![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Tyhjäkäyntikierrokset Pajero 2.5 Tdi?- Ja vm. 93. Minkälaiset noi kierrokset pitäs olla lämpimänä ku aika isolta tuntuu toi 1000-1100 rpm? Kylmänä on n. 700-800 rpm. Onko ihan OK ![]() - Toinen juttu et kannattaako ajaa 5 vaihteella vielä n. 65 km /h vauhissa ku se nelosella pitemmän päälle alkaa tympiin toi jurina ( kierrokset 4.sella n. 2500 rpm.)? Olen kuullut et ei sais rattaat voitelua jos ajaa liian isolla vaihteella liian pientä nopeutta?
Viimeksi muokannut Mara83 : 17.03.2010 08:33 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jotain 750-800 hujakoita on normaali tyhjäkäynti lämpimänä, 2gen pallerosta en ole ihan varma mutta vanhemmassa korissa samassa moottorissa ei ole mitään kylmäkäyntirikastinta eli käy vähän matalampaa tyhjäkäyntiä kylmänä.
Ei kannata ajaa noin hitaasti viitosvaihteella, tekee tosiaan hallaa laatikon laakereille. Sama juttu jos vetää painavampaa kuormaa, korkeintaan nelosvaihteella niin saa laatikko voitelua. Nyrkkisääntönä hyvä pitää, että vastamäkeen tai panavan kuorman kanssa ei ajeta alle 2000rpm... ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
- Mistähän sitä vikaa kannattais ruveta ettiin et sais kierrokset lämpimänä matalamalle? Joo sitä vähän aattelinkin et ei kannata ajaa liian matalilla kierroksilla... täytyy laittaa musaa isomalle niin ei jurina kiusaa niin paljon korvia ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
eipä taida olla mitään vikaa, senkun käännät tyhjäkäyntiruuvista kierroksia pienemmälle! Yks mahdollisuus on kierrosten nousuun on kaasuvaijerin säädön lukituksen löystyminen
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ja tyhjäkäynti säädetään luonnollisesti lämpimällä koneella! tai ainakin minä teen! itellä tyhjäkäynti lämpösenä 850-900 ja kylmänä 150-200 rpm pienempi!
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Jep
Täytyy vkl alkaa katteleen.. Missäpäs se muuten tyhjäkäyntiruuvi sijaitsee ku ei ole kovin tullu hirveästi tullu tutkittua vielä tuon auton tekniikka puolta??
Toista kuukautta vasta ollu auto ja kulutus ollu n. 11-14 L /100 km vissiin ihan normaali nuilla 31" renkailla ja ku ollu huononmpia kelejä niin tullu käytettyä 4 vetoakin..? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() tyhjäkäynti
Minulla on samanlainen pajero eikä tyhjäkäyntiä saa tippumaan vaikka säätää.
Vaijeriakin on löysätty eikä auta. Kylmänä tyhjäkäynti normaali mutta lämpimänä 1200. Eikä ole syöttöjä ruuvattu, vähän aikaa sitte katsastettu ja savutus arvo 0,3. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Pajero vm- 88 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.08.2009 20:18 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
pajero??? | kisel | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.02.2007 15:47 |
pajero | jani72 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.02.2007 22:17 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 |