Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2005, 18:47
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Bj40 korotus


Osaisiko joku kertoa Bj40 (N1) katsastuskelpoisesta korottamisesta? Saako laittaa korin ja rungon väliin metallipalat ja mitä kylkiäishuolia tämä asennettaessa saattaa sisältää, voiko takoa esim hj60 jousista sopivat ja onko tällä esim ohjauskulmavaikutuksia? Renkailla helpot tyhjät otan pois; 33 --> ehkä 34. Heikosti löytyy tarinoita tms netistä lukuunottamatta tuota SOA puuhastelua, joka ei juuri vielä ole vankin vaihtoehto.

hyvää ja kaunista

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2005, 20:11
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

nailontangosta ne välipalat sinne rungon ja kopan väliin.
hj60 latat ei käy bj40 puslat erikokoiset ja latat eripituiset
rattiakselin kanssa saataa ilmetä ongelmia jos autossa edelleen bj oma simpukka,myös vaihdekepin kanssa saataa tulla pari harmaata hiusta.
voimanulosoton vaijeri vaihdettava esim kierretankoon.
etulokasuojien kiinikkeiden pituutta jatkettava.
tossa noita mitä tuli ensin mieleen ei ole bj helpoin auto korotella "kalikoin".
taasen lattojen takomisesta en mitään ala kertomaankaa muuta kuin en ikinä ole nähnyt onnistuneesti taottua lattaa.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2005, 20:40
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kannattaa sitten muuttaa auto N1G/M1G:ksi (jonka sen pitäisi olla), tulee elämästä kertaheitolla helpompaa kun ei ole niin rajoitettu korotusten suhteen.

Mieluummin kannattaa sitten satsata jousituksen kuin korin korottamiseen, mutta ei niin että jouset ovat käyrät kuin kikkarat ja kiikut sojottavat suoraan jousten jatkeina. Eli ihan päin persettä. Tuolla on hyvä kuva jousten kiikkujen ihanneasennosta, joka vaihtelee 30-45 asteen välillä, vain näin saadaan jousi elämään niin sisään- kuin ulosjoustoissakin optimaalisesti:

http://www.petrisimolin.net/gallery/...ka-Kuva052.jpg

Helpoimmalla (taloudellisesti) pääsee jos takoo jouset kotikonstein käyremmäksi, tekee vähän pidemmät kiikut, ja siirtää kiikkujen rungonpuoleisia silmukoita sen verran että saa tuon sopivan kulman aikaiseksi. Ihan vähän pystympään sen voi jättää, koska todennäköisesti jouset asettuvat vähän taonnan jälkeen. Takominen tosin edellyttää perusaineeltaan ehjiä jousipakkoja, muulloin on edessä kauppareissu jos SOA tai kierrejousivirittelyt ei kiinnosta.

Tosin jos oikein rungonhitsaushommiin ryhtyy, voisi yhtä hyvin käyttää HJ60 takajousia ainakin takana, pitää vaan saada luovuttaja-autosta jousten lenkit niin pääsee paljon vähemmällä.

Missäpäin vaikutat?


Edited by - JF on 25/01/2005 20:42:35
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 korotus Tekniikka & Jutustelu 3 23.03.2006 11:15
HJ-61 Korotus M_H Tekniikka & Jutustelu 2 25.10.2005 11:55
bj40 korotus Tekniikka & Jutustelu 5 16.05.2005 07:39
bj40 korotus Tekniikka & Jutustelu 10 25.03.2005 07:20
bj40 korin korotus Tekniikka & Jutustelu 8 17.03.2005 11:56


Sivu luotu: 03:27 (GMT +2).