![]() |
KingCapin vääntöjouet+keulan korotus
Morjens
Ostin tos pari kuukautta sitten kingcapin d21 td25 -88 autosta nostettu perää mutta keula huomattavasti alempana. jos jollain ois tietoo kuinka paljon kinkuppia saa nostettua keulasta pelkillä vääntöjousilla? Löysäsin vääntösauvan, otin etupäästä pooreilta pois, painoin pyörän napaa alas, vääntösauva takas paikoilleen ja kirin takaa, mutta keula nous ehkä jtn 1cm kertokaa joku jos teillä on parempia konsteja? :confused: :D |
tulivaan mieleen onko kukaan tehny/korvannu etupäätä kierrejousilla eikös nivassa oo edes risukeula kierrejousilla ? pysyis joustot ja korkeutta tulis lisää ? meneekö tällänen katsastuksesta läpi ? ihan vaan uteliaisuuttani :confused:
|
Lainaus:
Kyllä etunapa ylä- ja alarajoittimen välin liikkuu vääntösauvajousellakin, eli miten se kierrejousi siinä auttaa? Liikettä rajoittava tekijä on kuitenkin ne pyöränripustuksen tukivarret, niiden liikeradat ja lyhyet nivelöidyt vetoakselit, joissa menee nivelten kulma perverssiksi aika äkkiä, jos alkaa korottamaan. |
Itellä ainaki alapallonivel/yläpallonivel on niin "linkussa" ku voi olla :D sekä vetoakseli aika mutkalla. :p alakaa olla että ei enenpää taida nousta :rolleyes:
|
Nii ja jos jollain on korotettu kinkuppi nii vois vaikka mitata et paljonko on eestä pyörän navan keskeltä kaaren korkeinpaan kohtaa? itellä on jtn 64cm (vakio kaaret, eikä koria korotettu)
|
Kingin jouset...
[Laita Dopiinsonit sinne, tai sit Calminiä.... Dopit jo jämäkämmät, kun orginellit ja taitaa korottaa n.50mm. Sit calminiltahan löytyy setti, joka korottaa jo 75mm. Dopia tuo ainakin Juukan kaverit maahan, ja tota Calminia saa sit ipefixiltä ainakin. Tai sit heität sen risukeulan veke ja laitat jäykän... Risukärsällä suunnitelmat sen suuntaset...
|
oletko kiristänyt niitä vääntösauvoja, niissähän on ruuvit? Niiden avulla rupee kyllä nousemaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
kinkuppiin jäykkä aksu
Lainaus:
onko kellään muutettu ja miten sen katulaillisuuden kanssa on? |
Akselistosta...
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos ne Dobinsonit on niin sanotusti korottavat jouset, nostaa ne keulaa. Kun keulaa nostaa, on alarajoitin lähempänä tukivartta, eli ulosjouston matka lyhenee. Ulosjouston matka lyhenee yhtä paljon, tekeepä samansuuruisen noston sitten vakioita kiristämällä tai vaihtamalla jonkin korottavan erikoisjousisauvan, eikö? |
king cupin korotus
Ei ne pelkät sauvat korota ,pikkasen ryhtiä parantaa jos vähän kirii mutta niinkuin on todettu pitää laittaa alustaan korotussarja
esim se calmin johon tulee mukaan ne korottavat tukivarret ja takapäähän palikat jotka korottaa samassa suhteessa. Ja kokeilin että käänsin kaikki varat sauvoista , jäykkeni niin että ku ajoi ristiriipuntaan niin mättäällä oleva etupyorä ei joustanut sisään yhtään joten löysäsin ja katsoin että auto on kutakuin vaaterissa.En suosittele mitään vippaskonsteja vaan oikee korotussarja alle , mutta jos tarvii renkaille tilaa nosta koria, onnistuu vaivattomasti, korotin omaa 33.lle ja hyvin pyörii. |
Vääntösauvat on kiritty tappiin(takaa) ja sitten oo vielä hyppäyttäny pooreilla eestä :) pitää alkaa miettii jtn mukavampaa, ku tahtois saada vielä keulaa ylemmäs:D
|
Lainaus:
Korotuspalikat sisältävällä korotussarjalla saa sitten runkoa ylemmäs tukivarsiin ja etuperään nähden, jolloin vetonivelten kulmat ja joustomatkat sisään/ulos saa pysymään kunnollisina. Tätä ei kysytty, mutta on ainoa oikea konsti erisllisjousitetun korottamiseen. Onkohan noissa korotussarjoissa sellaisia, missä vääntösauvan paikka suhteessa runkoon ei muutu, eli ettei sauvan takapäätä tarvitse laskea saman verran kuin tukivarsi laskee? |
tässä asiallinen jäykkä ratkaisu http://www.purenissan.com/solid_axle_swap.htm
ja tässä suht toimiva risukeulan korotus sarja https://www.4x4parts.com/catalog/pro...oducts_id=1950 ja korjaa kulmat kun mukana on uudet ylätukivarret |
Lainaus:
|
Ei oo muuta vikaa kun helvetin kallis.
http://www.hotcarparts.de/section/fahrwerk_nissan.html |
Lainaus:
|
onko kukaan tilannu, tuoko joku suomeen noita osia?
|
nissaniin, ym härpäkkeisiin..
Näyttäs aika kattavasti osaa löytyvän koko auton korotukseen mutta, entäs naappero... isojen poikien kanssa meinaa maavara loppua ihan alkuunsa ja ainakin jos ei muuta niin suunnitella ja hintoja etsiä... elikkäs jos joku tietäjä guru osaa neuvoa mistä ihmeestä alkaa löytymään pajeroon kokoalustan kattavaa korotuspalikkaa niin infoa otan auliisti vastaan... shöörtsillä tämänkin löysin... ;)
ja tuossa on jo 30mm korottava dobbarin sarja... lisää pitää vaan saada... |
Sivu luotu: 01:33 (GMT +2). |