Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2010, 20:14
jartsa77 jartsa77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.08
Sijainti: oulu
Viestit: 32
Perusasetus

sopiiko hilux moottori lj70 vaihelootaan?


sellasta tietoa tarvis että sopiiko 2.4hiluxin moottoriin lj70 vaiheloota.olis tarkoitus laittaa hiluksin motti lj70 landcruiseriin.onko hyviä neuvoja?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.11.2010, 21:53
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Sopii. Ja nimen omaan kytkinkoppaan. Muuten asennus on sama kuin 2lt motille. Elikkäs vanha pois ja uus sisään. Pakoputkitukset jne normi eroavaisuudet vain kasaan niin nyvä tulee. Jos sullon se LJ kone olemassa niin liimaa siitä turposatsi ja diisselipunppu vipuineen sekä imupuoli siihen Hiluxin koneesee kiinni ja anna palaa. Sillon ei tarvii konehuoneessa muuttaa juuri mitn.... Moottorikorvat ja tehostimen punput on eripaikoissa mutta kun vertailee mikä on missäkin niin tavarat löytää kyllä paikkansa.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari

Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 18.11.2010 22:01
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2010, 22:12
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Sopii. Ja nimen omaan kytkinkoppaan. Muuten asennus on sama kuin 2lt motille. Elikkäs vanha pois ja uus sisään. Pakoputkitukset jne normi eroavaisuudet vain kasaan niin nyvä tulee. Jos sullon se LJ kone olemassa niin liimaa siitä turposatsi ja diisselipunppu vipuineen sekä imupuoli siihen Hiluxin koneesee kiinni ja anna palaa. Sillon ei tarvii konehuoneessa muuttaa juuri mitn.... Moottorikorvat ja tehostimen punput on eripaikoissa mutta kun vertailee mikä on missäkin niin tavarat löytää kyllä paikkansa.
Olikos niissä eroa öljypohjassa...jostain juurtunut sellainen mieleen, mutta saatan olla väärässäkin
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.11.2010, 23:06
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Olikos niissä eroa öljypohjassa...jostain juurtunut sellainen mieleen, mutta saatan olla väärässäkin
Et ole väärässä. Jos on todettu että perusmoottori (lohko/kansi) on samoja molemmissa ajoneuvomalleissa niin sen jälkeen jatketaan tarkistelua notta mitkä muut osat voisivat olla samoja tai erejä. Hiluxin etuakseli on moottorin keskiosan kohdalla kun taas LJ:ssä etuakseli sijaitsee koneen etupäässä. Elikkäs LJ:n öljypohja on erilainen kuin on hiluxin öljypohja. Tämä luonnollisesti aiheuttaa hieman päänvaivaa jos ei ole niitä LJ:n koneen osia käytössä. Oikeastaan jopa niissä määrin että liiallisen ja turhan työn välttämiseksi kannattaa jostain etsiä se LJ:n koneen raato kokonaisena. Silloin se on helppoa.

Toki voi itsekin rustailla kaiken uusiksi mutta maksaako vaivaa.

Niijajooo... nyt kun muistu niin turpoa varten siihen hilun koneeseen kannattaa vaihtaa se LJ: koneen lohkon kyljessä oleva alumiinisysteemi (lauhdutin?????) Siinä on öljynkierrolle lähdöt valmiina ja ei tarvi alkaa erikseen porailemaan. Sekä turpon nestepäälle on vesilähdöt taas siellä koneen etupäässä jotka kannattaa myös nippasta siitä paikoilleen. Se "lauhdutin" ,vai mikä ..ttu se on, kannattaa asennella ennenkuin työntää konetta pesään.

Ja jos palataan alkuperäiseen kyssäriin... niin kaiken tämän turpohirvittelyn ja osien siirron voi unohtaa 2LT koneesta ja leipasta 2L:ään pakoputkenlähdön, moottorikiinnikkeet, laturikiinnitykset sekä ohjaustehostimenpunpun siirron niin matka jatkuu ahtamattomana. Silti kannattaa olla se 2LT kone siellä mistä ottaa edellä mainittuja apuvälineitä käyttöön.

Varmaan unohdin jotain mutta joku voi korjata tai muistuttaa.

Edit: ennekuin herjaleuat kerkii vauhtiin niin sisuskalut on hieman erejä turpomallissa ja vaparissa.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari

Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 18.11.2010 23:20
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2010, 05:28
jartsa77 jartsa77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.08
Sijainti: oulu
Viestit: 32
Perusasetus

kiitoksia vastauksesta.löytyy tallista vanha lj,n kone.ei muutakuin hilun konetta sovittelemaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Moottori 2L-T (LJ70) karppa2 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.07.2010 01:14
hilux/lj70 mitat ToyotaHj60 Tekniikka & Jutustelu 14 12.12.2009 00:24
M: Toyota LJ70 2LT moottori BÄLÄ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 16.08.2006 18:28
2h moottori lj70 keulalle VMK Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2005 23:24
Myyty: Toyota LJ70 2L-T moottori H_Nietu O/M/V Muut 2 12.04.2005 20:57


Sivu luotu: 12:02 (GMT +2).