Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Tyhjäkäyntikierrokset Pajero 2.5 Tdi? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69955)

Mara83 17.03.2010 08:30

Tyhjäkäyntikierrokset Pajero 2.5 Tdi?
 
- Ja vm. 93. Minkälaiset noi kierrokset pitäs olla lämpimänä ku aika isolta tuntuu toi 1000-1100 rpm? Kylmänä on n. 700-800 rpm. Onko ihan OK :confused:
- Toinen juttu et kannattaako ajaa 5 vaihteella vielä n. 65 km /h vauhissa ku se nelosella pitemmän päälle alkaa tympiin toi jurina ( kierrokset 4.sella n. 2500 rpm.)? Olen kuullut et ei sais rattaat voitelua jos ajaa liian isolla vaihteella liian pientä nopeutta?

Nostokurki 17.03.2010 08:49

Jotain 750-800 hujakoita on normaali tyhjäkäynti lämpimänä, 2gen pallerosta en ole ihan varma mutta vanhemmassa korissa samassa moottorissa ei ole mitään kylmäkäyntirikastinta eli käy vähän matalampaa tyhjäkäyntiä kylmänä.

Ei kannata ajaa noin hitaasti viitosvaihteella, tekee tosiaan hallaa laatikon laakereille. Sama juttu jos vetää painavampaa kuormaa, korkeintaan nelosvaihteella niin saa laatikko voitelua. Nyrkkisääntönä hyvä pitää, että vastamäkeen tai panavan kuorman kanssa ei ajeta alle 2000rpm... :)

Mara83 17.03.2010 09:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja n_kurki (Viesti 652569)
Jotain 750-800 hujakoita on normaali tyhjäkäynti lämpimänä, 2gen pallerosta en ole ihan varma mutta vanhemmassa korissa samassa moottorissa ei ole mitään kylmäkäyntirikastinta eli käy vähän matalampaa tyhjäkäyntiä kylmänä.

Ei kannata ajaa noin hitaasti viitosvaihteella, tekee tosiaan hallaa laatikon laakereille. Sama juttu jos vetää painavampaa kuormaa, korkeintaan nelosvaihteella niin saa laatikko voitelua. Nyrkkisääntönä hyvä pitää, että vastamäkeen tai panavan kuorman kanssa ei ajeta alle 2000rpm... :)


- Mistähän sitä vikaa kannattais ruveta ettiin et sais kierrokset lämpimänä matalamalle?

Joo sitä vähän aattelinkin et ei kannata ajaa liian matalilla kierroksilla... täytyy laittaa musaa isomalle niin ei jurina kiusaa niin paljon korvia :D

opro 17.03.2010 12:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 (Viesti 652573)
- Mistähän sitä vikaa kannattais ruveta ettiin et sais kierrokset lämpimänä matalamalle?

Joo sitä vähän aattelinkin et ei kannata ajaa liian matalilla kierroksilla... täytyy laittaa musaa isomalle niin ei jurina kiusaa niin paljon korvia :D

eipä taida olla mitään vikaa, senkun käännät tyhjäkäyntiruuvista kierroksia pienemmälle! Yks mahdollisuus on kierrosten nousuun on kaasuvaijerin säädön lukituksen löystyminen

Nostokurki 17.03.2010 12:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja opro (Viesti 652618)
eipä taida olla mitään vikaa, senkun käännät tyhjäkäyntiruuvista kierroksia pienemmälle! Yks mahdollisuus on kierrosten nousuun on kaasuvaijerin säädön lukituksen löystyminen

juu ja itsellä jumii kaasuvaijeri aina välistä. Mut tosiaan kyl se melkeinpä ominaisuus on että kylmänä ja lämpimänä käy eri kierroksilla, ts. kylmänä matalammalla :)

opro 17.03.2010 14:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja n_kurki (Viesti 652619)
juu ja itsellä jumii kaasuvaijeri aina välistä. Mut tosiaan kyl se melkeinpä ominaisuus on että kylmänä ja lämpimänä käy eri kierroksilla, ts. kylmänä matalammalla :)

ja tyhjäkäynti säädetään luonnollisesti lämpimällä koneella! tai ainakin minä teen! itellä tyhjäkäynti lämpösenä 850-900 ja kylmänä 150-200 rpm pienempi!

Mara83 17.03.2010 19:23

Jep
 
Täytyy vkl alkaa katteleen.. Missäpäs se muuten tyhjäkäyntiruuvi sijaitsee ku ei ole kovin tullu hirveästi tullu tutkittua vielä tuon auton tekniikka puolta??
Toista kuukautta vasta ollu auto ja kulutus ollu n. 11-14 L /100 km vissiin ihan normaali nuilla 31" renkailla ja ku ollu huononmpia kelejä niin tullu käytettyä 4 vetoakin..?

opro 17.03.2010 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 (Viesti 652752)
Täytyy vkl alkaa katteleen.. Missäpäs se muuten tyhjäkäyntiruuvi sijaitsee ku ei ole kovin tullu hirveästi tullu tutkittua vielä tuon auton tekniikka puolta??
Toista kuukautta vasta ollu auto ja kulutus ollu n. 11-14 L /100 km vissiin ihan normaali nuilla 31" renkailla ja ku ollu huononmpia kelejä niin tullu käytettyä 4 vetoakin..?

tyhjäkäynti ruuvista ei voi erehtyä kun kurkkaa pellin alle kuskin puolelta sivusta ja akun takaa viistoon alaspäin! en osaa paremmin selittää toivottavasti saa jotain tolkkua! 10mm lukitusmutteri auki ja sit ruuvaan käynti sopivaks! kulutuslukemat on ihan normaaleja 11-14L talvella ja kesällä tietysti vähän vähemmän! niin ja kannattaa kurkata se vaijerin säätö onko löystynyt ja sen takia päässyt kierrokset nouseen, sillä itellä kävi ainakin niin! vaijerin säätö on 15cm tyhjäkäyntiruuvista tulipeltiä kohti! toivottavasti näistä epämääräisistä selittelyistä on jotain apua!!

Grr 12.04.2011 21:37

tyhjäkäynti
 
Minulla on samanlainen pajero eikä tyhjäkäyntiä saa tippumaan vaikka säätää.
Vaijeriakin on löysätty eikä auta.
Kylmänä tyhjäkäynti normaali mutta lämpimänä 1200.
Eikä ole syöttöjä ruuvattu, vähän aikaa sitte katsastettu ja savutus arvo 0,3.


Sivu luotu: 08:08 (GMT +2).