Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJn etuakseli (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=6847)

Gary Grand 26.11.2004 14:08

HJn etuakseli

Onko tietoa HJn ja HDJn etuakselin sisuskaluista. Löytyykö sieltä vaihtokelpoisia osia? Murikkahan niissä on eri ja samoin akselin kuoret, mutta mites vetoakselit ja murrokset?

JF 26.11.2004 16:19

Kunpa olisikin vaihtokelpoisia osia!

jjtp 26.11.2004 18:21

pyöränlaakerit ja stefa on samoja+jokunen tiiviste lukkolevy ja kiinitys mutterit.

Gary Grand 30.11.2004 07:16

Lainaus:

quote:
pyöränlaakerit ja stefa on samoja+jokunen tiiviste lukkolevy ja kiinitys mutterit.
...Ja siinä kaikki? Pahus.
Elättelin toiveita vetoakseleiden suhteen... HDJssäni on akselien pooritus kulunut väljäksi, ilmeisesti. Olen kuullut tällaista tapahtuneen muille...
Väljää etuakselilla kuitenkin on reilusti!

Tojo4wd 30.11.2004 11:02

Lainaus:

quote:
Lainaus:

quote:
...Ja siinä kaikki? Pahus.
Elättelin toiveita vetoakseleiden suhteen... HDJssäni on akselien pooritus kulunut väljäksi, ilmeisesti. Olen kuullut tällaista tapahtuneen muille...
Väljää etuakselilla kuitenkin on reilusti!

Todennäkösesti sieltä on kulunut ne kiinteät napalukot tai jotain kytkentäholkkeja mitälie siinä pyörän navan päässä ainakin useampi on tullut vastaan.
Että kannattaa tarkistaa ne ensin ovat halvempia kun vetari joka on halkasijaltaan isompi kun hj:n.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################

30.11.2004 11:14

Jos remontin teet, joudut vaihtamaan kaikki että hyvä tulee.Elikkä päätylaipat,murrokset,vetarit,poskirattaat perästä.

Note! This message was posted anonymously!

Gary Grand 30.11.2004 11:19

Lainaus:

quote:
Jos remontin teet, joudut vaihtamaan kaikki että hyvä tulee.Elikkä päätylaipat,murrokset,vetarit,poskirattaat perästä.

Jep!
Näin olen kuullut jo aiemminkin ja pikkasen sylettää tuon remontin hinta...

JF 30.11.2004 14:31

Toisaalta sillä ajelee sitten taas puoli miljoonaa, onko se niin paha hinta nelivedosta? (En kyllä tarkkaa hintaa tiedä mutta tuskin se tuhansia euroja on?)

Jos into loppuu, lahjoita esim. minulle! Lupaan antaa osille uuden elämän.

J8 akselinpäiden sovitus J4/J6-malleihin sopivaksi olisi aika hyvä yhdistelmä.

Gary Grand 30.11.2004 14:52

Lainaus:

quote:
(En kyllä tarkkaa hintaa tiedä mutta tuskin se tuhansia euroja on?)
Kylläpä tuo taitaa olla...
Hinta-arvio osille n.2000€... Ellei satu löytämään ehjiä käytettyjä.
En ole itse noita hintoja tarkistanut, mutta lähde pitäisi olla luotettava.
Senpä takia en ole asiaan aktiivisesti paneutunutkaan.

30.11.2004 14:58

Lainaus:

quote:
Toisaalta sillä ajelee sitten taas puoli miljoonaa, onko se niin paha hinta nelivedosta? (En kyllä tarkkaa hintaa tiedä mutta tuskin se tuhansia euroja on?)

Jos into loppuu, lahjoita esim. minulle! Lupaan antaa osille uuden elämän.

J8 akselinpäiden sovitus J4/J6-malleihin sopivaksi olisi aika hyvä yhdistelmä.

Minkä takia ei laittais koko akselia?

jjtp 30.11.2004 15:19

huolestuttavalle näyttää mitäs tulevaisuudessa puretaan varaosiks kun 80 perät on jo ihan loppu, siinä vaiheessa kun 40/60 sarjalaiset alkavat vasta olla sisäänajettuja n. 1/2 millin kohdalla hih.

Gravehill 30.11.2004 18:49

kaverin 80:stä poiki takavetari viime talvena kun lähti risteyksestä kiihdyttämään aivan normaalisti eikä ollu vasta ku 600tkm kevyttä maantieajoa takana. remppa kustansi hieman alle 2000€. tulihan sinne toki kaikki uutta, mutta silti oli mun mielestä kallista lystiä.

-mitä hyötyä on maasturista jossei sitä koskaan käytä?-
-86 HJ 61

JF 30.11.2004 19:00

>> Minkä takia ei laittais koko akselia?

J8:ssa on pienempi perävälitys ja tasauspyörästö, ja raidetanko pinjonin alla. J4:ssä raidetangoa voi tanssittaa pinjonin yläpuolelle jossa se on mahdollisista eri asennoistaan ehkä parhaassa.

Myös köyhäilymielessä se kannattaa sikäli kun voi säilyttää vanhat vanteet, ja etu- ja taka-akselilla ei ole eri offsettia vanteissa.

Toisaalta jos hankkisi kummankin akselin, ja uudet vanteet, olisi asia tietysti ihan eri.

Edited by - JF on 30/11/2004 19:03:23

Sivu luotu: 04:12 (GMT +2).