![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() 4runner jako persiillään? Oli se.Vaihtelin runneriin (3vze 3.0) jakohihnan & muut hilppeet ja niputin motin. Lähti käymään kun vähän näytti avainta ja nätisti pisteli joka pytyllä. MUTTA. - tyhjäkäynti 2000 rpm tienoilla - motti hyytyy kun painaa kaasua, ihan kuin kiihdytyspumppu ei toimisi (ruiskukoneessa ![]() - pakokaasu putken päästä kokeiltuna on niin kuumaa että käsi palaa - pakoputki kuumeni minuutissa niin kuumaksi että hyvä ettei palanut koko paska Jako aikaisella? Vai mikä perkele? Merkkejä oli paha laittaa paikkaansa kun olivat vajaan puoli hammasta pielessä, eri suuntiin. Helvatti kun tämäkin homma tullut tehtyä niin monta kertaa eri motteihin että pitäisi jo osata mutta EI. APUA!! Edit: Minkälaisia oireita yleensäkin virheellinen jako aiheuttaa? Kun en ole aikaisemmin onnistunut sössimään tätä hommaa.
Viimeksi muokannut Reisrdok : 01.04.2010 10:04 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Palaako moottorin merkkivalo (vikavalo)?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä kysymys.
Muistelisin että ei, luultavasti olisin huomannut moisen. Täytyypä tarkistaa asia illalla kun pääsee taas tallille. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos vikavalo ei pala veikkaisin alipaine vuotoa tai vuotoa imusarjassa. (Oliko imukansi irti?)
Pakoputkesta kuuluu tullakkin kuumaa ilmaa ja ainakin itsellä pelkkö pakoputken pää saa palorakkulat käsiin jos siitä erehtyy ottamaan kiinni. Tuo korkea tyhjäkäynit ja moottorin hyytyminen viittavat kyllä mielestäni imuvuotoihin tai johonkin muuhun häiriöön imupuolella. Jos jako on sekaisin ei kone varmaan kaan käy hyvin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei pala vikavalo käydessä. Nyt kun sitä käyntiääntä kuuntelee niin ehkä jotenkin kuullostaa erilaiselta mitä aikaisemmin. En noista veemoottoreista oikein tiiä ja autonkin omistanut vasta vähän aikaa.
Aikaisemmin itse pakokaasu ei kyllä tyhjäkäynnillä ollut noin hiton kuumaa + moottori kävi nyt kymmenen sekuntia ja pakosarjat polttavat kättä. Putkisto paukkui eilen niin perkuleesti ettei kyllä semmoista ole aikaisemmin pitänyt ja savukiehkuroita tuli auton alta ![]() Imukansi ei ollut irti, imuputkisto oli pois putsarille asti. Jos ne tarkistaisi vielä ettei sittenkin ole joku putki irti.. Eikös ilmamäärämittari ole siinä putsarin kannessa? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kai sä ny pyöritit mottia pari kierrosta käsin ja silmä kovana tiirasit jako merkkejä ennen ku kopat kiinnitit, siinä vaiheessahan sen näkee väkisinki ja jos ei nää, ni varsipeiliä ja fikkaria avuks ni jo näkee.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 4RUNNER -90 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.04.2009 22:52 |
Myyty 4Runner Vm -90 3.0 V6 | Offijäbä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.03.2009 12:04 |
Myydään 4runner | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.11.2008 17:39 |
4runner | jorti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.12.2006 21:01 |
M.4RUNNER | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 20.03.2006 21:47 |