna etupyörän osat tilaukseen Tamgearsilta ni saadaan etupyörä kuntoon. Mites noi olkalaakerit, ajattelin ne vaihtaa samalla ku kerran pyörä avataan, mut mites niiden vaihto/säätö ku siinä tulee mukana joku säätölevysarja???Tuleeko jotain hyviä vinkkejä mieleen mitä/miten ei kannata tehdä??:)

RIPAX 10.04.2011 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Russel (Viesti 757885)
Huomenna etupyörän osat tilaukseen Tamgearsilta ni saadaan etupyörä kuntoon. Mites noi olkalaakerit, ajattelin ne vaihtaa samalla ku kerran pyörä avataan, mut mites niiden vaihto/säätö ku siinä tulee mukana joku säätölevysarja???Tuleeko jotain hyviä vinkkejä mieleen mitä/miten ei kannata tehdä??:)

Kasatessa laitat niitä shimmi levyjä(niitä peltejä mis on neljä reikää)sen olka tapin väliin et ne olka laakerit ei kiristy liikaa. Jätät kaikki tiivisteet irti ja raide tangot irti ja kun kiristät niitä neljää mutteria ni katot et ei tuu liian jäykäks,pitää liikkua pehmeän jähmeästi ja jos tuntuu et kiristäessä liikkuu jäykästi ni levyä väliin. Vetoakselinkin voi laittaa vasta shimmauksen jälkeen ni ei hämää. Molempiin tappeihin ensin saman verran ku oli ennestäänkin ja sit pelkkään ylempään hienosäätö ohuilla levyillä. Jos laittaa liikaa ni jää väljäks ja sit hakkaa nopeasti uudet laakerit pas2. Jos liian vähän ni laakeri saa siipeensä jo kiristäessä ja kuluu kololle ja sit ratissa tuntuu pykälä ja voi laakeri kirahtaa tuusan paskaksikin.

Russel 10.04.2011 21:27

Toi oli kyl tarpeellinen neuvo..kiitoksia!!Mitäs mieltä kokeneemmat on noista Tamgearsin murroksista, jos vaihtais sen samalla vaivalla???Vai kannattaako ottaa jonku muun merkkinen???Vaikuttais olevan ainakin tarvikemurrokseen verrattuna laadukkaampi...!

RIPAX 11.04.2011 22:28

En oo kokeillu.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Russel (Viesti 757992)
Toi oli kyl tarpeellinen neuvo..kiitoksia!!Mitäs mieltä kokeneemmat on noista Tamgearsin murroksista, jos vaihtais sen samalla vaivalla???Vai kannattaako ottaa jonku muun merkkinen???Vaikuttais olevan ainakin tarvikemurrokseen verrattuna laadukkaampi...!

En oo Tamgearsin murroksia kokeillu,Offitarvikkeen murroksia on kokeiltu ja saa ne rikki jos haluaa. Toyota orikinaali on hyvä niinku hintakin. Jos ei rahalla oo väliä ni varmaanki Longfield,taitaa olla yli 400E,tosin ei orkkiskaan oo juuri halvempi. Veikkaisin et kokeilemisen arvoinen toi Tamgearsin murroskin.

Russel 12.04.2011 09:21

Nyt on Tamgearsin murros tilattu ja loppuviikolla nähdään mitä se sanoo:)

Russel 15.04.2011 20:43

1 Liiteet
Nyt on Tamgearsin kilkkeet paikalla, murros oli aika jykevän tuntunen noihin muihin tarvikemurroksiin verrattuna. Ja vikaakin löyty...oli ylempi olkalaakeri muuttunu pikkupikku osiks...:)Alempikin oli melkosilla urilla!!

Heikki L 15.04.2011 22:25

Onko noi tamgearsin olkalaakerit samanlaiset kun orginellit?
Tarvike olkalaakerit ei oikeen tahdo kestää kun väärä kartio.

Russel 16.04.2011 10:37

Mun mielestä Tamgearsin luettelossa oli kahta laatua olkalaakereita...kalliimmat on alkuperäiset ja halvemmat oli sitte niitä tarvikeosia...!Tamgears.fi sivuilla näkee autotyyppikohtasen luettelon sopivista osista..


Sivu luotu: 11:02 (GMT +2).