![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() L200/Pajero Lisää voimaa?Elikkäs pajero gurut auttakaa tietämätöntä. Eli aiheena on tollanen l200 johonka päivittelin pajerosta turbon vakio sarjoilla kiinni, mutta ongelmana on että ei löydy vieläkään riittävää voimaa. Onko toi vapari mitsun pumppu liian pieni, vaikka syöttö on tapissa tuntuu ettei voimanpaskaa löydy eikä savun väri tunnu muuttuvan, mitä eroa näillä pumpuilla on? Työntääkö ic pajeron pumppu enemmän kun td mallin ja kuinka paljon parempi tuo td mallin pumppu on tohon l200:sen vakioon verrattuna? Antakaa nyt neuvoja millä osilla kokoon ton koneen, pumppua en ala teettään. Ic pajerossa tuntuu olevan vakiona jo roimasti enemmän löylyä kun tässä?
__________________
Ainoastaan ahdin korvaa puuttuvan kuutiotilavuuden |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Turbovehkeessä on siinä pumpun kannessa alipainehärpäke, se vois vaikuttaa jos et sitä oo vaihtanu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
laita siihen turbon syöttöpumppu,vaparin pumpussa ei oo sitä paineenalaista syötönlisäystä.paljonko sulla on ahtopaineet?onko ahtopainemittari et pääset kattoon ne paineet,jos ei oo ni sellanen ensimmäiseks.kumpaan suuntaan oot sitä syöttöruuvia kiertäny?
Viimeksi muokannut jupe69 : 27.08.2010 17:54 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
juu ei se vaparin pumppu oikein skulaa turbon kanssa... Laita vaan se turbon/TDIC pumppu sinne niin saat syöttöjäkin niille ahdoille
![]() Mistä laitteesta otit turbon ja pakosarjan, onko pajerosta ja hukkaportillinen vai ilman? Wanhoissa turbodiesel galanteissa (2.3-litraisia) on hemmetin hyvä pakosarja verrattuna pajeron orkkis sarjaan, ja käy suoraan paikoilleen. Toinen vaihtoehto on tietysti että tekee itse pakosarjan. Myös vakio pakoputki on ahterista, rajoittaa kulkuja todella paljon. L200 vaparin (4D56) alkuperäistä imusarjaa ei kannata hävittää, tukkii siitä vaan sen huohotusletkun paikan ja käyttää sitä ahdetussa. On meinaan aivan tajuttoman paljon virtaavampi kuin pajeron kantikas imusarja, eron huomaa kyllä selvästi. Kyllä siitäkin padasta woimaa irti saa, eräässäkin 2.3TD:ssä tiedän olevan yli 200hv... ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se pajeron turbo on sitten aivan käsittämättömän pieni. Ei kannata juuri 90-100hv suurempia lukemia sillä haaveilla. Pakopaineet on varmasti taivaissa jo tuossa vaiheessa. ja se jos mikä rikkoo noita kansia. Kannen lämpökuorma on aivan valtava.
Suurimman parannuksen saat kun vaihdat se hiustenkuivaajan paremmin virtaavampaan. Esim 2.9l M-B sprintteristä garretin gt25. Myös pakoputki kannattaa vaihtaa avarampaan. Vakio pilli ei ole häävi. Ja välijäähdytin keulalle. =) Tuolla yhdistelmällä pääsee jo sinne 150+hv kunhan pumppu on iskussa. Viimeksi muokannut Mika_T : 28.08.2010 12:42 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tuo mainitsemani 200hv on saatu vakioahtimella ja modatulla pumpulla. kannen vesikierron parantamisen jälkeen ei ole ainuttakaan kantta mennyt, ja autolla ajetaan 24h kisaa.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oleellista tuossa mitsun moottori/turbohommassa taitaa olla se, että turbona kannattais käyttää jotain muuta kun TD04:sta (eli pajeron)... joka on oikeasti sopiva siihen ~max 100 hv pajeroon. tuossakin mainitussa Galantissahan on TC05 (eli Galantin oma turbo)
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
On se vain kumma kun muissa tuon kokoluokan koneissa tuon kokoisella turbolla ei tee yhtään mitään... No ei sillä tee kyllä pajeron koneessakaan.=Verkonpaino
Tai toimiihan se jos ei ole paremmasta tietoa... Pakopainettahan ei ole mitattu? Viimeksi muokannut Mika_T : 29.08.2010 21:05 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka tuo on toteutettu, löytyykö jostain tietoa?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kannen lämpökuormaa pienentämällä? =)
Eli virtaavampi turbo+putki ja vielä välijäähy.? =) |
#11
|
|||
|
|||
![]()
vesikierron parantaminen lämpökuormaa pienentämällä ,miten se vesikierto paranee?????????????
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ei mitenkään mutta kansi ongelmat vähenee.
Samalla saa lisähevosia... Viimeksi muokannut Mika_T : 29.08.2010 21:33 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kannen vesikiertoa on parannettu lisäämällä sähköinen kiertovesipumppu kierrättämään vettä kannen takaosasta lohkoon. Endurance -kisassa auton voi lyödä suoraan tulilta sammuksiin esim. tankkauksen ajaksi ilman että tulee kansiongelmia.
Lisää kannattaa kysyä Team1000 jäseniltä.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Mitsubishi Pajero/L200 Turbo | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 14.01.2010 21:06 |
L200 2ov, Pajero 3ov, Hilux 2ov, land cruiser 3ov. | maastopeliä | Maasturiprojektit | 5 | 25.03.2009 19:23 |
Ostettu O: Mitsubishi L200/Pajero 16 | Racingrabbit | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 11.04.2008 10:59 |
M: Vanteiden keskiökupit Pajero/L200 | PL | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 20.10.2006 12:08 |
Voimaa?? | Linkit | 3 | 22.04.2005 07:43 |