Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2004, 14:08
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.884
Perusasetus

HJn etuakseli


Onko tietoa HJn ja HDJn etuakselin sisuskaluista. Löytyykö sieltä vaihtokelpoisia osia? Murikkahan niissä on eri ja samoin akselin kuoret, mutta mites vetoakselit ja murrokset?

__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2004, 16:19
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kunpa olisikin vaihtokelpoisia osia!

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2004, 18:21
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

pyöränlaakerit ja stefa on samoja+jokunen tiiviste lukkolevy ja kiinitys mutterit.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.11.2004, 07:16
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.884
Perusasetus

Lainaus:
quote:
pyöränlaakerit ja stefa on samoja+jokunen tiiviste lukkolevy ja kiinitys mutterit.
...Ja siinä kaikki? Pahus.
Elättelin toiveita vetoakseleiden suhteen... HDJssäni on akselien pooritus kulunut väljäksi, ilmeisesti. Olen kuullut tällaista tapahtuneen muille...
Väljää etuakselilla kuitenkin on reilusti!

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2004, 11:02
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.174
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
pyöränlaakerit ja stefa on samoja+jokunen tiiviste lukkolevy ja kiinitys mutterit.
...Ja siinä kaikki? Pahus.
Elättelin toiveita vetoakseleiden suhteen... HDJssäni on akselien pooritus kulunut väljäksi, ilmeisesti. Olen kuullut tällaista tapahtuneen muille...
Väljää etuakselilla kuitenkin on reilusti!

Todennäkösesti sieltä on kulunut ne kiinteät napalukot tai jotain kytkentäholkkeja mitälie siinä pyörän navan päässä ainakin useampi on tullut vastaan.
Että kannattaa tarkistaa ne ensin ovat halvempia kun vetari joka on halkasijaltaan isompi kun hj:n.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.11.2004, 11:14
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jos remontin teet, joudut vaihtamaan kaikki että hyvä tulee.Elikkä päätylaipat,murrokset,vetarit,poskirattaat perästä.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2004, 11:19
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.884
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jos remontin teet, joudut vaihtamaan kaikki että hyvä tulee.Elikkä päätylaipat,murrokset,vetarit,poskirattaat perästä.

Note! This message was posted anonymously!
Jep!
Näin olen kuullut jo aiemminkin ja pikkasen sylettää tuon remontin hinta...

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.11.2004, 14:31
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Toisaalta sillä ajelee sitten taas puoli miljoonaa, onko se niin paha hinta nelivedosta? (En kyllä tarkkaa hintaa tiedä mutta tuskin se tuhansia euroja on?)

Jos into loppuu, lahjoita esim. minulle! Lupaan antaa osille uuden elämän.

J8 akselinpäiden sovitus J4/J6-malleihin sopivaksi olisi aika hyvä yhdistelmä.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.11.2004, 14:52
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.884
Perusasetus

Lainaus:
quote:
(En kyllä tarkkaa hintaa tiedä mutta tuskin se tuhansia euroja on?)
Kylläpä tuo taitaa olla...
Hinta-arvio osille n.2000€... Ellei satu löytämään ehjiä käytettyjä.
En ole itse noita hintoja tarkistanut, mutta lähde pitäisi olla luotettava.
Senpä takia en ole asiaan aktiivisesti paneutunutkaan.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.11.2004, 14:58
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Toisaalta sillä ajelee sitten taas puoli miljoonaa, onko se niin paha hinta nelivedosta? (En kyllä tarkkaa hintaa tiedä mutta tuskin se tuhansia euroja on?)

Jos into loppuu, lahjoita esim. minulle! Lupaan antaa osille uuden elämän.

J8 akselinpäiden sovitus J4/J6-malleihin sopivaksi olisi aika hyvä yhdistelmä.

Minkä takia ei laittais koko akselia?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.11.2004, 15:19
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

huolestuttavalle näyttää mitäs tulevaisuudessa puretaan varaosiks kun 80 perät on jo ihan loppu, siinä vaiheessa kun 40/60 sarjalaiset alkavat vasta olla sisäänajettuja n. 1/2 millin kohdalla hih.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.11.2004, 18:49
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

kaverin 80:stä poiki takavetari viime talvena kun lähti risteyksestä kiihdyttämään aivan normaalisti eikä ollu vasta ku 600tkm kevyttä maantieajoa takana. remppa kustansi hieman alle 2000€. tulihan sinne toki kaikki uutta, mutta silti oli mun mielestä kallista lystiä.

-mitä hyötyä on maasturista jossei sitä koskaan käytä?-
-86 HJ 61
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.11.2004, 19:00
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

>> Minkä takia ei laittais koko akselia?

J8:ssa on pienempi perävälitys ja tasauspyörästö, ja raidetanko pinjonin alla. J4:ssä raidetangoa voi tanssittaa pinjonin yläpuolelle jossa se on mahdollisista eri asennoistaan ehkä parhaassa.

Myös köyhäilymielessä se kannattaa sikäli kun voi säilyttää vanhat vanteet, ja etu- ja taka-akselilla ei ole eri offsettia vanteissa.

Toisaalta jos hankkisi kummankin akselin, ja uudet vanteet, olisi asia tietysti ihan eri.



Edited by - JF on 30/11/2004 19:03:23
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 60 Etuakseli Tekniikka & Jutustelu 14 30.06.2013 09:55
o: etuakseli 80 hdj mixut O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.08.2007 14:32
O: SJ 413 etuakseli Zuikka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.05.2007 17:56
M: bj etuakseli mikkot O/M/V Muut 0 08.09.2005 18:50
etuakseli tare Tekniikka & Jutustelu 0 09.09.2003 14:55


Sivu luotu: 08:11 (GMT +2).