Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.02.2010, 21:41
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Daihatsu rocky korotus


Pitäs korin korotusta alkaa vääntämään edellä mainittuun laitteeseen. Käytännön kokemuksia tarvitaan että meneekö koropalikat heittämällä, vai pitääkö alkaa lisäksi pidentelemään tankin letkuja, syyläriä laskemaan ym. Tiedetään, tutkimalla se selviää. Muttei viittis aikaa tuhlata siihen tutkimiseen, koska kyseessä on offivehe ja samalla käyttis.


Viimeksi muokannut Rocker : 12.02.2010 10:06
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2010, 22:00
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

en ole kyseistä autoa korin korottanut... mut juurikin nuo edellä mainitsemasi syylärin lasku. täyttöputkien jatkot ja sit vielä rattiakseli ja vaihekepit pitää luultavasti jatkaa. myös muut letkut,putket ja johdot konehuoneessa ja muualla kannattaa tarkistaa et varat riittää.. ja muuten semmonen juttu saattaa sit lisäksi tulla et lämppärin kennosta tulee korkein neste tila joten kone pitää ilmata aina lämppärin letkujen kautta.
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2010, 22:02
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

tee soa niin ei tarvi noista murehtia.?
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.02.2010, 22:18
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

paljonko ajattelit lyödä rotia väliin?ite korotin pitkää pajeroa 2" syksyllä eikä siinä ollu huomioitavia seikkoja ku käpärin vaijerit,tankin täyttöputki,vaihdekeppien suojakumit,jarruputket/letkut ja konehuonetta kannattaa tutkia tupakillisen verran että mitä nousee korin mukana ja mitä ei.toki kyseessä on eri merkki mutta periaate sama.työvaiheet meni suunilleen niin että 1)avasin kaikki pultit. 2)irrotin/löysäsin edellämainitut huomioitavat seikat. 3)nostin takaa ja laitoin palikat väliin ja pultit valeeseen. 4)etupäässä sama juttu. 5)sitten keskelle vielä palikat ja kaikki pultit kireelle. 5)kavereille näyttämään
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.02.2010, 22:20
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

riippuu tietenki paljon meinaat sitä korottaa mut joku 50mm jos korottaa niin en usko et tarvii hirveesti muutella muutakuin jäähdytin korkeus! ei kyllä kokemusta kyseisestä automallista mut näin ainaki pajerossa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.02.2010, 22:30
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

50mm palikat on jo odottelemassa asennusta. Kokemusta on korottamisesta kincgapin verran, johon ei tarvinu muuta tehdä kuin syylärin lasku. Tuo on totta että ainaki jakokepin saattaa joutua pidentää, on nimittäin nyt jo tympeän lyhkänen. Soaa ei näillä näkymin ikinä tulekaan, koska autoa ei tarvi nostaa kuin tuo 2" enään, niin mahtuu nuo 33x12.5 pyörimään joustoissaki. Ja korin korotus on kuitenki korotuksista helpoin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2010, 08:01
ROCKY:n Avatar
ROCKY ROCKY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 249
Perusasetus

-tankin täyttö ja ilmaputken klemmarit löysälle täyttökorkinpäästä (ei tarvi vaihtaa)
-jarruputkessa (menee takapäähän) on kieppi (vänkärin puoli) korin ja rungon välissä, kieppiä täytyy kääntää n,+45 ` pääsee avautumaan paremmin.
-ohjausakselissa on liuku mutta saattaa vaatia herkistelyä (yleensä jumissa)
-syylärin muovinen ilmanohjain täytyy avartaa alhaalta tai poistaa kokonaan.
-jakolaatikon keppi saattaa osua koriin (hitaalla alueella) -> kepin/aukon lievä muokkaus

No siinäpä ne oli mitä muistan.

33x12,5" :lle tuo korinkorotus ei vielä riitä -> etukaarta joutuu leikkaamaan alakulmasta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2010, 10:04
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Kiitokset Rockylle, nyt uskaltaa alkaa palikkaa lyömään väliin. 33renkaat on jo jonkun aikaa ollut alla, eikä muuta ongelmaa ole ollut kuin joustoissa ottaa vähän kaariin kiinni.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan daihatsu rocky Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 26.12.2008 14:17
o: Daihatsu rocky raihatsumies O/M/V Ajoneuvot 4 01.08.2007 22:03
M: Daihatsu Rocky O/M/V Ajoneuvot 4 11.06.2007 10:09
daihatsu rocky 2,8 td Tekniikka & Jutustelu 2 12.07.2004 21:23
O:Daihatsu Rocky O/M/V Muut 10 13.06.2004 22:04


Sivu luotu: 04:38 (GMT +2).