![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() bj B moottori savuttaa kierroksilla mustaa. ratkastu!kone on turbotettu garretin to3. ilmansuodaatimena on uusi traktorin suodatin noin 70-100hp vehkeeseen sopivasta. syöttöpumpun ylempi nippa käännetty ympäri. tyhjäkäynnillä, ja pikkukierroksilla ei juuri savua, vaikka vedättäis, mutta kun lyö nilkan suoraksi ja koneessa rupee oleen yli 2500r/min niin mustaa tulee sanoin kuvaamattoman paljon. venttiili välykset tarkistin tänään ja ne oli ihan ok. yllätyin kuinka puhdas venttiilikoneisto oli. ei näkyny karstamömmöö. vähän tuntuu yläkierroksilla myös tukkoselta, mutta kai toi turbokin on sen verran pieni. vähän rupee jo ideat loppuun kesken. ei ole mukava päästää umpihankeen ku jää niin nokee leijuun ilmaan ja saa niistää nenästä mustaa jankkoo ![]()
Viimeksi muokannut Jani E : 07.02.2011 18:49 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
nin ja siis kun sammutinta vetää päälle vedon aikana(vaikuttaa samaan vipuun kuin syöttöruuvi) niin paljo että meinaa jo hiipua niin savutus vaan jatkuu...
pitäisköhän sitä kierros rajottimen ruuvia kokeilla pyörittää? täytyy vie ennakko kattoo jokupäivä, mutta ei luulis sen niin paljoo vaikuttavan. tai suuttimet säädettäväksi. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on vissiin sama vika vaikkei oo edes turboo
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kusevalta suuttimeltahan tuo äkikseltään vaikuttas.
Pitäs sen savun hälvetä kun tulee ahtoja peliin.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sitä mustaa tulee niin paljon että näkee mistä tolla on ajettu ku lumihanges menee raiteiden vieres musta vana
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
pystyykö tommosille kärjille tekeen mitää välttävää korjausta?
kumminkin metsäpeli niin ei viittis uusia ostaa! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ota irti ja tuo mulle ne niin katotaan...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
onko sulla joku testerikin nykyään?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Uudet kärjet maksaa sen pari kymppiä kpl eli ei ole hinnan kirossa.
Vaikuttaako syötön säätö mitn? Jos kalvossa on reikä niin silloinhan se pukkaa heti maksimi syötöt päälle. Eikö juu?
__________________
- eskimo kaenuusta |
#10
|
||||
|
||||
![]()
ainahan mulla on ollu... : ) ei vaan, Linnalla on testeri, mun käytössä se on tosin melkein vallan ollut, testata voidaan, lainata ei enään kenellekkään, vehkeet kun ei lainassa parane. tänään mä oon päivän töis, käyn mutaman tunnin kotona ja tuun sitte yöksi taas ku alka yövuoroviikko niin katotaan joku ilta niitä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jaa pieni turbo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() jos sie palais kaikki oikeeseen aikaan niin ei kai se sitä mustaa tuuppais... |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Saattaahan se olla ettei koneessa enää henki kulje kierroksilla.Ei kuitenkaan ihan kilpamoottoritasoa tuon B moottorin kansi.Tuollainen musta kanki putkesta ei oikein lupaa hyvää,yleensä alkaa pakolämmöt olemaan aika kovat siinä vaiheessa...
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Eihän se vaan vedä.mitään imu putkea ruttuun,tai putsaria???
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
ei vedäluttun.
kai sie voi olla säätimessäkin jotain häikkää, että ei rupee pinentään syöttöjä kierroksien kasvaessa. esim turbotetussa hjssa kierrosten rajaus vaikeeta. kiertää helposti paikallaan paritonnia ylimäärästä. Viimeksi muokannut Jani E : 23.01.2011 16:32 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Tjaa...Kalvolle tulee niin paljon painetta ettei säädin enää toimi?
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
jos painetta tulee vaan toisellepuolelle kalvoa liikaa niin ei jaksa se keskipakokuulahässäkkä painaa säätötankoo pinemmälle. sitä vaan ei ajossa huomaa kun vedossa kovemmilla kierroksilla taitaa toi turbo olla aika hyvä pakokaasujarru
![]() garretin to4 kierti yläkierroksilla paljo paremmin ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
käänsin syöttöruuvia 3kierrosta kiinni, ja kääntelin sitä kaasuläpän yläpuolella olevaa nippaa taas sillainpäin että putki osoittaa kuskinpuolelle. ei enää juuri savua, mutta kaikki vääntö hukku alakierroksilta!
jos siihen putkeen tekee pienen reijän niin vääntää paremmin, mutta savuaa herkästi rajummassa vedossa... toisaalta kyllä mä muistan että hjssakin jäi tollasella kalvosäätösellä pumpulla musta hännänjälki hakeen. pitäis varmaan vaan sovitella joku mekaaninen pumppu/säädin tähän bjhinkin... ja ahdot ruuvasin noin kiloon. rupes suhahteleen komeesti ![]() Viimeksi muokannut Jani E : 24.01.2011 17:14 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
tänään taas ihmettelin ja lopulta keksin ongelman.
tossa kun kesällä vähän venytin sitä jousta mikä painaa syöttöjä lisää kalvon vieressä niin ei jaksanut se pakkosyötön nappi pitää sitä sammutin vipua paikoillaan kun rupee tuleen painetta kalvon taakse. jousen alta 4mm simmejä pois, ja vähän jouselle rutistelua ruuvipenkissä niin pahin savu on hukkunut. niin ja tuli tossa menneellä viikolla kone avattua kun vaihdoin kannentiivisteen ja hion venttiilit, oli pakoventtiilien seetit aika tummia. nyt kehtaa jo vedättää kaasupohjassa ilman että tukehtuu itse savuun... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään XP1 3 kpl mustaa 80e kpl | k81 | O/M/V Muut | 9 | 07.11.2010 18:34 |
2lt moottori pätkii kierroksilla | revu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.05.2009 17:20 |
hj savuttaa | turakki | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 17.10.2005 08:01 |
hj savuttaa | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 22.09.2004 19:34 | |
Vette-87 nykii 1100r/min kierroksilla | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 24.09.2003 09:19 |