![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Project: Mörkö-DodgeJepjep, avataas nyt tällänen sit. Tommosta pitäis alkaa pikkuhiljaa korjailee ja parantelee Autos tällä hetkellä perusviritetty 360ci V8(tietty)motti, TF-727 automaatti ja NP-203 jakoloota. Akseleina, edes Dana44 sähkölukolla ja takana Dana 60 palalukolla, välitykset 4.10:1. Renkaat 38.5/14.5-15 TSL-SX pamppersit (jotka rek.ottees). Rojektia on jo pikkusen aloteltu ja seuraavanlaista tulossa: Dana 60 akseli eteen kierrejousilla Dana 70 taakke alkuun vankkurijousilla, kierteet ehkä joskus Bedlock vanteet Flatbed lava, ehkä Lisää kuvia tuloo, ku muistais kameran tuoda kotia
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oikee merkki!!!! Tsemppiä projektiin......
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miks taka-akselin vaihto, jos kerran nyt on jo kuitenki 60 perä?
Ja mikä tuo etuakselin sähkölukko on? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos se takaperä on kuiteskii 9 1/4, tosin ei sekää heikko oo, jos muistaa pitää öljyt sisäl
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyl se taka-akseli on D60. Lahden suunnalta ilmeisesti punertavan lilana liikkunu, ainaki meitin autokerhon lahtelainen jäsen tunnisti auton ja safaritarroja lyötyy vuodesta -93 lähtien takaikkunasta.
D60 vaihtuu D70:s oikeestaa sen takia, että on jatkossaki sama pulttijako kaikissa kulmissa ja akselit kun vielä sattu olee inhimillisen hintaset, niin miks ei. Vaikkakin onhan toi 70kymppi painavampi, mut ei autokaa kyökäsemmästä päästä ole. Ja lukko on auburnin ected, toimii joskus ja viimeks ku toimi, meni eestä vetarit korjaus kelvottomiks. Onko jotain muita automerkkejä ku moparit yleensä? ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Samaa mieltä, älä vaan pilaa autoos jollain "flatbead"-lavalla!!!
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tämä kapistus taitaa olla esitelty 4X4 Magazinessa 5/2005
Ja lavan vaihtoajatukselle täältäkin piiitkä miinus |
#9
|
||||
|
||||
![]()
onnee projektiin.. ilman muuta säilytä lava.. tuossa lavassa komea muotoilu..
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Auto on lahtelaisen pitkänlinjan mopar-gugu Tumen aikoinaan tekemä. Useita kertoja on tuon kanssa oltu samoilla safareilla ja samassa tallissakin oltiin jonkin aikaa. PäHäMan kotisivuilta löytyy vanhaa kuvamateriaalia ko masiinasta.
Stepparilavaa ei todellakaan kannata vaihtaa. Teet vaan putkesta lokarin reunat niin kestää nojailla puuihin. Tuon auton perusongelma on ollut D44 etuakseli. D60 taka-akselissa ei ollut koskaan mitään ongelmaa (lukkona oli detroit) mutta etuakseleita meni useita ja lahden alueelta ainakin loppui varaosat. Ei muuta kun onnea projektille! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kas, täällähän on paljo pussihousumobilistioffareita
![]() Ei se lava ihan niin hyväkuntonen ole ku kuvasta näkyy, ruostetta ei oikeestaa ole, mut alkaa tehtaan hitsaussaumat pettämään. Oli melko velliä pois nostettaessa ja kaikki kiinnikke paikat revenny. Täl hetkel noi ylimääräset peltihommat ei nappaa ja vielä kun kopassa on vastaavaa "vikaa", ni tehää tähän hätään toi hytti ekaks. Ilmeisesti vajaan parinkymmenen vuoden ryskiminen tiettömällä taipaleella väsyttää vahvemmankin pellin. Illalla tallille ja myöhemmin sit lisää kuvatuksia. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mites toi räikkäwarni jaksaa ton kokoista auto kiskoa?
![]() Jos oot luopumassa siitä niin ilmota ekana miulle? ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Juuh asia vimpain... Kattelin itse vastaavaa mutten löytänyt sopivaa sitten tulikin ostettua tää nykynen rotjake.
Mut älä shatana tuhoo tota lavaa...
__________________
No en tiedä mut kokeillaan... Jos se hajoo niin vahvistetaan... ------------------------------- Toyota Land Cruiser HJ60 82 Suzuki Vitara 91 Honda CR-V 99 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ai niinku Rotke, Ratsuni ja Raihatsu ja kaikki riisseli koneella
![]() ![]() ![]() ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Nonnii, kuvatuksia!
Aikasempaa sepitystä: Elikkä akselit kotosin -95 dodge ram 2500. Etuakselissa oli vetopyörästö väärässä laidassa=> akseliputket irti ja vaihto ristiin. Vielä odottelee tukivarsien kiinnikkeitä, ennen kääntöhaarukoitten paikalleen laittoa. Taka-akseli pohjavärissä ja oottelee pääliväriä, joka pitäs huomen olla noudettavis. Vanteis 10mm levystä tehdyt keskiöt ja ulommat lukkokehät orottelee samaa väriä ko taka-aksula. Lava irroettuna. Uus lava melkee valmis, puuttuu muutama ruuvi ja moottorisahaa perään ![]() Tän päivän saavutus: etupään peltien purku. Ja viimeiseks pakollinen kaljatölkki kuva. Näyttää jotenki aikas pieneltä toi vajaa 6litranen :/ |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
15000lbs T-max tuli hankittua tilalle, pitäis sekii kiinnittää auton takapäähän. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Oh bugger...
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kuis nois suorasta levystä tehdyt keskiöt kestää, oon lueskellu että taipuilevat aika helposti verrattun orkkistyylisiin muotoon prässättyihin? Ja takapuskurin tarra on ihan parhautta tälläsessä autosa. Ois kiva nähä jonku vannoutuneen crv-maasturistin ilme liikennevaloissa tämmösen takana kun lukee ton tekstin..! :-) |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
alipaineella liikuteltava holkki joka katkaisee vedon toisesta vetarista. sama holkki on muuten XJ/YJ/MJ Jeepin Dana 30:sessä ![]() tuleeko tuohon täyspitkä vetari ton systeemin tilalle, vai kemppiliimattu holkki? |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]()
onkos se niin veltto kakatus että ekana danasta antautuu vai jotain muuta ensin?
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Saatto olla kesällä perässä ollu honda-mies ihmeissää, ku tuli lähettyä liikennevaloista swampperit savuten
![]() Aika näyttää, kuinka keskiöt kestää. 16" vanteisii olis tarkotus siirtyä, kun kukkaro antaa periks. 15" mahtuu just ja just pyörimää jarrusatulan päällä. Aika onneton se cad-holkki on. Ajatuksena olis tehä tilalle vähä järeempi holkki tai sitte jos ne on puol ilmasii, ni vois toimia sulakkeena, sen vaihtoon ei paljo tarvi purkaa. Kuva Tänää tuli sit maalailtua pikkasen |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Meillä on pyöräkoneessa ja proto-sisussa kummassakin suorat keskiöt, tais olla 20 mm tavaraa. Pyöräkone painaa tyhjänä 9 tn, ja 5 tn nokalla takapyörät on iloisesti ilmassa. Eli silloin on 7 tonnia per etupyörä kuormaa. ![]() Honda-miehille terveisiä, rotkessa on kunnon meininki. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Hieman OT:tä onko lavan hylsy mahdollisesti myynnissä?? Itsellä kun olis tuollainen "stepparilava" hakusessa, tai oikeestaan tollaset lokaritkin kelpais kunhan ne on edulliset..
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa Viimeksi muokannut Pörö : 15.11.2009 16:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Project: Amaranth | piparix | Maasturiprojektit | 23 | 10.02.2009 21:31 |
Project Loordi II | Frohike | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 07.08.2007 07:59 |
Project: Bajeero | cruiseri | Tekniikka & Jutustelu | 57 | 16.04.2006 13:09 |
Project Entropia | Lars | Computer Games | 4 | 06.10.2004 01:25 |