Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pajeron jakolaatikon pauke (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75752)

lape 15.09.2010 19:05

pajeron jakolaatikon pauke
 
rojektina on gen1 pajero 89 vuodelta. neliveto päällä alkaa paukkumaan kun on vedätystä. laatikon purin, mutta hampikkaat ja ketju tuntu ihan ok:lta ketju oli jämäkkä ja hampaat oli kunnossa ei pyöristymisiä. ketju roikkui kuitenkin jonkin verran, ja mitä vertasin tuohon vähemmän käytettyyn ketjuun niin sekin oli samanlainen, jämäkkä mutta roikkui samanlailla. voiko olla että automaattisissa napalukoissa ois jotain häikkää että vedätyksessä pomppais pois? onko kokemuksia?

kami 15.09.2010 19:09

onkos renkaat halkaisijaltaan samanmoiset? ettei takana ole reilummin kuluneemmat kun edessä tai toisinpäin? onko etu/takaperää vaihettu?

jyrden 15.09.2010 19:33

Mulla samaa vikaa omassa... Onneks on terveempi jakis, mihkä laitan laakerit uusiks ku pääaksulan laakerissa tuntu olevan tahmuutta. Ja sit laitan koko vaihteiston.
Ja EIHÄN Mitsun perät mee tietää nää kertoo täällä. EIKÄ myöskään jakikset, mutta niin näitä vaa saa kuulla et on menny ja muutakin.
Mulla omassa manuaaliset nappikset, ja rengastus samaa kokoa, eikä oo kulumisessakaan eroa.
Tuttu mitsujen kaa touhunnu kyllä meinas, että ei tarvi olla ku laakerit vähän kulahtanu ni antaa periks ja sit hyppii ylitte. Siellä ei oo kiristintä ees, jos ei tee ite sellasta. ja näitä hyppiviä jakolaatikon ketjuja on tiedossa muutama muukin oman ja tän ilmentyneen lisäksi.

khonkonen 15.09.2010 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lape (Viesti 696375)
rojektina on gen1 pajero 89 vuodelta. neliveto päällä alkaa paukkumaan kun on vedätystä. laatikon purin, mutta hampikkaat ja ketju tuntu ihan ok:lta ketju oli jämäkkä ja hampaat oli kunnossa ei pyöristymisiä. ketju roikkui kuitenkin jonkin verran, ja mitä vertasin tuohon vähemmän käytettyyn ketjuun niin sekin oli samanlainen, jämäkkä mutta roikkui samanlailla. voiko olla että automaattisissa napalukoissa ois jotain häikkää että vedätyksessä pomppais pois? onko kokemuksia?

Eiköhän vika ole noissa automaattisissa napalukoissa. Mulla oli ainaki vika niissä.Pura ja kasaa ne napalukot jumiin ja kokeile sit et paukkuuko vielä.

jupe69 15.09.2010 20:24

multa löytyy läpikäytyjä automaattilukkoja.jos se jakolaatikon ketju löis yli ni kyllä niissä rattaissa jäljet näkys.mutta oon kyl ite vaihtanu omaani jakiksen ku ketju paukku yli.en kyl sitä vanhaa jakista ees avannu ku vaihdoin toisen ja kuntoon tuli.

joojoomies 16.09.2010 09:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 696414)
Eiköhän vika ole noissa automaattisissa napalukoissa. Mulla oli ainaki vika niissä.Pura ja kasaa ne napalukot jumiin ja kokeile sit et paukkuuko vielä.

Samaa mieltä tästä. Mulla kanssa ryskäs ja paukku mutta nyt kun on kiinteet niin lakkas.

lape 16.09.2010 17:22

joo oli siinä napalukossa se "hammas" vääntynyt. mikä kääntää tieten sen kiinni. mistäköhän manuaalisia löytäis? jos jollain sattuu passeleita olemaan niin privaa tulemaan.

Rekisteröimätön 16.09.2010 18:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 696392)
Mulla samaa vikaa omassa... Onneks on terveempi jakis, mihkä laitan laakerit uusiks ku pääaksulan laakerissa tuntu olevan tahmuutta. Ja sit laitan koko vaihteiston.
Ja EIHÄN Mitsun perät mee tietää nää kertoo täällä. EIKÄ myöskään jakikset, mutta niin näitä vaa saa kuulla et on menny ja muutakin.
Mulla omassa manuaaliset nappikset, ja rengastus samaa kokoa, eikä oo kulumisessakaan eroa.
Tuttu mitsujen kaa touhunnu kyllä meinas, että ei tarvi olla ku laakerit vähän kulahtanu ni antaa periks ja sit hyppii ylitte. Siellä ei oo kiristintä ees, jos ei tee ite sellasta. ja näitä hyppiviä jakolaatikon ketjuja on tiedossa muutama muukin oman ja tän ilmentyneen lisäksi.

No ei menekkään. Paitsi osasta vanhempia/ensimmäisiä malleja, jotka vielä pohjautuivat Galanttiin.

Olen monta kertaa tällä palstalla Pajeroa kehunut, en ykköskoppaista, vaan uudempia. Uskokaa jo, että saman nimen alla on valmistettu autoja yli 30 vuotta, ja tälläkin hetkellä Pajero nimen alla tehdään autoja alle tonnin painoisesta ministä, vajaa 2500kg painavaan isoon malliin asti. Ja siihen väliin mahtuu vielä monta eri kokoista, tekniikaltaan hyvin eri tyyppistä autoa. Joten en edelleenkään ymmärrä, miksi yleisesti mollaat niitä täällä jatkuvasti.

fj40 16.09.2010 18:45

Kyllä niitä ketjuja mieki oon vaihtanu jo kolme kappaletta, eka ketjun vaihdossa tilasin myös rattaat varmuuden vuoksi---> eipä ollu rattaissa jälkiä tai kulumisen merkkejä, olivat kuin uusia ja ketju singahtanu.
Ompahan pyörät hyllyssä että saa vertailla:D


Sivu luotu: 09:38 (GMT +2).