![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ruiskutuspumpun asennus ja säätö dieseliinTätä on nyt vaivattu ja hierottu sen 1000kertaa täällä, joten omasta kun meni tiiviste ja sen sitten korjasin, niin ajattelimpa samantien laittaa siitä oman topic:n, jottei TAAS tarvii kertoa "kirjaimellisesti" mitä ollaan tekemässä... Eli aloitetaan siitä (kuvissä sähköisesti ohjattu pumppu, mutta samat jutut on mekanisesti ohjatuissakin) Eli moottori yläkuolokohtaan (YKK, TDC, 0*), mikä nyt sitten merkkinä on (tässä Volvo S80 VW:n 2.5TDi moottorilla). Eli JOS et löydä merkkejä helposti, niin suuntaa antavasti aseta 1. sylinterin nokat yläasentoonsa, niin silloin ollaan ainakin oikealla "kierroksella" (eli 1:n nokat tekevät leveän V:n ylhäältä katsottuna) Sitten syyllinen paikalle (jos ei ole lukittava pumppu, niin silloin mittakello kiinni jo tässä vaiheessa!) Eli oikeassa laidassa näkyy pultin kanta Ja tuolla saa pumpun lukittua paikoilleen Sitte syyllinen koloonsa: JOS EI OLE LUKITTAVA PUMPPU, JÄTÄ PULTIT/MUTTERIT TÄSSÄ VAIHEESSA SORMITIUKKUUDELLE!!! Lukkoliimaa kiinnityspultteihin (ja momentti on muuten MAX 22Nm 8mm pulteilla/muttereilla!!!) Ja MOMENTILLA kiinni, jotta aukeaa toisenkin kerran (nappaa meinaan alumiiniin todella hyvin 8.8 pultit!!!) Ja sitten tärkein pultti (joka on kaikkein V-maisin) puhtaaksi: Ja paikka löytyy pumpun etupäästä... ![]() ![]() Jatketaan yhdessä, eli kiila paikoilleen: Hihnapyörä (joissakin voi asentaa pyörä paikoillaan!!!!) AJOITUSMERKIT jos on tehtaalta (tai itse merkinnyt irroittaessa!! ![]() JA kiinni (jos tarvii niin pidätä vastaraudalla, ettei akseli turhaan rasitu väännöstä) Ja taittorulla paikoilleen: Ja laatikosta sitten hihna ja kiristinpyörä paikoilleen, ja kiristin säätöihin saman tien: Ja siellä on... TÄSSÄ VAIHEESSA LUKITSEMATON PUMPPU ASETETAAN ENNAKKOONSA KÄÄNTÄMÄLLÄ RUISKUTUKSEN ESI-ISKU ILMOITETTUUN MITTAANSA, JA PUMPUN KIINNITYS TAPAHTUU SIIHEN ARVOON!!!! Sitten vain lukitus auki ja prikka väliin sekä naftaputsari vaihtoon, polttoaine- (ja ahto/alipaine)putket ja liittimet kiinni jonka jälkeen kone tulille... JOS ON KÄSIPUMPPU niin ilmaa (tietenkin) järjestelmä, muuten saa sahata raivokkaasti (jätä suuttimilta putket löysälle, ilmaantuu helpommin), jotta käynnistyy!!! KUITENKIN joku kysyy, jotta mihin se mittakello asennetaan, niin tässä siitä kuva! JOS epäilet ettei homma onnistu --> SUOSIOLLA vie auto korjaamolle, koska mahdollisuus tuhota kone tässä hommassa on erinomaisen suuri!!!! ESI-ISKUN arvon saat merkkikorjaamolta kysymällä (moottorityypin mukaan) tai DIESEL-KORJAAMOLTA. Ei ole mitään kuuhun lento juttujen salaista tietoa, joten auliisti tiedon saa kunhan vain kysyy OIKEILLA tiedoilla!!! JA PUHTAUS TÄSSÄ HOMMASSA EI OLE PUOLI RUOKAA, VAAN KOKO HOMMAN YDIN!! HIVENENKIN LIKAA JÄRJESTELMÄSSÄ RIKKOO PUMPUN / SUUTIMET, koska välystä saa laitteistossa olla MAX 2/1000mm!!! Ei muuta kuin zemppiä... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 61 ruiskutuspumpun rasia?? | Mara83 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.10.2009 08:47 |
Isuzu trooper 2.8Td Ruiskutuspumpun säätö | Rotta-Racing | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.10.2007 22:19 |
Dieseliin väriainetta | Juniori83 | Chit-Chat | 40 | 25.02.2007 12:00 |
Suodattimet dieseliin | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 17.12.2006 18:32 |
Kaasusuihkutus Dieseliin | kivinen | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 25.05.2006 17:15 |