![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() pajeron jakolaatikon paukerojektina on gen1 pajero 89 vuodelta. neliveto päällä alkaa paukkumaan kun on vedätystä. laatikon purin, mutta hampikkaat ja ketju tuntu ihan ok:lta ketju oli jämäkkä ja hampaat oli kunnossa ei pyöristymisiä. ketju roikkui kuitenkin jonkin verran, ja mitä vertasin tuohon vähemmän käytettyyn ketjuun niin sekin oli samanlainen, jämäkkä mutta roikkui samanlailla. voiko olla että automaattisissa napalukoissa ois jotain häikkää että vedätyksessä pomppais pois? onko kokemuksia?
|
|
||||
|
||||
![]()
onkos renkaat halkaisijaltaan samanmoiset? ettei takana ole reilummin kuluneemmat kun edessä tai toisinpäin? onko etu/takaperää vaihettu?
|
|||
|
|||
![]()
Mulla samaa vikaa omassa... Onneks on terveempi jakis, mihkä laitan laakerit uusiks ku pääaksulan laakerissa tuntu olevan tahmuutta. Ja sit laitan koko vaihteiston.
Ja EIHÄN Mitsun perät mee tietää nää kertoo täällä. EIKÄ myöskään jakikset, mutta niin näitä vaa saa kuulla et on menny ja muutakin. Mulla omassa manuaaliset nappikset, ja rengastus samaa kokoa, eikä oo kulumisessakaan eroa. Tuttu mitsujen kaa touhunnu kyllä meinas, että ei tarvi olla ku laakerit vähän kulahtanu ni antaa periks ja sit hyppii ylitte. Siellä ei oo kiristintä ees, jos ei tee ite sellasta. ja näitä hyppiviä jakolaatikon ketjuja on tiedossa muutama muukin oman ja tän ilmentyneen lisäksi. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
multa löytyy läpikäytyjä automaattilukkoja.jos se jakolaatikon ketju löis yli ni kyllä niissä rattaissa jäljet näkys.mutta oon kyl ite vaihtanu omaani jakiksen ku ketju paukku yli.en kyl sitä vanhaa jakista ees avannu ku vaihdoin toisen ja kuntoon tuli.
|
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mieltä tästä. Mulla kanssa ryskäs ja paukku mutta nyt kun on kiinteet niin lakkas.
|
|
|||
|
|||
![]()
joo oli siinä napalukossa se "hammas" vääntynyt. mikä kääntää tieten sen kiinni. mistäköhän manuaalisia löytäis? jos jollain sattuu passeleita olemaan niin privaa tulemaan.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olen monta kertaa tällä palstalla Pajeroa kehunut, en ykköskoppaista, vaan uudempia. Uskokaa jo, että saman nimen alla on valmistettu autoja yli 30 vuotta, ja tälläkin hetkellä Pajero nimen alla tehdään autoja alle tonnin painoisesta ministä, vajaa 2500kg painavaan isoon malliin asti. Ja siihen väliin mahtuu vielä monta eri kokoista, tekniikaltaan hyvin eri tyyppistä autoa. Joten en edelleenkään ymmärrä, miksi yleisesti mollaat niitä täällä jatkuvasti. |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä niitä ketjuja mieki oon vaihtanu jo kolme kappaletta, eka ketjun vaihdossa tilasin myös rattaat varmuuden vuoksi---> eipä ollu rattaissa jälkiä tai kulumisen merkkejä, olivat kuin uusia ja ketju singahtanu.
Ompahan pyörät hyllyssä että saa vertailla ![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin pauke jatkuu missä vika??? | tessu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.06.2010 11:32 |
HJ61 ja pakkasen pauke | Korpikumpu | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 04.12.2009 21:41 |
Pajeron jakolaatikon yhdestä ruuvista tarvis tietoa??? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.08.2008 16:56 |
HJ:n pauke moottorijarrutuksella | juhasiren | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.05.2007 03:13 |
Patrollin etupään pauke? | rocky4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.02.2006 15:13 |