Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2011, 21:30
rakennuspastori rakennuspastori ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.01.11
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 3
Smile

4runnerin nokalle linko


www.rakennuspastori.fi eli rakennuspastorilla on runneri ja haluaisin näin lumisina talvina hyödyntää sitä töissä. Jos kauniisti pyytää niin saisiko ehdotuksia omalla moottorilla olevalle lingolle tai auton omia systeemeitä hyödyntäen. Vielä tulee mieleen hydraulipumppu+moottori. Haluan lingon eteen? Tällä tai näillä systeemeillä olisi varmaan käyttöä muillekin. Kiitos vastauksista etukäteen!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.02.2011, 21:59
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

kiinteistönhultotraktorin lingon olen nähnyt muutetun toimimaan tolleen keulassa. taisi olla omalla moottorilla mutta kait se hydrauliikkakin komiaa olis
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2011, 23:17
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kait se hydrauliikkakin komiaa olis
Hydrauliikka olis huippua, mut pirun kallista, varsinkin jos aletaan siirtämään lingon vaatimaa tehoa öljyn voimalla ja siten, että linko toimii kunnolla. Sen takia nuo lingot on usein toteutettu voimanotosta kardaanilla tai omalla moottorilla.
Noin lonkalta runneri+linko maksaa vähintään yhtä paljon kun pumppu+hydraulimoottori sisältäen venttiilit/letkut.
Kardaani kampiakselin päästä,sopiva alennusvaihde väliin (välitys riippuen lingosta) ja akseli linkoon, ni pitäs alkaa pelaamaan. Tai sit linkoon oma moottori??
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2011, 23:30
rakennuspastori rakennuspastori ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.01.11
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 3
Perusasetus

pastori ja linko


kaunis kiitos ajattelin itse samaa, että oma moottori mutta sanokaa viisaammat kuinka?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2011, 23:42
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Myyt runnerin, ostat hiluxin, asennat lavalle ekan moottorin minkä löydät ja laitat lingolle kardaanin auton ali.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.02.2011, 08:37
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Perusasetus

Toisaalta hydrauliikan käyttö voisi mahdollistaa sen että pyörintänopeuden lisäksi heittotorven suunnan ja kulman voisi säätää hytistä käsin eikä tarviis aina pysähtyä sitä veivaamaan.
Lingon pyörintänopeus pitäisi olla säädettävissä melko isoksi tarpeen vaatiessa että ei mene ihan kävelemiseksi se ajonopeus.
Ja joku paluuventtiili/painekenno menolinjaan tai johonkin että tukoksen tai esteen sattuessa terät lakkaa pyörimästä eikä riko mitään väkisin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.02.2011, 14:12
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Niinku tuossa jo tuli esille, hydrauliikka on aika kallista varsinkin näin paljon voimaa tarvitsevassa. Pumppua pyörittämään tarvit tosi paljon voimaa ja isoa letkua, ei taida auton omalta moottorilta otettuna voima riittää. Eli suosittelisin silti omaa moottoria käyttämään sitä linkoa tai sitte sitä hydraulipumppua. Jos meinaat tehä siitä mehuvetosen, laita KAIKKI paino minkä saat (pumppu, säiliö, venttiilit,) mahollisimman taakse. Nimittäin linko osaa painaa aika paljon, ja se paino tulee aika kauas keulasta. Eli jokatapauksessa joudut tukemaan etujousitusta tosi paljon, mutta korottaminen on aika laiha lohtu. Iman linkoa liian korkea ja kova, linko keulassa ei taida edes riittää. Eli suosittelisin ilmajousitusta eteen, ainakin lisäjousiksi.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.02.2011, 14:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Itellä olisi tarkoitus ja rakentaa linko Berttaan ja olen asiaa hieman mielessäni pyöritellyt...

Koska omat alueet on sen verran väljiä että pituudesta ei ole haittaa niin tod.näk siitä tulee hinattava ja semmoinen että sen saa sivulle samaan tapaan kuin niittomurskaimen,ja tarvittaessa myös keulalle siten että sitä työnnetään. Joka tapauksessa omalla ja jollain tehokkaalla eli yli 120 heppasella koneella. Ja mekaanisella voimansiirrolla,ja omilla pyörillä.

Toinen vaihtoehto jota olen miettinyt, olisi semmoinen että moottori tulisi taakse poikittain ja kardaani menisi auton sivulta kuten työntöaisatkin,ja paketin voisi ripustaa vaikka jostain auton keskivaiheilta taikka missä se painopiste sitten olisikin,vaikka taka palkista. Tässä vaihtoehdossa saisi kulmavaihteen vaikka jostain perästä jolloin siitä tulisi alennus vaihdekkin.

Ja omalla koneella siksi että sillä pitää pystyä tarvittaessa hiipimään hiljaisella nopeudella täysi rähinä päällä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.02.2011, 20:33
dieselmoottori dieselmoottori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.05
Sijainti: Pirkkala, Finland.
Viestit: 133
Perusasetus

Helpolla ja halvalla selviää kun hakee kaupasta muutaman uuden kiinan linkon ja kytkee auton nokalle vierekkäin niin monta kun on tarvetta. Vähän kiinnikkeitä ja muuta puuhaa niin kohta lumi pöllyää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aura vs. Linko Rekisteröimätön Linkit 0 02.12.2010 13:39
Ostetaan linko + perälevy 565 valmetin perään, pohjois-karjala Andde O/M/V Muut 6 05.11.2010 22:02
Ostettu rautaa hilux:sin nokalle Torretto O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 13.03.2010 09:30
WAGONEER lumilevy nokalle? Tekniikka & Jutustelu 3 07.03.2006 08:01
Diesel nokalle? Tekniikka & Jutustelu 1 28.11.2003 18:51


Sivu luotu: 05:18 (GMT +2).