SuurSyömäri |
18.11.2010 23:06 |
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa
(Viesti 714740)
Olikos niissä eroa öljypohjassa...jostain juurtunut sellainen mieleen, mutta saatan olla väärässäkin:)
|
Et ole väärässä. Jos on todettu että perusmoottori (lohko/kansi) on samoja molemmissa ajoneuvomalleissa niin sen jälkeen jatketaan tarkistelua notta mitkä muut osat voisivat olla samoja tai erejä. Hiluxin etuakseli on moottorin keskiosan kohdalla kun taas LJ:ssä etuakseli sijaitsee koneen etupäässä. Elikkäs LJ:n öljypohja on erilainen kuin on hiluxin öljypohja. Tämä luonnollisesti aiheuttaa hieman päänvaivaa jos ei ole niitä LJ:n koneen osia käytössä. Oikeastaan jopa niissä määrin että liiallisen ja turhan työn välttämiseksi kannattaa jostain etsiä se LJ:n koneen raato kokonaisena. Silloin se on helppoa.
Toki voi itsekin rustailla kaiken uusiksi mutta maksaako vaivaa.
Niijajooo... nyt kun muistu niin turpoa varten siihen hilun koneeseen kannattaa vaihtaa se LJ: koneen lohkon kyljessä oleva alumiinisysteemi (lauhdutin?????) Siinä on öljynkierrolle lähdöt valmiina ja ei tarvi alkaa erikseen porailemaan. Sekä turpon nestepäälle on vesilähdöt taas siellä koneen etupäässä jotka kannattaa myös nippasta siitä paikoilleen. Se "lauhdutin" ,vai mikä ..ttu se on, kannattaa asennella ennenkuin työntää konetta pesään.
Ja jos palataan alkuperäiseen kyssäriin... niin kaiken tämän turpohirvittelyn ja osien siirron voi unohtaa 2LT koneesta ja leipasta 2L:ään pakoputkenlähdön, moottorikiinnikkeet, laturikiinnitykset sekä ohjaustehostimenpunpun siirron niin matka jatkuu ahtamattomana. Silti kannattaa olla se 2LT kone siellä mistä ottaa edellä mainittuja apuvälineitä käyttöön.
Varmaan unohdin jotain mutta joku voi korjata tai muistuttaa.
Edit: ennekuin herjaleuat kerkii vauhtiin niin sisuskalut on hieman erejä turpomallissa ja vaparissa.
|