Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Project: Mörkö-Dodge (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65175)

murikka 02.11.2009 20:27

Project: Mörkö-Dodge
 
Jepjep, avataas nyt tällänen sit.

Tommosta pitäis alkaa pikkuhiljaa korjailee ja parantelee

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44071

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44070

Autos tällä hetkellä perusviritetty 360ci V8(tietty)motti, TF-727 automaatti ja NP-203 jakoloota.
Akseleina, edes Dana44 sähkölukolla ja takana Dana 60 palalukolla, välitykset 4.10:1.
Renkaat 38.5/14.5-15 TSL-SX pamppersit (jotka rek.ottees).

Rojektia on jo pikkusen aloteltu ja seuraavanlaista tulossa:

Dana 60 akseli eteen kierrejousilla
Dana 70 taakke alkuun vankkurijousilla, kierteet ehkä joskus
Bedlock vanteet
Flatbed lava, ehkä

Lisää kuvia tuloo, ku muistais kameran tuoda kotia

SukiSuki 02.11.2009 20:42

Oikee merkki!!!! Tsemppiä projektiin......

Jare 02.11.2009 21:07

Miks taka-akselin vaihto, jos kerran nyt on jo kuitenki 60 perä?

Ja mikä tuo etuakselin sähkölukko on?

HannuNurminen 02.11.2009 21:13

Jos se takaperä on kuiteskii 9 1/4, tosin ei sekää heikko oo, jos muistaa pitää öljyt sisäl :) Taitaa olla sama auto johon lahdessa aikanaan ostettiin Swampperit alle, maksoivat sillon kuulemma Aika paljon... -90 luvun puolivälii tai jotai.

murikka 02.11.2009 22:19

Kyl se taka-akseli on D60. Lahden suunnalta ilmeisesti punertavan lilana liikkunu, ainaki meitin autokerhon lahtelainen jäsen tunnisti auton ja safaritarroja lyötyy vuodesta -93 lähtien takaikkunasta.

D60 vaihtuu D70:s oikeestaa sen takia, että on jatkossaki sama pulttijako kaikissa kulmissa ja akselit kun vielä sattu olee inhimillisen hintaset, niin miks ei. Vaikkakin onhan toi 70kymppi painavampi, mut ei autokaa kyökäsemmästä päästä ole.
Ja lukko on auburnin ected, toimii joskus ja viimeks ku toimi, meni eestä vetarit korjaus kelvottomiks.

Onko jotain muita automerkkejä ku moparit yleensä? ;)

-MaTTi- 02.11.2009 23:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja murikka (Viesti 609487)
Rojektia on jo pikkusen aloteltu ja seuraavanlaista tulossa:

Flatbed lava, ehkä

Eihän ton paremman näköistä lavaa ookkaan, älä mee pilaan sitä. :) Kauempaa kuvasta katottuna vielä suht ehjä ja suorapeltinen.

Rekisteröimätön 02.11.2009 23:44

Samaa mieltä, älä vaan pilaa autoos jollain "flatbead"-lavalla!!!

-Sakke- 03.11.2009 07:35

Tämä kapistus taitaa olla esitelty 4X4 Magazinessa 5/2005

Ja lavan vaihtoajatukselle täältäkin piiitkä miinus

tiku83 03.11.2009 07:59

onnee projektiin.. ilman muuta säilytä lava.. tuossa lavassa komea muotoilu.. :)

LaaLaa 03.11.2009 08:37

Auto on lahtelaisen pitkänlinjan mopar-gugu Tumen aikoinaan tekemä. Useita kertoja on tuon kanssa oltu samoilla safareilla ja samassa tallissakin oltiin jonkin aikaa. PäHäMan kotisivuilta löytyy vanhaa kuvamateriaalia ko masiinasta.

Stepparilavaa ei todellakaan kannata vaihtaa. Teet vaan putkesta lokarin reunat niin kestää nojailla puuihin.

Tuon auton perusongelma on ollut D44 etuakseli. D60 taka-akselissa ei ollut koskaan mitään ongelmaa (lukkona oli detroit) mutta etuakseleita meni useita ja lahden alueelta ainakin loppui varaosat.

Ei muuta kun onnea projektille!

murikka 03.11.2009 14:16

Kas, täällähän on paljo pussihousumobilistioffareita :) ,ilmeisesti joutuu vähä puolustella ja perustella lavan vaihtoa, vaik itekki diggaan tota lavaa.

Ei se lava ihan niin hyväkuntonen ole ku kuvasta näkyy, ruostetta ei oikeestaa ole, mut alkaa tehtaan hitsaussaumat pettämään. Oli melko velliä pois nostettaessa ja kaikki kiinnikke paikat revenny. Täl hetkel noi ylimääräset peltihommat ei nappaa ja vielä kun kopassa on vastaavaa "vikaa", ni tehää tähän hätään toi hytti ekaks. Ilmeisesti vajaan parinkymmenen vuoden ryskiminen tiettömällä taipaleella väsyttää vahvemmankin pellin.

Illalla tallille ja myöhemmin sit lisää kuvatuksia.

Repro 03.11.2009 14:31

Mites toi räikkäwarni jaksaa ton kokoista auto kiskoa? :eek:
Jos oot luopumassa siitä niin ilmota ekana miulle? :D

HannuNurminen 03.11.2009 15:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja murikka (Viesti 609560)
Kyl se taka-akseli on D60. Lahden suunnalta ilmeisesti punertavan lilana liikkunu, ainaki meitin autokerhon lahtelainen jäsen tunnisti auton ja safaritarroja lyötyy vuodesta -93 lähtien takaikkunasta.

D60 vaihtuu D70:s oikeestaa sen takia, että on jatkossaki sama pulttijako kaikissa kulmissa ja akselit kun vielä sattu olee inhimillisen hintaset, niin miks ei. Vaikkakin onhan toi 70kymppi painavampi, mut ei autokaa kyökäsemmästä päästä ole.
Ja lukko on auburnin ected, toimii joskus ja viimeks ku toimi, meni eestä vetarit korjaus kelvottomiks.

Mistä löysit akselit? Paa privaa jos vanhat tulee myyntii. Voisin tietää tarvijan.

Onko jotain muita automerkkejä ku moparit yleensä? ;)

EI! No ehkä Ratsun, R:llä kun alkaa molemmat :D

Karvanaama 03.11.2009 22:04

Juuh asia vimpain... Kattelin itse vastaavaa mutten löytänyt sopivaa sitten tulikin ostettua tää nykynen rotjake.
Mut älä shatana tuhoo tota lavaa...

Jare 03.11.2009 22:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uni (Viesti 609742)
EI! No ehkä Ratsun, R:llä kun alkaa molemmat :D

Ai niinku Rotke, Ratsuni ja Raihatsu ja kaikki riisseli koneella:D:D:D:D

murikka 03.11.2009 22:36

Nonnii, kuvatuksia!

Aikasempaa sepitystä:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44202

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44203

Elikkä akselit kotosin -95 dodge ram 2500. Etuakselissa oli vetopyörästö väärässä laidassa=>
akseliputket irti ja vaihto ristiin. Vielä odottelee tukivarsien kiinnikkeitä, ennen kääntöhaarukoitten
paikalleen laittoa. Taka-akseli pohjavärissä ja oottelee pääliväriä, joka pitäs huomen olla noudettavis.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44204

Vanteis 10mm levystä tehdyt keskiöt ja ulommat lukkokehät orottelee samaa väriä ko taka-aksula.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44200

Lava irroettuna.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44201

Uus lava melkee valmis, puuttuu muutama ruuvi ja moottorisahaa perään ;)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44205

Tän päivän saavutus: etupään peltien purku.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44206

Ja viimeiseks pakollinen kaljatölkki kuva. Näyttää jotenki aikas pieneltä toi vajaa 6litranen :/

murikka 03.11.2009 22:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 609729)
Mites toi räikkäwarni jaksaa ton kokoista auto kiskoa? :eek:
Jos oot luopumassa siitä niin ilmota ekana miulle? :D

Ei ne jaksanu. Molemmat räikät tuli myytyy jo vissii 1,5vuotta sitte tääl palstal.
15000lbs T-max tuli hankittua tilalle, pitäis sekii kiinnittää auton takapäähän.

Repro 03.11.2009 23:55

Oh bugger...

veijon-esso 04.11.2009 10:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja murikka (Viesti 609936)
Nonnii, kuvatuksia!

Aikasempaa sepitystä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44203

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44204

Vanteis 10mm levystä tehdyt keskiöt ja ulommat lukkokehät orottelee samaa väriä ko taka-aksula.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44200

Mikä toi härön näkönen juttu on tossa pitemmässä akseliputkessa?

kuis nois suorasta levystä tehdyt keskiöt kestää, oon lueskellu että taipuilevat aika helposti verrattun orkkistyylisiin muotoon prässättyihin?

Ja takapuskurin tarra on ihan parhautta tälläsessä autosa. Ois kiva nähä jonku vannoutuneen crv-maasturistin ilme liikennevaloissa tämmösen takana kun lukee ton tekstin..! :-)

Jeeper 04.11.2009 13:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 610008)
Mikä toi härön näkönen juttu on tossa pitemmässä akseliputkessa?

CAD (center axle disconnect) = eli "napalukko"
alipaineella liikuteltava holkki joka katkaisee vedon toisesta vetarista.

sama holkki on muuten XJ/YJ/MJ Jeepin Dana 30:sessä :D

tuleeko tuohon täyspitkä vetari ton systeemin tilalle, vai kemppiliimattu holkki?

veijon-esso 04.11.2009 13:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 610046)
CAD (center axle disconnect) = eli "napalukko"
alipaineella liikuteltava holkki joka katkaisee vedon toisesta vetarista.

sama holkki on muuten XJ/YJ/MJ Jeepin Dana 30:sessä :D

tuleeko tuohon täyspitkä vetari ton systeemin tilalle, vai kemppiliimattu holkki?

Aika ripulisen kuuloinen systeemi, mun mielestä. Mut voihan se olla hyväkin asia, jonkun mielestä. :D

kaistapää 04.11.2009 15:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 610048)
Aika ripulisen kuuloinen systeemi, mun mielestä. Mut voihan se olla hyväkin asia, jonkun mielestä. :D

onkos se niin veltto kakatus että ekana danasta antautuu vai jotain muuta ensin?

murikka 04.11.2009 19:13

Saatto olla kesällä perässä ollu honda-mies ihmeissää, ku tuli lähettyä liikennevaloista swampperit savuten :)

Aika näyttää, kuinka keskiöt kestää. 16" vanteisii olis tarkotus siirtyä, kun kukkaro antaa periks.
15" mahtuu just ja just pyörimää jarrusatulan päällä.

Aika onneton se cad-holkki on. Ajatuksena olis tehä tilalle vähä järeempi holkki tai sitte jos ne on puol ilmasii, ni vois toimia sulakkeena, sen vaihtoon ei paljo tarvi purkaa.

Kuva
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44237

Tänää tuli sit maalailtua pikkasen

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44236

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44235

sisua45 04.11.2009 20:08

Lainaus:

kuis nois suorasta levystä tehdyt keskiöt kestää, oon lueskellu että taipuilevat aika helposti verrattun orkkistyylisiin muotoon prässättyihin?
Rakentaja kirjoitti että 10 mm levyä, eli kyllä kestää.

Meillä on pyöräkoneessa ja proto-sisussa kummassakin suorat keskiöt, tais olla 20 mm tavaraa. Pyöräkone painaa tyhjänä 9 tn, ja 5 tn nokalla takapyörät on iloisesti ilmassa. Eli silloin on 7 tonnia per etupyörä kuormaa. :)

Honda-miehille terveisiä, rotkessa on kunnon meininki. :D

Pörö 14.11.2009 19:15

Hieman OT:tä onko lavan hylsy mahdollisesti myynnissä?? Itsellä kun olis tuollainen "stepparilava" hakusessa, tai oikeestaan tollaset lokaritkin kelpais kunhan ne on edulliset..


Sivu luotu: 05:34 (GMT +2).