![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() 4 runner dieselöintiJos en saa myydyksi runneriani ajattelin herjalla dieselöidä tuon. Mitä muutoksia vaihteisto tarvitsee (vai tarvitseeko mitää), jos kutos bensan tilalle asentelee 2.4 tiisselin? onko kukaan tehnyt vastaavaa projektia? Eikös runneri ole periaatteessa hiluksi? Mitähän katsastuksessa vaaditaan? Viissaammat puhukoon!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Terve,
Hilu on sama peli, joten eikun ristiin kysymään vaihteistoa maahantuojalta, että sopiiko, tai päinvastoin. Kannatta tietysti kertoa syykin. Hieno peli, kun kulutuskin on kohdillaan. Koetan henk. koht. ajella ihan vaan periaatteen vuoksi K5 V8D Blazerilla, vaikka järki istuukin toisinaan vastaantulijoiden kyydissä, niin sydän on oman peltikuoren sisällä. Aikoinaan dieselöin Ford F150 pickupin työautokseni Cedricin motilla ja lodjulla. Silloin päätin, ettei koskaan enää, mutta konsensustakin oli aika paljon Idän ja Lännen välillä tuolloin. Oma hankkeesi, kun on selkeästi idästä, ja samalla konseptilla. "Palkinnoksi" moottorivaihdosta ja aiemmistakin jutuista ryhdyin yrittämisen ohella keksijäksi, vaikka kannattaako perus-foordin lisäksi muuta tehdäkään, kun kulkea eteenpäin? Yritystä peliin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos vaihtotyöhön päätät ryhtyä, niin voittajafiilis on varmaan jälkeenpäin huikeampi jollain muulla moottorilla kuin 2,4:llä
![]() Itseäni ahdistaa tuon 2,4 litraisen tehottomuus eikä aikaa ole moiseen malmikasaan perehtyä. Lähtisin siitä, että 3 litrainen (1kz-t) voisi olla parempi lähtökohta ajatuksena.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
"
Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Missä lie hinnoissa nuo 3 l diisseli koneet sitten lie ovat? toisaalta jos sais halvalla vaurioituneen tiisselin ja fiksaisi sen kahdesta?
Saa toki kaupata osiakin.. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
niin ja passaisikos lie se sitten bensan laatikkoon suoraan?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Moottorin alkuperästä selvitys (ostokuitti tms.). Ei muuta, koska bensamalli on suuremmalla ja tehokkaammalla koneella.
Kytkinkoppa pitää vaihtaa niin käy R150F-lodju 1KZ-T:hen (3.0TD). Moottorien hinnat n. 1500-2000 €. Tossois sulle etelä-naapurista yks: http://www.maasturid.ee/index.php?pa...emart&Itemid=6 Ehdottomasti paras pannu 4Runneriin, kulkee paremmin kuin bensakoneella, mutta kulkee alle kympillä. Mulla oli tollain Runneri 3vuotta/75 tkm. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
eli onko mulla tuo "R150F-lodju" nyt bensakoneen kanssa? miten kytkin ja kytkinakseli? Moottorikorvakot? onko runko samaa teko eli korvalliset samoissa kohdissa? hehkurele? onko johtosarja peraatteessa muutettavissa? mittari tieten tulee vaihtaa kanssa?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Saisko sinne ängättyä 6-dieselin? HJ-61 pata tai hj-60 turbon kanssa olis hjuva.
Ei taida sopia...? Tai sitten bj-71/dynastiasta 13B-T. Minä en edes huonona vitsinäkään lähtisi 2.4 pataa sinne sovittamaan. On se niin patalaiska mjoottori. Maksaa rahaa mitäänsanomattomasta pannusta. Toisaalta kun lähtee tekemään niin kannattaisi miettiä jotain muunkin valmistajan tuoreempaa pataa nokalle. Merssu, volkkarin vitonen tms...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tuli joskus pohdiskeltua volsun 2,5TDI konetta hiluksiin,ongelmaksi tuli vaan se että kaikki sopivantehoiset koneenluovuttajat oli liian kalliita.Volvon nokalta olisi löytynyt halpoja mutta 140hp on liikaa hilun katsastukseen.Voisi tulla jopa aika pieniruokainen...
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eikä oo. Mallisarjassa sama 143 hv kone mikä 4Runnerissa. Sinne vaan. Roverin 3.5 V8 käy myös.
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
mersun 2.5 vois olla asiaa.. miten vaikuttaa kun tuo on vähäpäästöinen?
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
kellä onnistuu tigata kytkinkoppaa ja modata kytkintä jos saan erullisesti mersun koneen ja vaihteiston?
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ai 4Runner vähäpäästöinen? Joku ulkomaantuonti siis?
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
öö ulkomiuistista niin muistelin kun otteessa lukee jotta katalysaattorit sun muut.. mutta tarksitan kun käyn korjaamolla jossa auto on.. vaikuttaako ne siihen jos se on vähäpäästöinen?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
kyllähän autossa voi olla katalysaattori, vaikkei se ookkaan vähäpäästöinen. Vähäniinku mun entinen Caprice tai nykynen Justy.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ja kaikki suomi-bensa-maasturit ennen 1.7.1993.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#19
|
|||
|
|||
![]()
aina törmää tähän samaan juttuun että 2L moottorit ei kelpaa mihinkään!!! kertokaa mulle nyt ihan aikuisten oikeesti että mikä vika niissä on. aika monta hiluxia ja hiacee ja missä kaikissa näitä esiintyykään liikkuu näiden voimin. ei ne raketteja ole ja hankala niistä on rakettimoottoria tehdäkkään mutta pienellä budjettipiristyksellä ihan käyttökelpoinen kone.
jos ajattelee vaikkapa runnerin dieselöintiä niin millä muulla moottorilla pääsee hommasta niin helposti ja halvalla kuin 2L sukuisilla koneilla. sit jos haluaa harrastaa ja tehdä kaiken uusiksi ja viettää tallissa paljon aikaa selvittää juttuja ja vääntää sovitteita jne. niin sit on sama että mitä sinne työntää. ja silti lopputulos voi olla aikalailla arveluttava käytettävyyden kannalta. jos siis käyttöpeliä tekee niin sit sellanen moottori mitä siellä on alkujaan ollutkin, ja jos harrastaa niin sit jotakin muuta. sen on vuosien varrella oppinut että jos ei ole sorvia ym. työkaluja itsellä käytössä ja kykyä käyttää niitä niin kaikki maksaa paljon, rakentaminen vie tolkuttomasti aikaa kun kaikki pitää sovittaa ja kehitellä, ei käy kardaanit, ei käy sähköt, ei käy korvakkeet ja ei mikään muukaan. ns. pikkuswapista, parin illlan hommasta tulee kuukausien tai vuosien homma. mutta jos on itsellä tai kaverilla tilat joihin halvaannuttaa auto em. ajaksi, on työkaluja, kykyjä tehdä, rahaa ja kavereita niin mikä jottei. muussa tapauksessa kannatta herätä todellisuuteen. mutta jos itse lähestyisin moista ongelmaa niin ehdottomasti 2,4 diesel ahdettuna, löytyy varaosia, on halpa, on toimiva, saa sieltä keston kärsimättä helposti 130-150 ponia, ja mikä parasta sen niin saa käymään autoon helposti. ja ei noi esille tulleet moottoritakaan ole ihan ongelmista vapaita, on hintaa jne. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
hepheijjaa pajalla ollu taas päivän ja rekkariakin kahtelin- ei oo vähäpäästöinen.
Haukkukaa kuka haukkuu mutta 2.4 dsl koneen eilen tuohon ostin.. ahdin kylkeen ja josko se mulle välttäs. Mitä lappuja tarttee katastukseen kun kone on ostettu yksityiseltä ja on hiace -95 sta.. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
olisko kellään joutilasta lj:n, hiluxin (jne mistä se nyt passaakaan) kytkinkoppaa tarjolla harrastaja hintaan.. saa tarjota muutakin osaa mitä nyt kuvittelette tarvittavan tähän moottori svappiin..
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Mikä on mallimerkintä mistä tuo löytyy?
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Hilux VZN110. Onhan tuolla nettiautossakin ollut myynnissä yks: http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/3096686
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Tänks juu,pitääpä sitten alkaa haahuilemaan eri konetta...
|
#25
|
|||
|
|||
![]()
no ostat sitten kun saan tiisselin keulille niin multa tuon koneen ja kytkinkopan. tulee kato sytkä ja ruiskunohjaus mukaan.. tai vahdetaan jos sulla on tiisseli se?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
dieselöinti | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.09.2010 07:50 |
c303 dieselöinti? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 02.05.2009 17:40 |
Vähäpäästöisen dieselöinti | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.12.2007 00:41 |
Uaz dieselöinti | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 19.12.2007 08:25 |
Dieselöinti | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.09.2005 15:39 |