Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.03.2011, 20:14
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

4 runner dieselöinti


Jos en saa myydyksi runneriani ajattelin herjalla dieselöidä tuon. Mitä muutoksia vaihteisto tarvitsee (vai tarvitseeko mitää), jos kutos bensan tilalle asentelee 2.4 tiisselin? onko kukaan tehnyt vastaavaa projektia? Eikös runneri ole periaatteessa hiluksi? Mitähän katsastuksessa vaaditaan? Viissaammat puhukoon!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2011, 20:36
Mattius:n Avatar
Mattius Mattius ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.11
Sijainti: Suomi, Finland
Viestit: 66
Perusasetus

Terve,

Hilu on sama peli, joten eikun ristiin kysymään vaihteistoa maahantuojalta, että sopiiko, tai päinvastoin. Kannatta tietysti kertoa syykin.

Hieno peli, kun kulutuskin on kohdillaan. Koetan henk. koht. ajella ihan vaan periaatteen vuoksi K5 V8D Blazerilla, vaikka järki istuukin toisinaan vastaantulijoiden kyydissä, niin sydän on oman peltikuoren sisällä.

Aikoinaan dieselöin Ford F150 pickupin työautokseni Cedricin motilla ja lodjulla. Silloin päätin, ettei koskaan enää, mutta konsensustakin oli aika paljon Idän ja Lännen välillä tuolloin. Oma hankkeesi, kun on selkeästi idästä, ja samalla konseptilla.

"Palkinnoksi" moottorivaihdosta ja aiemmistakin jutuista ryhdyin yrittämisen ohella keksijäksi, vaikka kannattaako perus-foordin lisäksi muuta tehdäkään, kun kulkea eteenpäin?

Yritystä peliin!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.03.2011, 21:15
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Jos vaihtotyöhön päätät ryhtyä, niin voittajafiilis on varmaan jälkeenpäin huikeampi jollain muulla moottorilla kuin 2,4:llä.

Itseäni ahdistaa tuon 2,4 litraisen tehottomuus eikä aikaa ole moiseen malmikasaan perehtyä. Lähtisin siitä, että 3 litrainen (1kz-t) voisi olla parempi lähtökohta ajatuksena.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2011, 21:29
Mattius:n Avatar
Mattius Mattius ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.11
Sijainti: Suomi, Finland
Viestit: 66
Perusasetus

"
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Jos vaihtotyöhön päätät ryhtyä, niin voittajafiilis on varmaan jälkeenpäin huikeampi jollain muulla moottorilla kuin 2,4:llä.

Itseäni ahdistaa tuon 2,4 litraisen tehottomuus eikä aikaa ole moiseen malmikasaan perehtyä. Lähtisin siitä, että 3 litrainen (1kz-t) voisi olla parempi lähtökohta ajatuksena.
"

"Malmikasa" on vakiintunut heitto painavista autoista, mutta miltäs kuulostaisi ihmiselämän osalta sanonnat: Tomukasa tai tomuhippu? Aikas realistista, mutta melko hengellistäkin?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2011, 23:32
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

Missä lie hinnoissa nuo 3 l diisseli koneet sitten lie ovat? toisaalta jos sais halvalla vaurioituneen tiisselin ja fiksaisi sen kahdesta?

Saa toki kaupata osiakin..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2011, 23:37
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

niin ja passaisikos lie se sitten bensan laatikkoon suoraan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.03.2011, 09:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja beejii45 Näytä viesti
Mitähän katsastuksessa vaaditaan? Viissaammat puhukoon!
Moottorin alkuperästä selvitys (ostokuitti tms.). Ei muuta, koska bensamalli on suuremmalla ja tehokkaammalla koneella.

Kytkinkoppa pitää vaihtaa niin käy R150F-lodju 1KZ-T:hen (3.0TD). Moottorien hinnat n. 1500-2000 €.
Tossois sulle etelä-naapurista yks: http://www.maasturid.ee/index.php?pa...emart&Itemid=6

Ehdottomasti paras pannu 4Runneriin, kulkee paremmin kuin bensakoneella, mutta kulkee alle kympillä.
Mulla oli tollain Runneri 3vuotta/75 tkm.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.03.2011, 15:28
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

eli onko mulla tuo "R150F-lodju" nyt bensakoneen kanssa? miten kytkin ja kytkinakseli? Moottorikorvakot? onko runko samaa teko eli korvalliset samoissa kohdissa? hehkurele? onko johtosarja peraatteessa muutettavissa? mittari tieten tulee vaihtaa kanssa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.03.2011, 23:10
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Saisko sinne ängättyä 6-dieselin? HJ-61 pata tai hj-60 turbon kanssa olis hjuva.
Ei taida sopia...?

Tai sitten bj-71/dynastiasta 13B-T.

Minä en edes huonona vitsinäkään lähtisi 2.4 pataa sinne sovittamaan. On se niin patalaiska mjoottori. Maksaa rahaa mitäänsanomattomasta pannusta.

Toisaalta kun lähtee tekemään niin kannattaisi miettiä jotain muunkin valmistajan tuoreempaa pataa nokalle. Merssu, volkkarin vitonen tms...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.03.2011, 23:31
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Toisaalta kun lähtee tekemään niin kannattaisi miettiä jotain muunkin valmistajan tuoreempaa pataa nokalle. Merssu, volkkarin vitonen tms...
Tuli joskus pohdiskeltua volsun 2,5TDI konetta hiluksiin,ongelmaksi tuli vaan se että kaikki sopivantehoiset koneenluovuttajat oli liian kalliita.Volvon nokalta olisi löytynyt halpoja mutta 140hp on liikaa hilun katsastukseen.Voisi tulla jopa aika pieniruokainen...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.03.2011, 23:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
mutta 140hp on liikaa hilun katsastukseen.
Eikä oo. Mallisarjassa sama 143 hv kone mikä 4Runnerissa. Sinne vaan. Roverin 3.5 V8 käy myös.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.03.2011, 23:47
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

mersun 2.5 vois olla asiaa.. miten vaikuttaa kun tuo on vähäpäästöinen?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.03.2011, 23:50
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

kellä onnistuu tigata kytkinkoppaa ja modata kytkintä jos saan erullisesti mersun koneen ja vaihteiston?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.03.2011, 00:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja beejii45 Näytä viesti
mersun 2.5 vois olla asiaa.. miten vaikuttaa kun tuo on vähäpäästöinen?
Ai 4Runner vähäpäästöinen? Joku ulkomaantuonti siis?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.03.2011, 01:00
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

öö ulkomiuistista niin muistelin kun otteessa lukee jotta katalysaattorit sun muut.. mutta tarksitan kun käyn korjaamolla jossa auto on.. vaikuttaako ne siihen jos se on vähäpäästöinen?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.03.2011, 01:34
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja beejii45 Näytä viesti
öö ulkomiuistista niin muistelin kun otteessa lukee jotta katalysaattorit sun muut.. mutta tarksitan kun käyn korjaamolla jossa auto on.. vaikuttaako ne siihen jos se on vähäpäästöinen?
kyllähän autossa voi olla katalysaattori, vaikkei se ookkaan vähäpäästöinen. Vähäniinku mun entinen Caprice tai nykynen Justy.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.03.2011, 09:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
kyllähän autossa voi olla katalysaattori, vaikkei se ookkaan vähäpäästöinen. Vähäniinku mun entinen Caprice tai nykynen Justy.
Ja kaikki suomi-bensa-maasturit ennen 1.7.1993.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.03.2011, 11:03
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Saisko sinne ängättyä 6-dieselin? HJ-61 pata tai hj-60 turbon kanssa olis hjuva.
Ei taida sopia...?

Tai sitten bj-71/dynastiasta 13B-T.

Minä en edes huonona vitsinäkään lähtisi 2.4 pataa sinne sovittamaan. On se niin patalaiska mjoottori. Maksaa rahaa mitäänsanomattomasta pannusta.

Toisaalta kun lähtee tekemään niin kannattaisi miettiä jotain muunkin valmistajan tuoreempaa pataa nokalle. Merssu, volkkarin vitonen tms...
B ja H-sarjan koneet ovat niin kauhian painavia...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.03.2011, 12:04
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.706
Perusasetus

aina törmää tähän samaan juttuun että 2L moottorit ei kelpaa mihinkään!!! kertokaa mulle nyt ihan aikuisten oikeesti että mikä vika niissä on. aika monta hiluxia ja hiacee ja missä kaikissa näitä esiintyykään liikkuu näiden voimin. ei ne raketteja ole ja hankala niistä on rakettimoottoria tehdäkkään mutta pienellä budjettipiristyksellä ihan käyttökelpoinen kone.

jos ajattelee vaikkapa runnerin dieselöintiä niin millä muulla moottorilla pääsee hommasta niin helposti ja halvalla kuin 2L sukuisilla koneilla. sit jos haluaa harrastaa ja tehdä kaiken uusiksi ja viettää tallissa paljon aikaa selvittää juttuja ja vääntää sovitteita jne. niin sit on sama että mitä sinne työntää. ja silti lopputulos voi olla aikalailla arveluttava käytettävyyden kannalta. jos siis käyttöpeliä tekee niin sit sellanen moottori mitä siellä on alkujaan ollutkin, ja jos harrastaa niin sit jotakin muuta.

sen on vuosien varrella oppinut että jos ei ole sorvia ym. työkaluja itsellä käytössä ja kykyä käyttää niitä niin kaikki maksaa paljon, rakentaminen vie tolkuttomasti aikaa kun kaikki pitää sovittaa ja kehitellä, ei käy kardaanit, ei käy sähköt, ei käy korvakkeet ja ei mikään muukaan. ns. pikkuswapista, parin illlan hommasta tulee kuukausien tai vuosien homma.

mutta jos on itsellä tai kaverilla tilat joihin halvaannuttaa auto em. ajaksi, on työkaluja, kykyjä tehdä, rahaa ja kavereita niin mikä jottei. muussa tapauksessa kannatta herätä todellisuuteen.

mutta jos itse lähestyisin moista ongelmaa niin ehdottomasti 2,4 diesel ahdettuna, löytyy varaosia, on halpa, on toimiva, saa sieltä keston kärsimättä helposti 130-150 ponia, ja mikä parasta sen niin saa käymään autoon helposti.

ja ei noi esille tulleet moottoritakaan ole ihan ongelmista vapaita, on hintaa jne.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 20.03.2011, 17:49
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

hepheijjaa pajalla ollu taas päivän ja rekkariakin kahtelin- ei oo vähäpäästöinen.
Haukkukaa kuka haukkuu mutta 2.4 dsl koneen eilen tuohon ostin.. ahdin kylkeen ja josko se mulle välttäs. Mitä lappuja tarttee katastukseen kun kone on ostettu yksityiseltä ja on hiace -95 sta..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 21.03.2011, 01:23
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

olisko kellään joutilasta lj:n, hiluxin (jne mistä se nyt passaakaan) kytkinkoppaa tarjolla harrastaja hintaan.. saa tarjota muutakin osaa mitä nyt kuvittelette tarvittavan tähän moottori svappiin..
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 21.03.2011, 05:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eikä oo. Mallisarjassa sama 143 hv kone mikä 4Runnerissa. Sinne vaan. Roverin 3.5 V8 käy myös.
Mikä on mallimerkintä mistä tuo löytyy?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 21.03.2011, 20:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Mikä on mallimerkintä mistä tuo löytyy?
Hilux VZN110. Onhan tuolla nettiautossakin ollut myynnissä yks: http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/3096686
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 21.03.2011, 22:07
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Tänks juu,pitääpä sitten alkaa haahuilemaan eri konetta...
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 21.03.2011, 23:49
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

no ostat sitten kun saan tiisselin keulille niin multa tuon koneen ja kytkinkopan. tulee kato sytkä ja ruiskunohjaus mukaan.. tai vahdetaan jos sulla on tiisseli se?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
dieselöinti Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 03.09.2010 07:50
c303 dieselöinti? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 8 02.05.2009 17:40
Vähäpäästöisen dieselöinti Mikko Virtanen Tekniikka & Jutustelu 11 26.12.2007 00:41
Uaz dieselöinti Calmari Tekniikka & Jutustelu 10 19.12.2007 08:25
Dieselöinti Tekniikka & Jutustelu 3 07.09.2005 15:39


Sivu luotu: 09:25 (GMT +2).