![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() renkaan ulostulo korista!paljon rengas saa ylittää korinleveyden????
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei yhtään.
__________________
Terveisiä Perseestä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu siitä käytöstä, niin kuin edellä tieliikennekäyttöön ei yhtään( mitataan kulutuspinnan reunasta)
ja offikisoissa 1/3 saa rengasta tulla ulos levikkeen reunesta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Yhellä asemalla piti jo levikkeit olla asentaa ku renkaan kylki näky pikkasen kaaresta... Eli toisin sanoen konttorikohtanen asia sekin, ja tossakin tapaiuksessa kulutuspinta oli kaaren sisällä täysin... Siis tieliikenne kapistus kyseessä...
Ja ite vasta käytin yht leimalla, ja siin aavistusken nääky kulutuspinta ulkona, niin ei toi katsuri siit maininnut ees... Ja tämä taas eri asemalla kun toi ekaks mainittu tapaus... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pääasia kuitenkin on se, että auto on turvallinen itselle ja muille tiellä liikkujille. Eli mitään amatöörien turauksia ei saa päästä katsastuksesta läpi.
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En yritä viisastella, vaan kysyn tosissani koska en ihan heti hoksaa. Tottahan tuo että varsinkin jos karkeilla renkailla ajaa paljon sorateitä niin varsinkin oman auton tuulilasihan tuossa säästyy kun rengas ei nakkele kiviä eteen. Joissakin madalletuissa katutuningautoissa en asiaa taas heti hiffaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
#9
|
||||
|
||||
![]()
En tosta nyypistä tiedä, mutta mielestäni hyvä perussääntö on että bokkerin keskiura kun on kaaren reunan tasalla, niin silloin rupee olee hyvä. :-)
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Voi sitä kivisateen määrää jos kaikilla tulisi renkaat korin ulkopuolelle
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Kaaret
Yksi järkevä selitys lokasuojan sisällä pysymiselle. Rengas ei saa ottaa joustossa kiinni lokasuojaan.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä se levikekumi sitten vaikuttaa??? Ei välttämättä mitään mutta lain minimi vaatimus täyttyy. Ja koska laki on laki niin turha on mennä konttorille inttämään jos renkaat tulee ulos korista,vaan laitetaan ne levikkeet,tai kats.renkaat alle ennen konttorointia. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Haittaa havainnointia..
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Jep, pääsyy taitaa olla siis tuo, jotta sitä shaissea lentelee paljon randomaalisiin suuntiin, jollei oo mitään kunnollisia lokasuojia. Pokkerin lapojen väliin mahtuu jumiin melkosen iso kivenjärkäle, ja kun se sieltä lähtee etuviistoon kaksinkertaisella auton nopeudella, niin se voi sattua...
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Saa tulla renkaat kaaresta ulos. Koria saa leventää yht. 100mm alkuperäiseen verrattuna, mutta jos levennät kuormakoria niin se saa levetä takaa vielä 35cm yht verrattuna etupään 100:aan mm.
Huom. vaatii levikkeet , jos pyörä puskee ulos kaaresta. Tota kuormakorin leventäminen pykälää ku käyttää ni ei oo katsurilla mitään sanomista. Kuvio ei saa tulla ns. kaaresta ulos, mutta rengas saa. Kuormakorin leventäminen aina muutoskatsastettava.
__________________
Pois tieltä!! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Tarkottaa varmaan sitä kuorma-auton koppia/lavaa, voi koittaa lavapakun lavalle tuota, jos haluaa taka-akselille 20 senttiä leveämmät renkaat ku eteen.
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuten Andy mainitsikin niin ei siitä kumilerpakkeesta ole paljon iloa mahdollisessa kylkikosketuksessa. Se että poliisit sanoo ulos tulevan renkaan olevan vaarallinen jalankulkijoille, oli vauhti sitten 5km tai 50 km/h niin taitaa olla ihan sama kumpi ihmiseen osuu, renkaankylki vai lokasuoja/levike. Eikö poliisilogiikalla lokasuojanlevike ole vielä vaarallisempi kuin rengas koska levike tulee vieläkin ulommas? No yhteenvetona voineen sanoa että mitään järkeä ei ole vartavasten hommata renkaita joka ei mahdu lokasuojan piiloon, kivienlennon vuoksi ja lokasuojan laitaan osumisen mahdollisuuden takia. Sanottakoon vielä tähän että Suomessa on aivan liian säännöstelty ajoneuvolaki vai mikä onkaan nimeltää. Eikä ole asiat paremmin muillakaan osa-alueilla, esim. lampaan/karjankasvatus niin säännöstelty että monella kasvattajalla kannattaa yksittäisiä lampaita myydä pimeänä ennemmin kuin täysin laillisesti. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Kuvion tulee pysyä korilinjan sisällä, rengas saa tulla ulos....
Omakohtaisesti: - Lappeenrannan katsastuskonttorilla (oli unoshtunut oma käyttis leimata ja ratsiassa halusivat laput mukaansa, joten haettiin sitte konttorilta het pois, kun autossa mittää vikaa ollu) vuosikatsastuksen yhteydessä nosti katsuri auton etupäästään (Ford Escort RS -87) ja sitte alas laskettuaan otti harjanvarren jonka laittoi renkaan kylkeen ja totesi, jotta "näähä tulee liian ulos, ei mee läpi", eli renkaat kyljessä ollut harjanvarsi jätti lokasuojan reunaan n.2-3cm raon. Totesin samantien, jotta "siehä sälli oot, on meinaan kelvannu Hakuninmaalla jo muutaman vuoden, mutta Saiman siniset aallot kutistaneet autoa pelleistään, kun järvivedellä on tullu pestyä???? Ja saattaiskohan Herra Katsastusmestari huomata, jotta jäi jouset/iskarit yläasentoon tuon tarkastelun jälkeen??? Noh, "kesähessu" lähti takki lepattaen toimistoon ja sieltä sitten saapui itse "esmiäs" (joka muuten sattui olemaan entinen OPETTAJANI ammattikoulun ajalta!!!) tarkastamaan "ongelmaa". Havaitessaan minut (ja autoni) hän pyysi katsastajaa näyttämään mikä on se "ongelma" ja näytettiinhän se, mutta samalla kun harjanvarsi oli renkaassa kiinni, esimies painoi sen kaareen kiinni ja totesi, jottei siinä mitään virhettä ole. Ko. testaaja piti vain varresta "liian heppoisesti" kiinni ja marssi oitis luokseni "anteeksipyytävän" näköisenä. No eihän se pokka meillä pitänyt ja räjähdettiin nauramaan, jolloin katsuri (ihan virallisesti) oli ![]() ![]() - laita kilvet kiinni - hae pullaa läheisestä marketista, jos ei löydy, niin hae vaikka seuraavasta kaupungista... Kun avaimet ja pullat sitten tuotiin, kysyttiin meiltä varovasti, jotta mikä oli jutun nimi. Pitihän poika piinasta päästää ja kerrottiin "tuttavuutemme" ja tällöin myös katsuri tajusi yskän, mutta huomautti niistä renkaista, ja sanoi laittavansa huomautuksen otteeseen. Tähän tuli selkeä vastaus, jos kirjoitat, niin sitte kirjoittelet lopun ikääs, koska ei niissä ole vikaa, vaan camber menee kohdalleen, kun etutolpat asettuu ajoasentoon, JA JOS ET USKO niin meneppäs nyt mittaamaan.... Loopukevennykseksi: katsastus ei muuten maksanut mitään, koska auto oli 2kk aiemmin ollut Hakuninmaalla ja se oli laskutettu, muttei katsastettu... Ja sen takia myös sakko peruttiin!!!! ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mietippä miten kovaa pokkerista lähtee nyrkinkokoinen kivi esim. 100km/h nopeudessä, kun pikkuriikkinen sepelin siru iskee jo lasin halki.... Tämän takia paripyörällisissä autoissa OLTAVA roiskesuojat, koska renkaan välistä saattaa tulla jopa tiiliskivi!!! (on omakohtaisesti kaivettu takarenkaiden välistä kuorma-autossa Ämmänsuolla...). Kuski havaitsi "kolkottavan äänen" hiljaa ajaessaan... ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]() Hi hi.
Sori nyt vaan,vähä naurattaa toi otsikko. Ei sillä ettenkö itsekkin kävelisi joskus paskaan mutta olisiko nyt korrektia kysyä vastakysymys: montako puhuvaa neekeriä saa ampua? paljonko ylinopeutta saa ajaa? Onko varastaminen kielletty. No asian tynkä tähän nyt nimeksi eli nykyään levikkeen vieläpä pitää olla "kourumainen" joten suora muovi suikale ei käy vaan se pitäs jotenki taivuttaa. Seki tässä jurppii et ite jouduin käyristää hienoo levikettä joka jo aiemmin oli muutoskatsastuksessa hyväksytty. Ja vielä vitun kalliissa silloisen AKE n luvan varaisessa muutoskatsastuksessa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kuraläpät ja kuvion ulostulo lokarista | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 18.11.2008 15:28 |
GM automaateista ,32poorinen ulostulo? | tare | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 31.08.2007 20:44 |
pihoja korista masta kone myyty saa poistaa!!! | jesu | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 15.04.2007 20:44 |
Renkaan ulkonema | tojoere | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.06.2004 22:56 |
renkaan et | Yleiset | 4 | 21.02.2004 16:19 |