![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() KingCapin vääntöjouet+keulan korotusMorjens Ostin tos pari kuukautta sitten kingcapin d21 td25 -88 autosta nostettu perää mutta keula huomattavasti alempana. jos jollain ois tietoo kuinka paljon kinkuppia saa nostettua keulasta pelkillä vääntöjousilla? Löysäsin vääntösauvan, otin etupäästä pooreilta pois, painoin pyörän napaa alas, vääntösauva takas paikoilleen ja kirin takaa, mutta keula nous ehkä jtn 1cm kertokaa joku jos teillä on parempia konsteja? ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
tulivaan mieleen onko kukaan tehny/korvannu etupäätä kierrejousilla eikös nivassa oo edes risukeula kierrejousilla ? pysyis joustot ja korkeutta tulis lisää ? meneekö tällänen katsastuksesta läpi ? ihan vaan uteliaisuuttani
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä etunapa ylä- ja alarajoittimen välin liikkuu vääntösauvajousellakin, eli miten se kierrejousi siinä auttaa? Liikettä rajoittava tekijä on kuitenkin ne pyöränripustuksen tukivarret, niiden liikeradat ja lyhyet nivelöidyt vetoakselit, joissa menee nivelten kulma perverssiksi aika äkkiä, jos alkaa korottamaan.
__________________
Jukka |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itellä ainaki alapallonivel/yläpallonivel on niin "linkussa" ku voi olla
![]() ![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nii ja jos jollain on korotettu kinkuppi nii vois vaikka mitata et paljonko on eestä pyörän navan keskeltä kaaren korkeinpaan kohtaa? itellä on jtn 64cm (vakio kaaret, eikä koria korotettu)
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Kingin jouset...
[Laita Dopiinsonit sinne, tai sit Calminiä.... Dopit jo jämäkämmät, kun orginellit ja taitaa korottaa n.50mm. Sit calminiltahan löytyy setti, joka korottaa jo 75mm. Dopia tuo ainakin Juukan kaverit maahan, ja tota Calminia saa sit ipefixiltä ainakin. Tai sit heität sen risukeulan veke ja laitat jäykän... Risukärsällä suunnitelmat sen suuntaset...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
oletko kiristänyt niitä vääntösauvoja, niissähän on ruuvit? Niiden avulla rupee kyllä nousemaan.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Vakioita kiristäen saadaan kyllä nousua aikaan, mutta sit kyllä ajo-ominaisuudetkin kärsii ja rankasti ku ulosjoustossa ei olekkaan varaa. Ja mikäli kuitenin autolla on tarkotus ajaa köröttelyä lujempaakin, niin kyllä ainakin itse en kiris jousia kauheasti.... Vaan uhraisin sen muutaman satkun noihin Dopilaisiin. Tai sit vaan tyytysin siihen mitkä ne on... Jos ei sit vaihda jäykkää akselistoa sinne risujen tilalle. Jäykkäsellä kuitenkin voi ihan sen 80km ajella...
|
#10
|
|||
|
|||
![]() kinkuppiin jäykkä aksuLainaus:
onko kellään muutettu ja miten sen katulaillisuuden kanssa on? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Akselistosta...
Katsastuskonttorista ja suhteistahan se on kii... Kuten kaikki muutokset, mitä tehdään... Viime keväänä veli katsastutti dieseli Bluebirdinsä, joka on v-95 turbotettu sillosien lakien mukaan... Ja olikohan v-00 jo sit sekin laki uusittu ja laiton... Aina leima tullut, ja viimesimmässä sit muutokset mitä siihen tehtiin talvella merkkuutti otteeseen... Eli ahdin toinen mitä oli ennen, sit välijäähytin keulassa ja taakse levyjarrut... Teholaput ja osien vertailut mihin verrattiin ku tehtiin, niin ei sen kummemmin ees kattonu niitä osapapereita. Teholapussakin pyöriltä 114hp, kun vakionasellaset huimat 65hp... Ja se penkityskin jäi vajaaksi, kun lämmöt nousi... Syöttöjä nostettiin sen jälkeen ja painettakin vähän, ja hyvin kesti... Nyt uusi pata tulossa kahen ahtimen kaa... Jahka saadaan lohko koneistajalta. Eli kaikki on katsastuspaikasta kii ja mitkä on sit vertailukohdat...
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Jos ne Dobinsonit on niin sanotusti korottavat jouset, nostaa ne keulaa. Kun keulaa nostaa, on alarajoitin lähempänä tukivartta, eli ulosjouston matka lyhenee. Ulosjouston matka lyhenee yhtä paljon, tekeepä samansuuruisen noston sitten vakioita kiristämällä tai vaihtamalla jonkin korottavan erikoisjousisauvan, eikö?
__________________
Jukka |
#13
|
|||
|
|||
![]() king cupin korotus
Ei ne pelkät sauvat korota ,pikkasen ryhtiä parantaa jos vähän kirii mutta niinkuin on todettu pitää laittaa alustaan korotussarja
esim se calmin johon tulee mukaan ne korottavat tukivarret ja takapäähän palikat jotka korottaa samassa suhteessa. Ja kokeilin että käänsin kaikki varat sauvoista , jäykkeni niin että ku ajoi ristiriipuntaan niin mättäällä oleva etupyorä ei joustanut sisään yhtään joten löysäsin ja katsoin että auto on kutakuin vaaterissa.En suosittele mitään vippaskonsteja vaan oikee korotussarja alle , mutta jos tarvii renkaille tilaa nosta koria, onnistuu vaivattomasti, korotin omaa 33.lle ja hyvin pyörii. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vääntösauvat on kiritty tappiin(takaa) ja sitten oo vielä hyppäyttäny pooreilla eestä
![]() ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Korotuspalikat sisältävällä korotussarjalla saa sitten runkoa ylemmäs tukivarsiin ja etuperään nähden, jolloin vetonivelten kulmat ja joustomatkat sisään/ulos saa pysymään kunnollisina. Tätä ei kysytty, mutta on ainoa oikea konsti erisllisjousitetun korottamiseen. Onkohan noissa korotussarjoissa sellaisia, missä vääntösauvan paikka suhteessa runkoon ei muutu, eli ettei sauvan takapäätä tarvitse laskea saman verran kuin tukivarsi laskee?
__________________
Jukka |
#16
|
||||
|
||||
![]()
tässä asiallinen jäykkä ratkaisu http://www.purenissan.com/solid_axle_swap.htm
ja tässä suht toimiva risukeulan korotus sarja https://www.4x4parts.com/catalog/pro...oducts_id=1950 ja korjaa kulmat kun mukana on uudet ylätukivarret
__________________
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Ex Polunlöytäjä Viimeksi muokannut Superlite 27 : 17.01.2010 19:06 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo muuta vikaa kun helvetin kallis.
http://www.hotcarparts.de/section/fahrwerk_nissan.html |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Mouho Motorsport |
#20
|
||||
|
||||
![]()
onko kukaan tilannu, tuoko joku suomeen noita osia?
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#21
|
||||
|
||||
![]() nissaniin, ym härpäkkeisiin..
Näyttäs aika kattavasti osaa löytyvän koko auton korotukseen mutta, entäs naappero... isojen poikien kanssa meinaa maavara loppua ihan alkuunsa ja ainakin jos ei muuta niin suunnitella ja hintoja etsiä... elikkäs jos joku tietäjä guru osaa neuvoa mistä ihmeestä alkaa löytymään pajeroon kokoalustan kattavaa korotuspalikkaa niin infoa otan auliisti vastaan... shöörtsillä tämänkin löysin...
![]() ja tuossa on jo 30mm korottava dobbarin sarja... lisää pitää vaan saada... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään BJ40 keulan pellit | BATMAN | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.04.2012 06:34 |
Myyty BJ keulan kuituosia | rokkitane | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 16.10.2008 20:55 |
L-200 Keulan nosta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.03.2008 07:14 | |
IFS-keulan joustot | Numppa | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 27.09.2005 10:26 |
M: Bj:n keulan peltiosat | O/M/V Muut | 5 | 08.06.2004 15:06 |