Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 15.09.2010, 19:05
lape lape ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 17.08.10
Sijainti: haapavesi
Perusasetus

pajeron jakolaatikon pauke

rojektina on gen1 pajero 89 vuodelta. neliveto päällä alkaa paukkumaan kun on vedätystä. laatikon purin, mutta hampikkaat ja ketju tuntu ihan ok:lta ketju oli jämäkkä ja hampaat oli kunnossa ei pyöristymisiä. ketju roikkui kuitenkin jonkin verran, ja mitä vertasin tuohon vähemmän käytettyyn ketjuun niin sekin oli samanlainen, jämäkkä mutta roikkui samanlailla. voiko olla että automaattisissa napalukoissa ois jotain häikkää että vedätyksessä pomppais pois? onko kokemuksia?

Vastaa lainaten
Vanha 15.09.2010, 19:09
kami:n Avatar
kami kami ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 19.12.07
Sijainti: pielavesi
Perusasetus

onkos renkaat halkaisijaltaan samanmoiset? ettei takana ole reilummin kuluneemmat kun edessä tai toisinpäin? onko etu/takaperää vaihettu?
Vanha 15.09.2010, 19:33
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Perusasetus

Mulla samaa vikaa omassa... Onneks on terveempi jakis, mihkä laitan laakerit uusiks ku pääaksulan laakerissa tuntu olevan tahmuutta. Ja sit laitan koko vaihteiston.
Ja EIHÄN Mitsun perät mee tietää nää kertoo täällä. EIKÄ myöskään jakikset, mutta niin näitä vaa saa kuulla et on menny ja muutakin.
Mulla omassa manuaaliset nappikset, ja rengastus samaa kokoa, eikä oo kulumisessakaan eroa.
Tuttu mitsujen kaa touhunnu kyllä meinas, että ei tarvi olla ku laakerit vähän kulahtanu ni antaa periks ja sit hyppii ylitte. Siellä ei oo kiristintä ees, jos ei tee ite sellasta. ja näitä hyppiviä jakolaatikon ketjuja on tiedossa muutama muukin oman ja tän ilmentyneen lisäksi.
Vastaa lainaten
Vanha 15.09.2010, 20:10
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lape Näytä viesti
rojektina on gen1 pajero 89 vuodelta. neliveto päällä alkaa paukkumaan kun on vedätystä. laatikon purin, mutta hampikkaat ja ketju tuntu ihan ok:lta ketju oli jämäkkä ja hampaat oli kunnossa ei pyöristymisiä. ketju roikkui kuitenkin jonkin verran, ja mitä vertasin tuohon vähemmän käytettyyn ketjuun niin sekin oli samanlainen, jämäkkä mutta roikkui samanlailla. voiko olla että automaattisissa napalukoissa ois jotain häikkää että vedätyksessä pomppais pois? onko kokemuksia?
Eiköhän vika ole noissa automaattisissa napalukoissa. Mulla oli ainaki vika niissä.Pura ja kasaa ne napalukot jumiin ja kokeile sit et paukkuuko vielä.
Vanha 15.09.2010, 20:24
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Perusasetus

multa löytyy läpikäytyjä automaattilukkoja.jos se jakolaatikon ketju löis yli ni kyllä niissä rattaissa jäljet näkys.mutta oon kyl ite vaihtanu omaani jakiksen ku ketju paukku yli.en kyl sitä vanhaa jakista ees avannu ku vaihdoin toisen ja kuntoon tuli.
Vastaa lainaten
Vanha 16.09.2010, 09:26
joojoomies:n Avatar
joojoomies joojoomies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 19.04.04
Sijainti: vesilahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Eiköhän vika ole noissa automaattisissa napalukoissa. Mulla oli ainaki vika niissä.Pura ja kasaa ne napalukot jumiin ja kokeile sit et paukkuuko vielä.
Samaa mieltä tästä. Mulla kanssa ryskäs ja paukku mutta nyt kun on kiinteet niin lakkas.
Vastaa lainaten
Vanha 16.09.2010, 17:22
lape lape ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 17.08.10
Sijainti: haapavesi
Perusasetus

joo oli siinä napalukossa se "hammas" vääntynyt. mikä kääntää tieten sen kiinni. mistäköhän manuaalisia löytäis? jos jollain sattuu passeleita olemaan niin privaa tulemaan.
Vastaa lainaten
Vanha 16.09.2010, 18:30
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Mulla samaa vikaa omassa... Onneks on terveempi jakis, mihkä laitan laakerit uusiks ku pääaksulan laakerissa tuntu olevan tahmuutta. Ja sit laitan koko vaihteiston.
Ja EIHÄN Mitsun perät mee tietää nää kertoo täällä. EIKÄ myöskään jakikset, mutta niin näitä vaa saa kuulla et on menny ja muutakin.
Mulla omassa manuaaliset nappikset, ja rengastus samaa kokoa, eikä oo kulumisessakaan eroa.
Tuttu mitsujen kaa touhunnu kyllä meinas, että ei tarvi olla ku laakerit vähän kulahtanu ni antaa periks ja sit hyppii ylitte. Siellä ei oo kiristintä ees, jos ei tee ite sellasta. ja näitä hyppiviä jakolaatikon ketjuja on tiedossa muutama muukin oman ja tän ilmentyneen lisäksi.
No ei menekkään. Paitsi osasta vanhempia/ensimmäisiä malleja, jotka vielä pohjautuivat Galanttiin.

Olen monta kertaa tällä palstalla Pajeroa kehunut, en ykköskoppaista, vaan uudempia. Uskokaa jo, että saman nimen alla on valmistettu autoja yli 30 vuotta, ja tälläkin hetkellä Pajero nimen alla tehdään autoja alle tonnin painoisesta ministä, vajaa 2500kg painavaan isoon malliin asti. Ja siihen väliin mahtuu vielä monta eri kokoista, tekniikaltaan hyvin eri tyyppistä autoa. Joten en edelleenkään ymmärrä, miksi yleisesti mollaat niitä täällä jatkuvasti.
Vastaa lainaten
Vanha 16.09.2010, 18:45
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

Kyllä niitä ketjuja mieki oon vaihtanu jo kolme kappaletta, eka ketjun vaihdossa tilasin myös rattaat varmuuden vuoksi---> eipä ollu rattaissa jälkiä tai kulumisen merkkejä, olivat kuin uusia ja ketju singahtanu.
Ompahan pyörät hyllyssä että saa vertailla

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrollin pauke jatkuu missä vika??? tessu Tekniikka & Jutustelu 3 19.06.2010 11:32
HJ61 ja pakkasen pauke Korpikumpu Tekniikka & Jutustelu 12 04.12.2009 21:41
Pajeron jakolaatikon yhdestä ruuvista tarvis tietoa??? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 2 20.08.2008 16:56
HJ:n pauke moottorijarrutuksella juhasiren Tekniikka & Jutustelu 4 05.05.2007 03:13
Patrollin etupään pauke? rocky4x4 Tekniikka & Jutustelu 7 05.02.2006 15:13

Sivu luotu: 08:24 (GMT +2).