Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   KingCapin vääntöjouet+keulan korotus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67866)

Oskari88 16.01.2010 00:15

KingCapin vääntöjouet+keulan korotus
 
Morjens

Ostin tos pari kuukautta sitten kingcapin d21 td25 -88

autosta nostettu perää mutta keula huomattavasti alempana.

jos jollain ois tietoo kuinka paljon kinkuppia saa nostettua keulasta pelkillä vääntöjousilla?

Löysäsin vääntösauvan, otin etupäästä pooreilta pois, painoin pyörän napaa alas, vääntösauva takas paikoilleen ja kirin takaa, mutta keula nous ehkä jtn 1cm

kertokaa joku jos teillä on parempia konsteja? :confused: :D

tdi 16.01.2010 00:35

tulivaan mieleen onko kukaan tehny/korvannu etupäätä kierrejousilla eikös nivassa oo edes risukeula kierrejousilla ? pysyis joustot ja korkeutta tulis lisää ? meneekö tällänen katsastuksesta läpi ? ihan vaan uteliaisuuttani :confused:

JiiPee 16.01.2010 14:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 633219)
tulivaan mieleen onko kukaan tehny/korvannu etupäätä kierrejousilla eikös nivassa oo edes risukeula kierrejousilla ? pysyis joustot ja korkeutta tulis lisää ? meneekö tällänen katsastuksesta läpi ? ihan vaan uteliaisuuttani :confused:

Jousitystyyppihän siinä vain vaihtuu, eli miksei menisi läpi, jos on asiallisesti tehty.

Kyllä etunapa ylä- ja alarajoittimen välin liikkuu vääntösauvajousellakin, eli miten se kierrejousi siinä auttaa? Liikettä rajoittava tekijä on kuitenkin ne pyöränripustuksen tukivarret, niiden liikeradat ja lyhyet nivelöidyt vetoakselit, joissa menee nivelten kulma perverssiksi aika äkkiä, jos alkaa korottamaan.

Oskari88 16.01.2010 15:40

Itellä ainaki alapallonivel/yläpallonivel on niin "linkussa" ku voi olla :D sekä vetoakseli aika mutkalla. :p alakaa olla että ei enenpää taida nousta :rolleyes:

Oskari88 16.01.2010 15:44

Nii ja jos jollain on korotettu kinkuppi nii vois vaikka mitata et paljonko on eestä pyörän navan keskeltä kaaren korkeinpaan kohtaa? itellä on jtn 64cm (vakio kaaret, eikä koria korotettu)

jyrden 17.01.2010 13:14

Kingin jouset...
 
[Laita Dopiinsonit sinne, tai sit Calminiä.... Dopit jo jämäkämmät, kun orginellit ja taitaa korottaa n.50mm. Sit calminiltahan löytyy setti, joka korottaa jo 75mm. Dopia tuo ainakin Juukan kaverit maahan, ja tota Calminia saa sit ipefixiltä ainakin. Tai sit heität sen risukeulan veke ja laitat jäykän... Risukärsällä suunnitelmat sen suuntaset...

Vilkutin 17.01.2010 14:16

oletko kiristänyt niitä vääntösauvoja, niissähän on ruuvit? Niiden avulla rupee kyllä nousemaan.

Rekisteröimätön 17.01.2010 14:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 633602)
[Laita Dopiinsonit sinne, tai sit Calminiä.... Dopit jo jämäkämmät, kun orginellit ja taitaa korottaa n.50mm. Sit calminiltahan löytyy setti, joka korottaa jo 75mm. Dopia tuo ainakin Juukan kaverit maahan, ja tota Calminia saa sit ipefixiltä ainakin. Tai sit heität sen risukeulan veke ja laitat jäykän... Risukärsällä suunnitelmat sen suuntaset...

Minkä takia sinne pitää laittaa uudet jousisauvat jos entiset on ehjät. Korottaa voi niitä vanhoja kirraamalla, mitä hyötyä saa kun laittaa uudet samanlaiset mutta jäykemmät, eiks se mee vaan entistä jäykemmäks ?

jyrden 17.01.2010 16:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 633633)
Minkä takia sinne pitää laittaa uudet jousisauvat jos entiset on ehjät. Korottaa voi niitä vanhoja kirraamalla, mitä hyötyä saa kun laittaa uudet samanlaiset mutta jäykemmät, eiks se mee vaan entistä jäykemmäks ?

Vakioita kiristäen saadaan kyllä nousua aikaan, mutta sit kyllä ajo-ominaisuudetkin kärsii ja rankasti ku ulosjoustossa ei olekkaan varaa. Ja mikäli kuitenin autolla on tarkotus ajaa köröttelyä lujempaakin, niin kyllä ainakin itse en kiris jousia kauheasti.... Vaan uhraisin sen muutaman satkun noihin Dopilaisiin. Tai sit vaan tyytysin siihen mitkä ne on... Jos ei sit vaihda jäykkää akselistoa sinne risujen tilalle. Jäykkäsellä kuitenkin voi ihan sen 80km ajella...

Rekisteröimätön 17.01.2010 17:33

kinkuppiin jäykkä aksu
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 633672)
Vakioita kiristäen saadaan kyllä nousua aikaan, mutta sit kyllä ajo-ominaisuudetkin kärsii ja rankasti ku ulosjoustossa ei olekkaan varaa. Ja mikäli kuitenin autolla on tarkotus ajaa köröttelyä lujempaakin, niin kyllä ainakin itse en kiris jousia kauheasti.... Vaan uhraisin sen muutaman satkun noihin Dopilaisiin. Tai sit vaan tyytysin siihen mitkä ne on... Jos ei sit vaihda jäykkää akselistoa sinne risujen tilalle. Jäykkäsellä kuitenkin voi ihan sen 80km ajella...

Kingkuppiin jäykkä etuakseli?Miten katsastus onnistuu kun risukeula vaihdetaan jäykkään aksuun?Kiinnostais tietää
onko kellään muutettu ja miten sen katulaillisuuden kanssa on?

jyrden 17.01.2010 17:42

Akselistosta...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 633705)
Kingkuppiin jäykkä etuakseli?Miten katsastus onnistuu kun risukeula vaihdetaan jäykkään aksuun?Kiinnostais tietää
onko kellään muutettu ja miten sen katulaillisuuden kanssa on?

Katsastuskonttorista ja suhteistahan se on kii... Kuten kaikki muutokset, mitä tehdään... Viime keväänä veli katsastutti dieseli Bluebirdinsä, joka on v-95 turbotettu sillosien lakien mukaan... Ja olikohan v-00 jo sit sekin laki uusittu ja laiton... Aina leima tullut, ja viimesimmässä sit muutokset mitä siihen tehtiin talvella merkkuutti otteeseen... Eli ahdin toinen mitä oli ennen, sit välijäähytin keulassa ja taakse levyjarrut... Teholaput ja osien vertailut mihin verrattiin ku tehtiin, niin ei sen kummemmin ees kattonu niitä osapapereita. Teholapussakin pyöriltä 114hp, kun vakionasellaset huimat 65hp... Ja se penkityskin jäi vajaaksi, kun lämmöt nousi... Syöttöjä nostettiin sen jälkeen ja painettakin vähän, ja hyvin kesti... Nyt uusi pata tulossa kahen ahtimen kaa... Jahka saadaan lohko koneistajalta. Eli kaikki on katsastuspaikasta kii ja mitkä on sit vertailukohdat...

JiiPee 17.01.2010 17:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 633672)
Vakioita kiristäen saadaan kyllä nousua aikaan, mutta sit kyllä ajo-ominaisuudetkin kärsii ja rankasti ku ulosjoustossa ei olekkaan varaa.

Miten esim. ne Dobinsonin sauvat sitten poikkeaa tästä vakiosauvojen kiristämisestä? Saako niillä korotusta ulosjoustomatkasta tinkimättä :confused:

Jos ne Dobinsonit on niin sanotusti korottavat jouset, nostaa ne keulaa. Kun keulaa nostaa, on alarajoitin lähempänä tukivartta, eli ulosjouston matka lyhenee. Ulosjouston matka lyhenee yhtä paljon, tekeepä samansuuruisen noston sitten vakioita kiristämällä tai vaihtamalla jonkin korottavan erikoisjousisauvan, eikö?

Rekisteröimätön 17.01.2010 18:17

king cupin korotus
 
Ei ne pelkät sauvat korota ,pikkasen ryhtiä parantaa jos vähän kirii mutta niinkuin on todettu pitää laittaa alustaan korotussarja
esim se calmin johon tulee mukaan ne korottavat tukivarret ja takapäähän palikat jotka korottaa samassa suhteessa.
Ja kokeilin että käänsin kaikki varat sauvoista , jäykkeni niin että ku ajoi ristiriipuntaan niin mättäällä oleva etupyorä ei joustanut sisään yhtään joten löysäsin ja katsoin että auto on kutakuin vaaterissa.En suosittele mitään vippaskonsteja vaan oikee korotussarja alle , mutta jos tarvii renkaille tilaa nosta koria, onnistuu vaivattomasti, korotin omaa 33.lle ja hyvin pyörii.

Oskari88 17.01.2010 18:21

Vääntösauvat on kiritty tappiin(takaa) ja sitten oo vielä hyppäyttäny pooreilla eestä :) pitää alkaa miettii jtn mukavampaa, ku tahtois saada vielä keulaa ylemmäs:D

JiiPee 17.01.2010 18:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 633723)
Ei ne pelkät sauvat korota ,pikkasen ryhtiä parantaa jos vähän kirii mutta niinkuin on todettu pitää laittaa alustaan korotussarja
esim se calmin johon tulee mukaan ne korottavat tukivarret ja takapäähän palikat jotka korottaa samassa suhteessa.
Ja kokeilin että käänsin kaikki varat sauvoista , jäykkeni niin että ku ajoi ristiriipuntaan niin mättäällä oleva etupyorä ei joustanut sisään yhtään

No juu, tämä on tiedossa. Jyrden ohjeesta vaan sai semmoisen kuvan, että sauvan vaihtamalla saa nousua joustomatkan kärsimättä, mikä ei tietysti ole mahdollista.

Korotuspalikat sisältävällä korotussarjalla saa sitten runkoa ylemmäs tukivarsiin ja etuperään nähden, jolloin vetonivelten kulmat ja joustomatkat sisään/ulos saa pysymään kunnollisina. Tätä ei kysytty, mutta on ainoa oikea konsti erisllisjousitetun korottamiseen.

Onkohan noissa korotussarjoissa sellaisia, missä vääntösauvan paikka suhteessa runkoon ei muutu, eli ettei sauvan takapäätä tarvitse laskea saman verran kuin tukivarsi laskee?

Superlite 27 17.01.2010 19:02

tässä asiallinen jäykkä ratkaisu http://www.purenissan.com/solid_axle_swap.htm


ja tässä suht toimiva risukeulan korotus sarja

https://www.4x4parts.com/catalog/pro...oducts_id=1950

ja korjaa kulmat kun mukana on uudet ylätukivarret

risukärsä 17.01.2010 19:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 633705)
Kingkuppiin jäykkä etuakseli?Miten katsastus onnistuu kun risukeula vaihdetaan jäykkään aksuun?Kiinnostais tietää
onko kellään muutettu ja miten sen katulaillisuuden kanssa on?

laitat trafille eli entiselle akelle muutoslupa hakemuksen ja keksit siihen oikein hyvän syyn että miksi vaihdat akselin ja jousitustyypin;)

Rekisteröimätön 17.01.2010 19:41

Ei oo muuta vikaa kun helvetin kallis.
http://www.hotcarparts.de/section/fahrwerk_nissan.html

popo99 17.01.2010 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Polunlöytäjä (Viesti 633741)


ja tässä suht toimiva risukeulan korotus sarja

https://www.4x4parts.com/catalog/pro...oducts_id=1950

ja korjaa kulmat kun mukana on uudet ylätukivarret

onx kukaan tilaillu mitään tuolta firmasta, kokemuksia?

VonLeka 10.02.2010 14:06

onko kukaan tilannu, tuoko joku suomeen noita osia?

metsienmies 07.10.2010 10:08

nissaniin, ym härpäkkeisiin..
 
Näyttäs aika kattavasti osaa löytyvän koko auton korotukseen mutta, entäs naappero... isojen poikien kanssa meinaa maavara loppua ihan alkuunsa ja ainakin jos ei muuta niin suunnitella ja hintoja etsiä... elikkäs jos joku tietäjä guru osaa neuvoa mistä ihmeestä alkaa löytymään pajeroon kokoalustan kattavaa korotuspalikkaa niin infoa otan auliisti vastaan... shöörtsillä tämänkin löysin... ;)

ja tuossa on jo 30mm korottava dobbarin sarja... lisää pitää vaan saada...


Sivu luotu: 01:33 (GMT +2).