Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.03.2010, 12:29
eskojo eskojo ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 07.03.10
Sijainti: Haapajärvi
Smile

ZJ Grand Cherokeen automaatti ölynpinta

Vaihdon automaattilaatikon ATF+öljy, ohjekirjan mukaan 3,8 l. Kylmänä ylärajassa, kun auto ei käynnissä. Käynnissä ollessa alle alarajan, öljy kylläkin 0 asteista. Ajatteko tämän öljyn lämpimäksi, saako sitä sormiapolttavaksi kun ulkona on 0 astetta? Eli miten tarkistatte itse jeeppinne automaattiöljyn? En varmaan ainua tätä asiaa pähkäilevä. Nyt pitäisi vielä vaihtaa etu- ja takaperät, samoin jakolaatikon öljyt.

Vastaa lainaten
Vanha 28.03.2010, 13:12
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Kaikkista automaateista mitä mulla on tiedossa tsekataan öljyt moottorin käydessä ja riippuu vähän askista että katotaanko parkilla vai vapaalla. Mitäs auton ohjekirja sanoo öljypinnan tarkastuksesta? Toivottavasti et oo paljoa ajellu vähillä öljyillä.
Vastaa lainaten
Vanha 28.03.2010, 13:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

..jeps ja yleensähän niissä on myös se asteikko "HOT" ja "COLD", eli voi kattoa kylmänä tai lämpimänä useimmissa peleissä. Kuten jo todettiin, yleensä tasaisella alustalla moottori käynnissä ja joko "N" tai "P" päällä. Useimmiten on jopa öljytikussa ohjeet kuinka tarkistaa.
Vastaa lainaten
Vanha 28.03.2010, 20:49
eskojo eskojo ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 07.03.10
Sijainti: Haapajärvi
Perusasetus

Joo, ei ole HOT tai COLD-merkkiä tai ohjetta mittatikussa, ainoastaan min ja OK alue vinoristikolla. Ohjekirjan mukaan käynnissä ja vaihtotilavuus 3,8l. mut silloin jää alle alarajan. Pitää lisätä oljyä niin että on OK-alueella. Etu- ja takaperissä ei tyhjennysroppuja, pitää aukaista kummastakin perät, onko näihin tiivistettä vai laitanko tiivistesilikoonin?
Vastaa lainaten
Vanha 28.03.2010, 21:54
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Perusasetus

Öljyt

Mun grandin ohjeissa oli vapaalla pinnan mittaus. Kaikki vaihteet läpi ja vapaalle. Sitten mittaus lämpimänä. Helposti tikun toisella puolella on ok:ssa ja toisella alle. Olen lisännyt, niin että tikun molemmilla puolilla ok:ssa. Jotenkin se virtaa siellä.

Perät aukaistaan ja pyyhitään pohjalta mämmit pois. Sitten silikoonilla kiinni. Muista kitkaöljy jos on kitkalukko.

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2010, 08:39
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Perusasetus

Öljyt lämpöisenä, selaa kaikki vaihteet läpi ja aseta keppi "N" kohtaan. Mittaa ölpät ja lisää jos tarvis tai ime pois jos liikaa. Näin tulee ainakin omassa -96 V8 mittailtua. Ota myös huomioon se, että kun laitat "P" niin öljyt ei kierrä laatikossa vaan pintaa on reilusti mittatikussa. Jenkkihuhua olen joskus lukenut että kovassa menossa ja kuumalla ilmalla tappaa nopeasti laatikon jos käytät P:tä pelkästään. Tiedä sitten miten on mutta itse olen jäähdytellyt vapaalla aina kovemman menon jälkeen jonkin aikaa.
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2010, 09:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

On noihin periin olemassa tiivisteetkin ja ei edes kauheita maksa, ja voi käyttää kerrasta toiseen. Snadisti kun laittaa öljyä tiivistepinnoille niin ei edes tartu kiinni vahingossakaan.

On meinaan helvetin näppäriä, itsellä ollut käytössä kolmisen vuotta samat ja hyvin vieläkin pelittää! Jos minulta kysytään niin on hintansa arvoiset.

Lubelocker- tiivisteet
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2010, 09:55
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja noniin Näytä viesti
Öljyt lämpöisenä, selaa kaikki vaihteet läpi ja aseta keppi "N" kohtaan. Mittaa ölpät ja lisää jos tarvis tai ime pois jos liikaa. Näin tulee ainakin omassa -96 V8 mittailtua. Ota myös huomioon se, että kun laitat "P" niin öljyt ei kierrä laatikossa vaan pintaa on reilusti mittatikussa. Jenkkihuhua olen joskus lukenut että kovassa menossa ja kuumalla ilmalla tappaa nopeasti laatikon jos käytät P:tä pelkästään. Tiedä sitten miten on mutta itse olen jäähdytellyt vapaalla aina kovemman menon jälkeen jonkin aikaa.
Juuri näini eli jos vaik offaa öljyt kuumaks ja aina pysähtyessä (vaikka jäähdyttelemään) lyö vaihteen heti parkille, niin loota ei pääsekkään jäähtyy. Ainakin vanhemmissa GM laatikoissa öljy kiertää P asennossakin joten loota jäähtyy ja öljyt voi tarkastaa parkilla ja taasen vanhemmissa MOPAR laatikoissa vaihteen pitää olla N asennossa että öly kiertää.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään grand cherokeen korjauskäsikirja judoka O/M/V Muut 0 21.11.2008 09:34
Grand cherokeen -96 tietoja..?? noniin Tekniikka & Jutustelu 14 21.11.2008 07:49
O: -95 Grand Cherokeen: mpa567 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 05.06.2006 16:54
grand cherokeen ohjekirja jeepisti O/M/V Muut 3 15.01.2006 20:10
Grand Cherokeen vanne JakeHammer Tekniikka & Jutustelu 3 29.11.2005 09:58

Sivu luotu: 18:14 (GMT +2).