Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2005, 13:48
Hunter Hunter ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.03
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 58
Perusasetus

BJ-40 Murros


Mistä pääkaupunki seudulla saa BJ-40:seen murroksia

Jeps Bj:sä on sitä jotain

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2005, 15:37
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Minkä ikäiseen? Tietääkseni murroksia on J4:ssa ainakin kolmea eri tyyppiä riippuen auton vuosimallista.

Muistaakseni toiseksi tuoreimpaan (olikohan ennen ??-79 malleihin) saa kai napalukon valurunkoa matalammaksi (uudemmaksi) versioksi vaihtamalla sovitettua uudemman murroksen (vm. 79-84?). Sitä en tiedä miten levyjarrulliset 42:set poikkeavat, eivät kai murroksen osalta mitenkään. Jotain navan/akselin rakenteessa oli kuitenkin erilaista (jarrujen lisäksi).

Sitä en tiedä kuinka hyvin sitä oikein vanhaa murrosta saa päivitettyä uudempaan.

Saatavuuden kannalta esim. Motonetistä kyllä saa murroksia, mutta ne ovat vähän huonossa maineessa kestävyyden suhteen. Tarvikkeena saa myös Löbron niveltä, takuulla jopa, tosin en tiedä onko kyseinen takuu entisellään kun Lahden suunnalla takuuta oli kai käytetty aika tiuhaan tahtiin.

Amerikasta saa tilaamalla vaikka mitä "erikoiskäsiteltyjä" murroksia, tosin näistä ihmisillä on aika vaihtelevia kokemuksia, käytännössä noiden Longfieldien yms. idea on että teräs on päästetty karkaisun jälkeen pehmeämmäksi kuin alkuperäinen nivel, iskusitkeyden lisäämiseksi, mutta kulutuskestävyyden kustannuksella. Suurin osa on kai ihan susia.

(Periaatteessa esim. Longfieldien kylmäkarkaisun pitäisi olla ihan toimiva temppu, sillä kun saa teräksen karkaistua "pintaa syvemmältä", eli jää nähtäväksi kauan nuo kestävät, kulutuskoe meneillään...)

Lopulta ainoa varteenotettava vaihtoehto lienee alkuperäinen Toyotan Birfield, jos haluaa ns. uudenveroisen. Samalla kannattaa myös vaihtaa messinkiholkit jotka toimivat murroksen tukilaakereina.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 murros joa Tekniikka & Jutustelu 3 01.12.2007 23:38
rockyn murros O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.08.2007 15:25
HD murros Jari Chit-Chat 1 04.07.2007 18:26
Murros murskaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 11 19.02.2007 08:59
Murros IironSika O/M/V Muut 0 05.08.2003 14:59


Sivu luotu: 10:14 (GMT +2).