Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2010, 08:30
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Tyhjäkäyntikierrokset Pajero 2.5 Tdi?


- Ja vm. 93. Minkälaiset noi kierrokset pitäs olla lämpimänä ku aika isolta tuntuu toi 1000-1100 rpm? Kylmänä on n. 700-800 rpm. Onko ihan OK
- Toinen juttu et kannattaako ajaa 5 vaihteella vielä n. 65 km /h vauhissa ku se nelosella pitemmän päälle alkaa tympiin toi jurina ( kierrokset 4.sella n. 2500 rpm.)? Olen kuullut et ei sais rattaat voitelua jos ajaa liian isolla vaihteella liian pientä nopeutta?


Viimeksi muokannut Mara83 : 17.03.2010 08:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2010, 08:49
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Jotain 750-800 hujakoita on normaali tyhjäkäynti lämpimänä, 2gen pallerosta en ole ihan varma mutta vanhemmassa korissa samassa moottorissa ei ole mitään kylmäkäyntirikastinta eli käy vähän matalampaa tyhjäkäyntiä kylmänä.

Ei kannata ajaa noin hitaasti viitosvaihteella, tekee tosiaan hallaa laatikon laakereille. Sama juttu jos vetää painavampaa kuormaa, korkeintaan nelosvaihteella niin saa laatikko voitelua. Nyrkkisääntönä hyvä pitää, että vastamäkeen tai panavan kuorman kanssa ei ajeta alle 2000rpm...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2010, 09:04
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja n_kurki Näytä viesti
Jotain 750-800 hujakoita on normaali tyhjäkäynti lämpimänä, 2gen pallerosta en ole ihan varma mutta vanhemmassa korissa samassa moottorissa ei ole mitään kylmäkäyntirikastinta eli käy vähän matalampaa tyhjäkäyntiä kylmänä.

Ei kannata ajaa noin hitaasti viitosvaihteella, tekee tosiaan hallaa laatikon laakereille. Sama juttu jos vetää painavampaa kuormaa, korkeintaan nelosvaihteella niin saa laatikko voitelua. Nyrkkisääntönä hyvä pitää, että vastamäkeen tai panavan kuorman kanssa ei ajeta alle 2000rpm...

- Mistähän sitä vikaa kannattais ruveta ettiin et sais kierrokset lämpimänä matalamalle?

Joo sitä vähän aattelinkin et ei kannata ajaa liian matalilla kierroksilla... täytyy laittaa musaa isomalle niin ei jurina kiusaa niin paljon korvia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2010, 12:13
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
- Mistähän sitä vikaa kannattais ruveta ettiin et sais kierrokset lämpimänä matalamalle?

Joo sitä vähän aattelinkin et ei kannata ajaa liian matalilla kierroksilla... täytyy laittaa musaa isomalle niin ei jurina kiusaa niin paljon korvia
eipä taida olla mitään vikaa, senkun käännät tyhjäkäyntiruuvista kierroksia pienemmälle! Yks mahdollisuus on kierrosten nousuun on kaasuvaijerin säädön lukituksen löystyminen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.03.2010, 12:23
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opro Näytä viesti
eipä taida olla mitään vikaa, senkun käännät tyhjäkäyntiruuvista kierroksia pienemmälle! Yks mahdollisuus on kierrosten nousuun on kaasuvaijerin säädön lukituksen löystyminen
juu ja itsellä jumii kaasuvaijeri aina välistä. Mut tosiaan kyl se melkeinpä ominaisuus on että kylmänä ja lämpimänä käy eri kierroksilla, ts. kylmänä matalammalla
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2010, 14:36
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja n_kurki Näytä viesti
juu ja itsellä jumii kaasuvaijeri aina välistä. Mut tosiaan kyl se melkeinpä ominaisuus on että kylmänä ja lämpimänä käy eri kierroksilla, ts. kylmänä matalammalla
ja tyhjäkäynti säädetään luonnollisesti lämpimällä koneella! tai ainakin minä teen! itellä tyhjäkäynti lämpösenä 850-900 ja kylmänä 150-200 rpm pienempi!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2010, 19:23
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Jep


Täytyy vkl alkaa katteleen.. Missäpäs se muuten tyhjäkäyntiruuvi sijaitsee ku ei ole kovin tullu hirveästi tullu tutkittua vielä tuon auton tekniikka puolta??
Toista kuukautta vasta ollu auto ja kulutus ollu n. 11-14 L /100 km vissiin ihan normaali nuilla 31" renkailla ja ku ollu huononmpia kelejä niin tullu käytettyä 4 vetoakin..?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2010, 20:05
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Täytyy vkl alkaa katteleen.. Missäpäs se muuten tyhjäkäyntiruuvi sijaitsee ku ei ole kovin tullu hirveästi tullu tutkittua vielä tuon auton tekniikka puolta??
Toista kuukautta vasta ollu auto ja kulutus ollu n. 11-14 L /100 km vissiin ihan normaali nuilla 31" renkailla ja ku ollu huononmpia kelejä niin tullu käytettyä 4 vetoakin..?
tyhjäkäynti ruuvista ei voi erehtyä kun kurkkaa pellin alle kuskin puolelta sivusta ja akun takaa viistoon alaspäin! en osaa paremmin selittää toivottavasti saa jotain tolkkua! 10mm lukitusmutteri auki ja sit ruuvaan käynti sopivaks! kulutuslukemat on ihan normaaleja 11-14L talvella ja kesällä tietysti vähän vähemmän! niin ja kannattaa kurkata se vaijerin säätö onko löystynyt ja sen takia päässyt kierrokset nouseen, sillä itellä kävi ainakin niin! vaijerin säätö on 15cm tyhjäkäyntiruuvista tulipeltiä kohti! toivottavasti näistä epämääräisistä selittelyistä on jotain apua!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.04.2011, 21:37
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

tyhjäkäynti


Minulla on samanlainen pajero eikä tyhjäkäyntiä saa tippumaan vaikka säätää.
Vaijeriakin on löysätty eikä auta.
Kylmänä tyhjäkäynti normaali mutta lämpimänä 1200.
Eikä ole syöttöjä ruuvattu, vähän aikaa sitte katsastettu ja savutus arvo 0,3.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Pajero vm- 88 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 06.08.2009 20:18
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
pajero??? kisel Tekniikka & Jutustelu 3 20.02.2007 15:47
pajero jani72 O/M/V Ajoneuvot 0 19.02.2007 22:17
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32


Sivu luotu: 03:22 (GMT +2).