Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2010, 20:20
Givelä Givelä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.02.09
Sijainti: virrat
Viestit: 42
Perusasetus

L200/Pajero Lisää voimaa?


Elikkäs pajero gurut auttakaa tietämätöntä.
Eli aiheena on tollanen l200 johonka päivittelin pajerosta turbon vakio sarjoilla kiinni, mutta ongelmana on että ei löydy vieläkään riittävää voimaa. Onko toi vapari mitsun pumppu liian pieni, vaikka syöttö on tapissa tuntuu ettei voimanpaskaa löydy eikä savun väri tunnu muuttuvan, mitä eroa näillä pumpuilla on?
Työntääkö ic pajeron pumppu enemmän kun td mallin ja kuinka paljon parempi tuo td mallin pumppu on tohon l200:sen vakioon verrattuna? Antakaa nyt neuvoja millä osilla kokoon ton koneen, pumppua en ala teettään. Ic pajerossa tuntuu olevan vakiona jo roimasti enemmän löylyä kun tässä?

__________________
Ainoastaan ahdin korvaa puuttuvan kuutiotilavuuden
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2010, 17:33
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Turbovehkeessä on siinä pumpun kannessa alipainehärpäke, se vois vaikuttaa jos et sitä oo vaihtanu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.08.2010, 17:47
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

laita siihen turbon syöttöpumppu,vaparin pumpussa ei oo sitä paineenalaista syötönlisäystä.paljonko sulla on ahtopaineet?onko ahtopainemittari et pääset kattoon ne paineet,jos ei oo ni sellanen ensimmäiseks.kumpaan suuntaan oot sitä syöttöruuvia kiertäny?

Viimeksi muokannut jupe69 : 27.08.2010 17:54
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.08.2010, 10:03
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

juu ei se vaparin pumppu oikein skulaa turbon kanssa... Laita vaan se turbon/TDIC pumppu sinne niin saat syöttöjäkin niille ahdoille ei se pelkällä paineella pelaa. Ja ahdetun pumpussa perussyötön lisäksi voit säätää myös ahtopaineen alaista syöttöä, siihen on ohjeet mm. www.mitsubishi4wd.com -sivustolla.

Mistä laitteesta otit turbon ja pakosarjan, onko pajerosta ja hukkaportillinen vai ilman? Wanhoissa turbodiesel galanteissa (2.3-litraisia) on hemmetin hyvä pakosarja verrattuna pajeron orkkis sarjaan, ja käy suoraan paikoilleen. Toinen vaihtoehto on tietysti että tekee itse pakosarjan. Myös vakio pakoputki on ahterista, rajoittaa kulkuja todella paljon.

L200 vaparin (4D56) alkuperäistä imusarjaa ei kannata hävittää, tukkii siitä vaan sen huohotusletkun paikan ja käyttää sitä ahdetussa. On meinaan aivan tajuttoman paljon virtaavampi kuin pajeron kantikas imusarja, eron huomaa kyllä selvästi.

Kyllä siitäkin padasta woimaa irti saa, eräässäkin 2.3TD:ssä tiedän olevan yli 200hv...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.08.2010, 12:40
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Se pajeron turbo on sitten aivan käsittämättömän pieni. Ei kannata juuri 90-100hv suurempia lukemia sillä haaveilla. Pakopaineet on varmasti taivaissa jo tuossa vaiheessa. ja se jos mikä rikkoo noita kansia. Kannen lämpökuorma on aivan valtava.

Suurimman parannuksen saat kun vaihdat se hiustenkuivaajan paremmin virtaavampaan. Esim 2.9l M-B sprintteristä garretin gt25. Myös pakoputki kannattaa vaihtaa avarampaan. Vakio pilli ei ole häävi.
Ja välijäähdytin keulalle. =)
Tuolla yhdistelmällä pääsee jo sinne 150+hv kunhan pumppu on iskussa.

Viimeksi muokannut Mika_T : 28.08.2010 12:42
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2010, 10:28
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Se pajeron turbo on sitten aivan käsittämättömän pieni. Ei kannata juuri 90-100hv suurempia lukemia sillä haaveilla. Pakopaineet on varmasti taivaissa jo tuossa vaiheessa. ja se jos mikä rikkoo noita kansia. Kannen lämpökuorma on aivan valtava.

Suurimman parannuksen saat kun vaihdat se hiustenkuivaajan paremmin virtaavampaan. Esim 2.9l M-B sprintteristä garretin gt25. Myös pakoputki kannattaa vaihtaa avarampaan. Vakio pilli ei ole häävi.
Ja välijäähdytin keulalle. =)
Tuolla yhdistelmällä pääsee jo sinne 150+hv kunhan pumppu on iskussa.
luitko yhtään edellistä viestiä? pajerossa on jo vakiona yli 90hv, ja vakioahtimella+isommalla välijäähdyttimellä pääsee syötön ruuvauksella jo 150 hevon tietämiin. kannen halkeilu ei johdu pakopaineista vaan puutteellisesta vesikierrosta, siksi kansi halkeaa vakioautostakin.

tuo mainitsemani 200hv on saatu vakioahtimella ja modatulla pumpulla. kannen vesikierron parantamisen jälkeen ei ole ainuttakaan kantta mennyt, ja autolla ajetaan 24h kisaa.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2010, 19:52
sds500 sds500 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 194
Perusasetus

Oleellista tuossa mitsun moottori/turbohommassa taitaa olla se, että turbona kannattais käyttää jotain muuta kun TD04:sta (eli pajeron)... joka on oikeasti sopiva siihen ~max 100 hv pajeroon. tuossakin mainitussa Galantissahan on TC05 (eli Galantin oma turbo)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.08.2010, 21:01
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

On se vain kumma kun muissa tuon kokoluokan koneissa tuon kokoisella turbolla ei tee yhtään mitään... No ei sillä tee kyllä pajeron koneessakaan.=Verkonpaino
Tai toimiihan se jos ei ole paremmasta tietoa...

Pakopainettahan ei ole mitattu?

Viimeksi muokannut Mika_T : 29.08.2010 21:05
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.08.2010, 21:01
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
kannen vesikierron parantamisen jälkeen ei ole ainuttakaan kantta mennyt, ja autolla ajetaan 24h kisaa.
Kuinka tuo on toteutettu, löytyykö jostain tietoa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.08.2010, 21:07
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Kannen lämpökuormaa pienentämällä? =)
Eli virtaavampi turbo+putki ja vielä välijäähy.? =)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.08.2010, 21:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

vesikierron parantaminen lämpökuormaa pienentämällä ,miten se vesikierto paranee?????????????
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.08.2010, 21:30
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Ei mitenkään mutta kansi ongelmat vähenee.

Samalla saa lisähevosia...

Viimeksi muokannut Mika_T : 29.08.2010 21:33
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.08.2010, 06:23
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Kannen vesikiertoa on parannettu lisäämällä sähköinen kiertovesipumppu kierrättämään vettä kannen takaosasta lohkoon. Endurance -kisassa auton voi lyödä suoraan tulilta sammuksiin esim. tankkauksen ajaksi ilman että tulee kansiongelmia.

Lisää kannattaa kysyä Team1000 jäseniltä.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.08.2010, 19:54
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
On se vain kumma kun muissa tuon kokoluokan koneissa tuon kokoisella turbolla ei tee yhtään mitään... No ei sillä tee kyllä pajeron koneessakaan.=Verkonpaino
Tai toimiihan se jos ei ole paremmasta tietoa...

Pakopainettahan ei ole mitattu?
Kunhan vaihtaa vakio imusarjan vaparin sarjaan,coolerin keulalle ja nostaa paineet 1,0bar ja tekaisee 2,5"rännin vailla vaimentimia niin uskollan sanoa että tuo 90hv ylittyy ja helposti. Tokihan tuo ahdin on pieni,eikä sillä kannata haaveilla yli 1,4bar paineista,mutta kun muut kuristimet ottaa pois niin kyllä se aluksi piisaa,tuo 2,3 vakio ahdin on silmin nähden isomp ikuin tuo 2,5 oma. Tuo VNT ahdin olisi paras vaihtoehto jos haluaa paljon voimaa ja nopeasti sen käyttöön,kaverille ilmeisesti tulossa garret gt22vnt ahdin kiinni omaan pajeroon,mutta tuo pajero onkin muutenkin vähän muuta kuin vakio
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mitsubishi Pajero/L200 Turbo Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 14.01.2010 21:06
L200 2ov, Pajero 3ov, Hilux 2ov, land cruiser 3ov. maastopeliä Maasturiprojektit 5 25.03.2009 19:23
Ostettu O: Mitsubishi L200/Pajero 16 Racingrabbit O/M/V Renkaat ja vanteet 5 11.04.2008 10:59
M: Vanteiden keskiökupit Pajero/L200 PL O/M/V Renkaat ja vanteet 0 20.10.2006 12:08
Voimaa?? Linkit 3 22.04.2005 07:43


Sivu luotu: 01:20 (GMT +2).