Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.01.2010, 00:15
Oskari88 Oskari88 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.12.09
Sijainti: Salla
Viestit: 15
Perusasetus

KingCapin vääntöjouet+keulan korotus


Morjens

Ostin tos pari kuukautta sitten kingcapin d21 td25 -88

autosta nostettu perää mutta keula huomattavasti alempana.

jos jollain ois tietoo kuinka paljon kinkuppia saa nostettua keulasta pelkillä vääntöjousilla?

Löysäsin vääntösauvan, otin etupäästä pooreilta pois, painoin pyörän napaa alas, vääntösauva takas paikoilleen ja kirin takaa, mutta keula nous ehkä jtn 1cm

kertokaa joku jos teillä on parempia konsteja?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2010, 00:35
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

tulivaan mieleen onko kukaan tehny/korvannu etupäätä kierrejousilla eikös nivassa oo edes risukeula kierrejousilla ? pysyis joustot ja korkeutta tulis lisää ? meneekö tällänen katsastuksesta läpi ? ihan vaan uteliaisuuttani
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2010, 14:17
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
tulivaan mieleen onko kukaan tehny/korvannu etupäätä kierrejousilla eikös nivassa oo edes risukeula kierrejousilla ? pysyis joustot ja korkeutta tulis lisää ? meneekö tällänen katsastuksesta läpi ? ihan vaan uteliaisuuttani
Jousitystyyppihän siinä vain vaihtuu, eli miksei menisi läpi, jos on asiallisesti tehty.

Kyllä etunapa ylä- ja alarajoittimen välin liikkuu vääntösauvajousellakin, eli miten se kierrejousi siinä auttaa? Liikettä rajoittava tekijä on kuitenkin ne pyöränripustuksen tukivarret, niiden liikeradat ja lyhyet nivelöidyt vetoakselit, joissa menee nivelten kulma perverssiksi aika äkkiä, jos alkaa korottamaan.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.01.2010, 15:40
Oskari88 Oskari88 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.12.09
Sijainti: Salla
Viestit: 15
Perusasetus

Itellä ainaki alapallonivel/yläpallonivel on niin "linkussa" ku voi olla sekä vetoakseli aika mutkalla. alakaa olla että ei enenpää taida nousta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.01.2010, 15:44
Oskari88 Oskari88 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.12.09
Sijainti: Salla
Viestit: 15
Perusasetus

Nii ja jos jollain on korotettu kinkuppi nii vois vaikka mitata et paljonko on eestä pyörän navan keskeltä kaaren korkeinpaan kohtaa? itellä on jtn 64cm (vakio kaaret, eikä koria korotettu)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.01.2010, 13:14
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kingin jouset...


[Laita Dopiinsonit sinne, tai sit Calminiä.... Dopit jo jämäkämmät, kun orginellit ja taitaa korottaa n.50mm. Sit calminiltahan löytyy setti, joka korottaa jo 75mm. Dopia tuo ainakin Juukan kaverit maahan, ja tota Calminia saa sit ipefixiltä ainakin. Tai sit heität sen risukeulan veke ja laitat jäykän... Risukärsällä suunnitelmat sen suuntaset...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.01.2010, 14:16
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

oletko kiristänyt niitä vääntösauvoja, niissähän on ruuvit? Niiden avulla rupee kyllä nousemaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.01.2010, 14:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
[Laita Dopiinsonit sinne, tai sit Calminiä.... Dopit jo jämäkämmät, kun orginellit ja taitaa korottaa n.50mm. Sit calminiltahan löytyy setti, joka korottaa jo 75mm. Dopia tuo ainakin Juukan kaverit maahan, ja tota Calminia saa sit ipefixiltä ainakin. Tai sit heität sen risukeulan veke ja laitat jäykän... Risukärsällä suunnitelmat sen suuntaset...
Minkä takia sinne pitää laittaa uudet jousisauvat jos entiset on ehjät. Korottaa voi niitä vanhoja kirraamalla, mitä hyötyä saa kun laittaa uudet samanlaiset mutta jäykemmät, eiks se mee vaan entistä jäykemmäks ?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.01.2010, 16:09
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Minkä takia sinne pitää laittaa uudet jousisauvat jos entiset on ehjät. Korottaa voi niitä vanhoja kirraamalla, mitä hyötyä saa kun laittaa uudet samanlaiset mutta jäykemmät, eiks se mee vaan entistä jäykemmäks ?
Vakioita kiristäen saadaan kyllä nousua aikaan, mutta sit kyllä ajo-ominaisuudetkin kärsii ja rankasti ku ulosjoustossa ei olekkaan varaa. Ja mikäli kuitenin autolla on tarkotus ajaa köröttelyä lujempaakin, niin kyllä ainakin itse en kiris jousia kauheasti.... Vaan uhraisin sen muutaman satkun noihin Dopilaisiin. Tai sit vaan tyytysin siihen mitkä ne on... Jos ei sit vaihda jäykkää akselistoa sinne risujen tilalle. Jäykkäsellä kuitenkin voi ihan sen 80km ajella...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.01.2010, 17:33
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kinkuppiin jäykkä aksu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Vakioita kiristäen saadaan kyllä nousua aikaan, mutta sit kyllä ajo-ominaisuudetkin kärsii ja rankasti ku ulosjoustossa ei olekkaan varaa. Ja mikäli kuitenin autolla on tarkotus ajaa köröttelyä lujempaakin, niin kyllä ainakin itse en kiris jousia kauheasti.... Vaan uhraisin sen muutaman satkun noihin Dopilaisiin. Tai sit vaan tyytysin siihen mitkä ne on... Jos ei sit vaihda jäykkää akselistoa sinne risujen tilalle. Jäykkäsellä kuitenkin voi ihan sen 80km ajella...
Kingkuppiin jäykkä etuakseli?Miten katsastus onnistuu kun risukeula vaihdetaan jäykkään aksuun?Kiinnostais tietää
onko kellään muutettu ja miten sen katulaillisuuden kanssa on?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.01.2010, 17:42
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Akselistosta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kingkuppiin jäykkä etuakseli?Miten katsastus onnistuu kun risukeula vaihdetaan jäykkään aksuun?Kiinnostais tietää
onko kellään muutettu ja miten sen katulaillisuuden kanssa on?
Katsastuskonttorista ja suhteistahan se on kii... Kuten kaikki muutokset, mitä tehdään... Viime keväänä veli katsastutti dieseli Bluebirdinsä, joka on v-95 turbotettu sillosien lakien mukaan... Ja olikohan v-00 jo sit sekin laki uusittu ja laiton... Aina leima tullut, ja viimesimmässä sit muutokset mitä siihen tehtiin talvella merkkuutti otteeseen... Eli ahdin toinen mitä oli ennen, sit välijäähytin keulassa ja taakse levyjarrut... Teholaput ja osien vertailut mihin verrattiin ku tehtiin, niin ei sen kummemmin ees kattonu niitä osapapereita. Teholapussakin pyöriltä 114hp, kun vakionasellaset huimat 65hp... Ja se penkityskin jäi vajaaksi, kun lämmöt nousi... Syöttöjä nostettiin sen jälkeen ja painettakin vähän, ja hyvin kesti... Nyt uusi pata tulossa kahen ahtimen kaa... Jahka saadaan lohko koneistajalta. Eli kaikki on katsastuspaikasta kii ja mitkä on sit vertailukohdat...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.01.2010, 17:51
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Vakioita kiristäen saadaan kyllä nousua aikaan, mutta sit kyllä ajo-ominaisuudetkin kärsii ja rankasti ku ulosjoustossa ei olekkaan varaa.
Miten esim. ne Dobinsonin sauvat sitten poikkeaa tästä vakiosauvojen kiristämisestä? Saako niillä korotusta ulosjoustomatkasta tinkimättä

Jos ne Dobinsonit on niin sanotusti korottavat jouset, nostaa ne keulaa. Kun keulaa nostaa, on alarajoitin lähempänä tukivartta, eli ulosjouston matka lyhenee. Ulosjouston matka lyhenee yhtä paljon, tekeepä samansuuruisen noston sitten vakioita kiristämällä tai vaihtamalla jonkin korottavan erikoisjousisauvan, eikö?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.01.2010, 18:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

king cupin korotus


Ei ne pelkät sauvat korota ,pikkasen ryhtiä parantaa jos vähän kirii mutta niinkuin on todettu pitää laittaa alustaan korotussarja
esim se calmin johon tulee mukaan ne korottavat tukivarret ja takapäähän palikat jotka korottaa samassa suhteessa.
Ja kokeilin että käänsin kaikki varat sauvoista , jäykkeni niin että ku ajoi ristiriipuntaan niin mättäällä oleva etupyorä ei joustanut sisään yhtään joten löysäsin ja katsoin että auto on kutakuin vaaterissa.En suosittele mitään vippaskonsteja vaan oikee korotussarja alle , mutta jos tarvii renkaille tilaa nosta koria, onnistuu vaivattomasti, korotin omaa 33.lle ja hyvin pyörii.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.01.2010, 18:21
Oskari88 Oskari88 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.12.09
Sijainti: Salla
Viestit: 15
Perusasetus

Vääntösauvat on kiritty tappiin(takaa) ja sitten oo vielä hyppäyttäny pooreilla eestä pitää alkaa miettii jtn mukavampaa, ku tahtois saada vielä keulaa ylemmäs
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.01.2010, 18:40
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ei ne pelkät sauvat korota ,pikkasen ryhtiä parantaa jos vähän kirii mutta niinkuin on todettu pitää laittaa alustaan korotussarja
esim se calmin johon tulee mukaan ne korottavat tukivarret ja takapäähän palikat jotka korottaa samassa suhteessa.
Ja kokeilin että käänsin kaikki varat sauvoista , jäykkeni niin että ku ajoi ristiriipuntaan niin mättäällä oleva etupyorä ei joustanut sisään yhtään
No juu, tämä on tiedossa. Jyrden ohjeesta vaan sai semmoisen kuvan, että sauvan vaihtamalla saa nousua joustomatkan kärsimättä, mikä ei tietysti ole mahdollista.

Korotuspalikat sisältävällä korotussarjalla saa sitten runkoa ylemmäs tukivarsiin ja etuperään nähden, jolloin vetonivelten kulmat ja joustomatkat sisään/ulos saa pysymään kunnollisina. Tätä ei kysytty, mutta on ainoa oikea konsti erisllisjousitetun korottamiseen.

Onkohan noissa korotussarjoissa sellaisia, missä vääntösauvan paikka suhteessa runkoon ei muutu, eli ettei sauvan takapäätä tarvitse laskea saman verran kuin tukivarsi laskee?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 17.01.2010, 19:02
Superlite 27:n Avatar
Superlite 27 Superlite 27 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.06
Sijainti: Ulkosuomalainen
Viestit: 333
Perusasetus

tässä asiallinen jäykkä ratkaisu http://www.purenissan.com/solid_axle_swap.htm


ja tässä suht toimiva risukeulan korotus sarja

https://www.4x4parts.com/catalog/pro...oducts_id=1950

ja korjaa kulmat kun mukana on uudet ylätukivarret
__________________
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Ex Polunlöytäjä

Viimeksi muokannut Superlite 27 : 17.01.2010 19:06
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 17.01.2010, 19:19
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kingkuppiin jäykkä etuakseli?Miten katsastus onnistuu kun risukeula vaihdetaan jäykkään aksuun?Kiinnostais tietää
onko kellään muutettu ja miten sen katulaillisuuden kanssa on?
laitat trafille eli entiselle akelle muutoslupa hakemuksen ja keksit siihen oikein hyvän syyn että miksi vaihdat akselin ja jousitustyypin
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 17.01.2010, 19:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei oo muuta vikaa kun helvetin kallis.
http://www.hotcarparts.de/section/fahrwerk_nissan.html
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 17.01.2010, 20:01
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Polunlöytäjä Näytä viesti


ja tässä suht toimiva risukeulan korotus sarja

https://www.4x4parts.com/catalog/pro...oducts_id=1950

ja korjaa kulmat kun mukana on uudet ylätukivarret
onx kukaan tilaillu mitään tuolta firmasta, kokemuksia?
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 10.02.2010, 14:06
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

onko kukaan tilannu, tuoko joku suomeen noita osia?
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.10.2010, 10:08
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

nissaniin, ym härpäkkeisiin..


Näyttäs aika kattavasti osaa löytyvän koko auton korotukseen mutta, entäs naappero... isojen poikien kanssa meinaa maavara loppua ihan alkuunsa ja ainakin jos ei muuta niin suunnitella ja hintoja etsiä... elikkäs jos joku tietäjä guru osaa neuvoa mistä ihmeestä alkaa löytymään pajeroon kokoalustan kattavaa korotuspalikkaa niin infoa otan auliisti vastaan... shöörtsillä tämänkin löysin...

ja tuossa on jo 30mm korottava dobbarin sarja... lisää pitää vaan saada...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään BJ40 keulan pellit BATMAN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.04.2012 06:34
Myyty BJ keulan kuituosia rokkitane O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.10.2008 20:55
L-200 Keulan nosta Tekniikka & Jutustelu 6 12.03.2008 07:14
IFS-keulan joustot Numppa Tekniikka & Jutustelu 20 27.09.2005 10:26
M: Bj:n keulan peltiosat O/M/V Muut 5 08.06.2004 15:06


Sivu luotu: 23:31 (GMT +2).